Ham-Kam vs Brumunddal

Spillere, kamper, overganger etc.
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Ham-Kam vs Brumunddal

Post by Corrales »

martin wrote:4-0 og 3094 tilskuere. Kunne ikke blitt så mye bedre!
Jeg finner faktisk noe å utsette på en dag hvor man vinner 4-0, tro det eller ei. Misforstå meg rett, Kamma leverer en svært profesjonell kamp og er best i alle spilets faser. I tillegg er man for en gang ganske effektive. Alt dette er bra! Jeg synes likevel at man kunne spart seg for de 1000 støttepasningene og lave tempoet som preget den siste halvtimen. Her hadde man en unik mulighet til å begeistre et stort publikum, men så ender det opp med at siste halvdel av andreomgang blir et kjempestort gjesp. Jeg skjønner at Knappen er resultatorientert, men når sesongen i realiteten er over og man har såpass stålkontroll på kampen så mener jeg at man bør kunne prøve å by på underholdning til siste pipeblås.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: Ham-Kam vs Brumunddal

Post by Heis »

Har lite forståelse for at det går an å fokusere på negative ting etter et slikt resultat. Etter årets sesong trenger i alle fall jeg en karamell eller to å suge på, og gårsdagens resultat var helt perfekt i så måte. Alle vet at vi ikke ender med opprykk i år, og alle vet at det er for dårlig. Jeg kan ikke se for meg at det er noen igjen som bare ser blå himmel om dagen av de som er med rundt Kamma. De fleste er nok utrolig skuffet over enda et år i 2.-divisjon. Når det først leveres som i går, synes jeg det er merkelig at noen velger å henge ut Midtskogen i stedet for å fokusere på den positive utviklingen til Nordli. At man på 4-0 begynner å roe ned tempo, kan meget godt ha vært en øvelse som Knappen bevisst bestemte seg for med en solid og trygg ledelse. Laget vårt har i to-tre år nå mistet ettmålsledelser i fleng de siste fem minuttene på grunn av total mislykkede forsøk på å omstille seg til defensivt spill for å sikre seieren. Da mener jeg det er greit at man øver seg på dette når ledelse er såpass trygg.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Ham-Kam vs Brumunddal

Post by anonymous1918 »

Enig med Heis. Hadde vi gått for nummer fem, så kunne Dala fort kontret inn en redusering eller to. Da hadde det også vært en stor snakkis om at vi heller ikke nå klarte å holde nullen eller at vi får en psykisk knekk mot slutten av kampene. Det er heller ikke noe nytt at resultat preger kamper. Det skjer både i 2.divisjon og i Champions League - uten sammenligning forøvrig.


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Ham-Kam vs Brumunddal

Post by Corrales »

Heis wrote:At man på 4-0 begynner å roe ned tempo, kan meget godt ha vært en øvelse som Knappen bevisst bestemte seg for med en solid og trygg ledelse. Laget vårt har i to-tre år nå mistet ettmålsledelser i fleng de siste fem minuttene på grunn av total mislykkede forsøk på å omstille seg til defensivt spill for å sikre seieren. Da mener jeg det er greit at man øver seg på dette når ledelse er såpass trygg.
Jeg antar helt klart at det er Knappen som har bestemt dette. Hvis spillerne selv bevisst senket tempoet ville det ha vært utrolig merkverdig. Er helt enig med deg i at man har mistet mange ledelser ved å omstille seg til defensivt spill, men det er jo ikke det jeg etterlyser. Jeg ønsker at Ham Kam skal holde tempoet oppe i pasningspillet og trykke på fremover kampene ut. Både denne og forrige sesong har vist at laget er som best når de angriper og ikke blir passive. Brumunddal skapte jo det lille de hadde av farligheter etter at man (bevisst antar jeg) senket tempoet. Dette er ikke første gang. Kall det gjerne råflott å fokusere på noe negativt når man vinner 4-0, men jeg ser etter ting man kan bli enda bedre på. Etter mitt syn hadde man en unik mulighet til å underholde publikum kampen ut på søndag (noe som kunne hatt positiv effekt mtp antall betalende tilskuere i kamper som følger) som man ikke benyttet seg fullt ut av.

Når dette er sagt så er jeg selvfølgelig fornøyd med progresjonen man tidvis har vist under Knappen. Man har gått fra å være svært svake under Bergersen til å holde et nivå som matcher hva man kan forvente av en opprykkskandidat. Hvis man klarer å beholde de viktigste spillerne inn mot neste sesong og forsterker seg med en keeper, en stopper og en sentrall midtbanespiller så bør man etter mitt syn være klare opprykskandidater neste sesong selv om nivået i divisjonen blir tøffere.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam vs Brumunddal

Post by rusk »

Om du gikk fra Briskeby på søndag uten å føle deg underholdt, Corrales, da vil jeg påstå det er dine forventninger som må justeres. Det har vært mye å sette fingeren på gjennom sesongen, og mange av oss har gjort det gangs, men 4-0 i lokalderby er det rett og slett ikke lov å klage på. Sorry.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1662
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Ham-Kam vs Brumunddal

Post by Quadrophenia »

Opprykk wrote:Endelig god uttelling i en kamp med ekstra mange tilskuere, knall! Bra jobb av alle på laget.
Noen som vet hvorfor Dahle starta på benken? Midtskogen er rett og slett helt på grensa til for dårlig for 2.div., så må ha vært en god grunn til å starte med han.
Tipper Dahle ble benket for å sette et eksempel. Han har ikke levert etter forventningene og når han også bidrar svært halvhjertet defensivt blir det tynt. Han lider under at han ikke er noen ving i 4-4-2 og over at han trolig mangler selvtillit og/eller motivasjon. Det blir da riktig å bruke Nordli og Midtskogen. Det ryktes at trenerappratet er noe misfornøyd med Dahle og at han må virkelig vise at han er motivert for å få kontraktforslag.

Midtskogen er ingen ballvirtuos, men jeg synes han bidrar med å løpe mye, skubbe unna spillere og være aktiv i begge felt. Han er heller ingen klassisk vingtype, men jeg synes han har kvaliteter som er spennende.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply