Overganger sesongen 2019

Spillere, kamper, overganger etc.
IronAgeMan

Re: Overganger sesongen 2019

Post by IronAgeMan »

Emil Sildnes har signert for tre år 😁
https://m.h-a.no/sport/ham-kam/se-hvem- ... FrrFRaUmEc

rusk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Post by rusk »

Sildnes tilbake! Det er virkelig en gladnyhet. Han har mye ugjort i grønt og hvitt!

Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 106 times
Been thanked: 134 times

Post by Quadrophenia »

Quadrophenia wrote: Wed Feb 06, 2019 10:57 am
Spennende å se om det kommer noen offensive forsterkninger snart. Hvem hadde värt deres drömmesignering i såfall?
Min drömmesignering gikk akkurat i oppfyllelse. Bolkan Nordli og Sildnes på hver sin ving lukter dynamitt! Sildnes var på vei til Kristiansund i sommer, men ville visstnok heller spille i Kamma. Meget gledelig overgang.

"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Been thanked: 2 times

Post by Corrales »

Fantastisk overgang! Betyr dette forøvrig at Enkerud blir spiss og ikke ving? Har jo Sildnes, Bolkan Nordli, Abu og PVM som kan bekle en kantposisjon nå. Jeg håper sterkt at dette blir tilfellet da Enkerud virket å være på sitt beste i Elverum når han ble satset på som spiss. Stallen begynner forøvrig å se rimelig komplett ut, men mangler kanskje en spiss til, en back som kan bekle begge sider og en reservekeeper? Fagereng Hippe ser dessverre langt i fra klar ut til å steppe inn i OBOS hvis Jarosinski skulle bli skadet.

rusk

Post by rusk »

Corrales wrote: Wed Feb 06, 2019 4:17 pm Fantastisk overgang! Betyr dette forøvrig at Enkerud blir spiss og ikke ving? Har jo Sildnes, Bolkan Nordli, Abu og PVM som kan bekle en kantposisjon nå. Jeg håper sterkt at dette blir tilfellet da Enkerud virket å være på sitt beste i Elverum når han ble satset på som spiss. Stallen begynner forøvrig å se rimelig komplett ut, men mangler kanskje en spiss til, en back som kan bekle begge sider og en reservekeeper? Fagereng Hippe ser dessverre langt i fra klar ut til å steppe inn i OBOS hvis Jarosinski skulle bli skadet.
Om vi skal ha noen som helst forhåpninger om å være med i toppen, så trenger vi forsterkninger. Stallen teller pr i dag 16(?) mann. Det hyggelige er at vi først og fremst trenger å hente spillere som gir bredde i stallen. Det er enklere enn å hente klare forsterkninger. Men det vi fremdeles mangler er en toppspiss på dette nivået. Jeg ønsker meg 4 spillere til i stallen. 1 keeper, 2 forsvarere og 1 spiss. Kan godt være det er fornuftig å ha is i magen til Eliteserieklubbene har gjort unna sitt. Kanskje en låneavtale eller to løser utfordringene, men toppspissen min vil jeg ha på fast kontrakt.

Dere som har sett Petter Mathias Olsen, er det en spiller som er i nærheten av en startplass, eller er han mer som stallfyll å regne?

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia »

Corrales wrote: Wed Feb 06, 2019 4:17 pm Fantastisk overgang! Betyr dette forøvrig at Enkerud blir spiss og ikke ving? Har jo Sildnes, Bolkan Nordli, Abu og PVM som kan bekle en kantposisjon nå. Jeg håper sterkt at dette blir tilfellet da Enkerud virket å være på sitt beste i Elverum når han ble satset på som spiss. Stallen begynner forøvrig å se rimelig komplett ut, men mangler kanskje en spiss til, en back som kan bekle begge sider og en reservekeeper? Fagereng Hippe ser dessverre langt i fra klar ut til å steppe inn i OBOS hvis Jarosinski skulle bli skadet.
Vil tro Enkerud først og fremst vil spille spiss ja, men det avhenger jo litt av hvem som hentes inn som spiss og hvilken formasjon vi skal spille med. Har hørt rykter om 4–3-3, men sålangt har vi spilt en 4-4-1-1-variant i alle tre kampene.

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Wed Feb 06, 2019 5:20 pm
Om vi skal ha noen som helst forhåpninger om å være med i toppen, så trenger vi forsterkninger. Stallen teller pr i dag 16(?) mann. Det hyggelige er at vi først og fremst trenger å hente spillere som gir bredde i stallen. Det er enklere enn å hente klare forsterkninger. Men det vi fremdeles mangler er en toppspiss på dette nivået. Jeg ønsker meg 4 spillere til i stallen. 1 keeper, 2 forsvarere og 1 spiss. Kan godt være det er fornuftig å ha is i magen til Eliteserieklubbene har gjort unna sitt. Kanskje en låneavtale eller to løser utfordringene, men toppspissen min vil jeg ha på fast kontrakt.

Dere som har sett Petter Mathias Olsen, er det en spiller som er i nærheten av en startplass, eller er han mer som stallfyll å regne?
Petter Mathias Olsen er, utifra hva jeg har hørt, en unggutt med stort potensiale, men litt vanskeligheter med å holde et stabilt høyt nivå. Med andre ord blir han kanskje ikke helt bankers i førsteellveren om ikke han imponerer veldig på treninger og i treningskampene nå fremover. Han er jo på lån frem til i sommer og kan hentes gratis da. P.d.d. koster han Kamma ingenting.

Jeg er enig i at vi trenger flere forsterkninger. Tror klubben har litt lyst på en sentral midtbane til også. Solbakken mister endel kamper på landslag og hvis vi skal spille med en trio der enkelte kamper er det faktisk ikke så mange å ta av.

Spiss på fast kontrakt regner jeg med kommer, også låner vi sikkert noen spillere som har lengre vei til fast plass i eliten. Kanskje noen lokale unggutter vi ta opp plasser i stallen også..? Arzani, Alfei Sæbø kanskje..? Kanskje vi får se Sæbø og Færø som stoppere i vår første cupdeltagelse?

Orrhanan
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Post by Orrhanan »

Meget bra signering av Kamma. Så at Romerikes blad skrev at Strømmen fikk et sekssifret beløp for han, altså over 100k da. Noen som vet hvor mye? Uansett er det verdt pengene. Herja i OBOS i fjor og kan spille både indreløper i 4-3-3, ving og i 10’er-rollen bak spissen.

Gjendineggen
Has thanked: 9 times
Been thanked: 16 times

Post by Gjendineggen »

Møkkadeilig! :D

rusk

Post by rusk »

Orrhanan wrote: Wed Feb 06, 2019 7:39 pm Meget bra signering av Kamma. Så at Romerikes blad skrev at Strømmen fikk et sekssifret beløp for han, altså over 100k da. Noen som vet hvor mye? Uansett er det verdt pengene. Herja i OBOS i fjor og kan spille både indreløper i 4-3-3, ving og i 10’er-rollen bak spissen.
Vel anvendte penger i så fall. En spiller som hører hjemme på Hamar!

Post Reply