Overganger sommer 2016?

Spillere, kamper, overganger etc.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger sommer 2016?

Post by rusk »

Leliuga ut er helt greit. Han har ikke bidratt med noe som helst i år synes jeg. Kun marginale forskjeller å stille med han vs en av våre egne unggutter. Liker ikke spillere som fremstår på bana som om det å spille fotballkamper er noe av det kjedeligste de vet om.


GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2016?

Post by GSP »

Midtskogen melder sjøl at han ønsker å gå til HamKam.

http://www.ostlendingen.no/fotballhedma ... -69-280927


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger sommer 2016?

Post by Heis »



User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 85 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2016?

Post by Quadrophenia »

Heis wrote:Der var han klar, ja. Godt nytt!

http://www.h-a.no/sport/ham-kam/midtsko ... for-hamkam
Vælkømin! Håper han avgjør mot Elverum. Knappen er smart nå. Bygger lag mot neste år.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2016?

Post by GSP »

Jeg tror kanskje HA har vært litt rask på avtrekkeren her. Henviser til Østlendingen, som skriver at spilleren er enig med HamKam, nå er det opp til klubbene å bli enige. Med tanke på at lagene møtes neste helg kan det drøye før det blir en overgang, mulig Tynset vil ønske å holde igjen, så han ihvertfall ikke står på motsatt banehalvdel neste helg.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger sommer 2016?

Post by anonymous1918 »

Ingen spillere er klare før klubben melder det :) Greit å forholde seg til.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 85 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2016?

Post by Quadrophenia »

Midtskogen blir vel klar etter Tynsetkampen tenker jeg, men hvor skal han spille? Rønning er litt samme spillertype, men ganske så viktig. Usikker på om han har tempo til å spille ving, men kanskje det blir der? Synes ikke akkurat Nordli eller Dahle har gjort seg bort. Uansett viktig med en type med fysikken i orden og som bidrar til større konkurranse på de offensive plassene. Håper på en defensiv forsterkning nå også som bidrar med det samme. Tror ikke Ødegård blir med videre neste år og han har heller ikke lagt inn noen god søknad for å bli satset på i år. Derfor vil en midtstopper (gjerne med god fysikk) være viktig for å pushe Bratberg Lund og Yabre og kanskje også ta over plassen fra én av de.

Vet at Knappen ønsker seg en ny keeper også, men vil tro det utsettes til etter sesongen. Her vil jeg ha en rutinert ringrev som bidrar med ro og stabilitet og som kan fungere som mentor for Holst og Jendal.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Opprykk
Posts: 20
Joined: Mon Mar 28, 2016 8:08 pm

Re: Overganger sommer 2016?

Post by Opprykk »

Huff, håper ikke Simba kommer. Mulig han kan bidra litt denne sesongen, men det vil føre med seg mye fuzz kan det virke som. Sats heller på noen som kan bidra neste sesong også. Da MÅ det bli opprykk.
http://www.h-a.no/sport/ham-kam/mener-k ... unna-simba


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger sommer 2016?

Post by rusk »

Nå skriver jeg bare mine tanker om denne saken med utgangspunkt i at hendelsesforløpet er slik Krogsæter skisserer og at det er en reell mulighet for at spilleren kan tenkes å signere for oss. Det er i så fall flere aspekter ved dette som det er verdt å tenke grundig gjennom før man evt signerer spilleren.

Først og fremst så høres det ut som denne spilleren ikke er helt pålitelig. Det er jo en risiko i seg selv. Det andre er at det vil være svært lite "kollegialt" å signere han dersom han har lurt seg ut av en kontrakt med Elverum. Det er ikke slik at vi behøver å ha nært og godt forhold til Elverum, men det er heller ikke hensiktsmessig å skape dårlige relasjoner på administrativt nivå på grunn av dette. Det er helt hinsides dersom man kan lure seg ut av en kontrakt og signere for naboklubben en uke etter. Det er helt ålreit at Knappen, som har som jobb å få til et best mulig lag, svarer som han gjør, men da håper jeg klubbledelsen kan være bittelitt mer prinsippielle og sette ned foten for dette. Det blir for enkelt å si at dette er en klubbløs spiller som det er fritt frem å signere.

Men foreløpig har vi kun hørt Elverum sin side av saken, så det er farlig å trekke konklusjoner kun basert på det.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger sommer 2016?

Post by anonymous1918 »

Først og fremst så er det definitivt ikke bra av Krogsæter å henge ut en spiller i media på denne måten. Dette burde blitt holdt internt. Han kunne sagt at Elverum er skuffet, men ikke et flere siders oppslag i avisa om hvor uærlig og idiot denne spilleren (som de ønsket å forlenge kontrakten med for 1 uke siden) er. Dette setter også HamKam i et dårlig lys. Spesielt gårsdagens vinkling i østlendingens nettsak.

Men når en av HamKams spillere sier at han har en venn som er kontraktløs og er en god fotballspiller, så er det jo naturlig å se på det som interessant. Knappen visste jo ikke årsaken til kontraktsbruddet. Uansett så ønsket HamKam å få tillatelse fra Elverum før han fikk trene. Sånn jeg ser det har ikke klubben vår gjort noe galt i denne saken og Simba var ikke å se på dagens trening. Det ble nok med den ene i år, hvor Simba kom på treninga 20 minutter ut i økta på eget initiativ.


Post Reply