Treningskamper 2016

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by Quadrophenia »

Martin oppsummerer bra. Holst banens beste. Yabre, god og mye pratende (litt svak på målet til FFK). Bolkan Nordli og Semou med bra kamp på midten. Blaka ut med en liten skade.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Corrales »

Enig i oppsummeringen deres, men vil også trekke frem Ødegård som spiller en meget god kamp. Spesielt i luftrommet var han svært dominerende. Fikk nesten inntrykk av at laget klarer å forsvare seg på defensiv dødball også nå! Det er i tilfelle en enorm forbedring.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Treningskamper 2016

Post by anonymous1918 »

Enig med deg, Ramiro! Ødegård var svak første ti-femten synes jeg, men etter det briljerte han nærmest. Jeg har hele tiden vært litt skeptisk til Ødegård, men jeg heller mer og mer mot at dette kan bli en viktig brikke.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by Quadrophenia »

martin wrote:Enig med deg, Ramiro! Ødegård var svak første ti-femten synes jeg, men etter det briljerte han nærmest. Jeg har hele tiden vært litt skeptisk til Ødegård, men jeg heller mer og mer mot at dette kan bli en viktig brikke.
Litt off-topic, men Ødegård er i utgangspunktet en spillertype som passer glimrende med Yabre. Han er meget sterk i lufta, har god fart og er sterk. Han varierer i spillet og har noen småhasardiøse klareringer noen ganger. Men som 21-åring er dette normale feil som sikkert kan lukes ut mer og mer. Yabre dirigerer, bryter foran og er så som så i lufta så her snakker vi en komplimentær stopperduo. Syver Karlsen er vel litt samme type som Ødegård vel?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
bakken
Posts: 4
Joined: Sun Jan 24, 2016 11:09 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by bakken »

Blir spennende å se kampen mot KIL på lørdag.
Tror den blir tøff


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Treningskamper 2016

Post by anonymous1918 »

Nærmer seg kamp mot Kongsvinger. Hjemmelaget mobiliserer og reklamerer med "Slaget om hedmark" og inngangspenger. Så litt prestisje er det jo. Det som ikke er så bra er at Franck Semou er ute med øyeinfeksjon. Marius Hagen er ikke kampklar da han knapt har trent en hel økt etter skaden som satte han ut to ganger i fjor. Ivar Sollie Rønning er også skadet. Så det blir MEGET ungt sentralt mot KIL. Kan bikke begge veier selvsagt, men det ser jo ikke så lyst ut. Bra det kun er treningskamp.

Ellers så er det litt tvil rundt om Jagne er kampklar ettersom han kom såpass sent inn i troppen.


Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Orrhanan »

Tapte 2-0 mot Vinger. Noen som så kampen? Solbakken var god leste jeg. kan bli spennende i interkretsen også.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Treningskamper 2016

Post by anonymous1918 »

Så kampen. Snittalder på 21 år fra start. Kun Leliuga, Rise og Jevne Hagen som er født tidligere enn 1992 var med. Avsluttet kampen med et snitt på 20 år. Markus, sønn av Ståle (15 år ) og Ander Jevne Hagen (16 år), bror av Truls, fikk sine debuter på seniornivå.

Det defensive har vært fokuset de siste ukene og det synes jeg de gjorde bra mot KIL. De hadde mye ball, men slet med å trenge gjennom. Det måtte en keepertabbe fra Holst og en innøvd corner til for å score. Meget godkjent fra unggutta vil jeg si. Med alle kampklare tror jeg vi kunne slått det Kongsvinger-laget der.


Maggot
Posts: 7
Joined: Sun Feb 07, 2016 7:54 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by Maggot »

Ikke mulig å få så mye ut av dette desverre.

KIL med mye nytt og ungt de også........en unggutt og en prøvespiller som målskårere.
Gjorde vel egentlig som de ville mot Hamkams unggutter når de gadd.

Hamkam med ungt lag men ingenting å si på innsatsen. Oppløftende for fremtiden, men litt skummelt med tanke på årets sesong.
Synes stallen virker tynn.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by Quadrophenia »

Maggot wrote:Ikke mulig å få så mye ut av dette desverre.

KIL med mye nytt og ungt de også........en unggutt og en prøvespiller som målskårere.
Gjorde vel egentlig som de ville mot Hamkams unggutter når de gadd.

Hamkam med ungt lag men ingenting å si på innsatsen. Oppløftende for fremtiden, men litt skummelt med tanke på årets sesong.
Synes stallen virker tynn.
Forskjell på å være 19åring med mye erfaring fra Stabæk2 i 2.divisjon enn 16åring kun med erfaring fra 3.divisjon. KIL hadde 3 prøvespillere, ellers var det bortimot førsteellveren.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply