Overganger vinter 2016/2017

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 758
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 48 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by GSP »

Tar gjerne Sjølstad tilbake. Han gikk til Hødd, og ikke Raufoss :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by rusk »

Nicholas Mickelson trener denne uka med rekruttlaget til Vålerenga skriver HA. Skal vel ikke legge så mye i det, utover at det viser at klubber rundt omkring er veldig åpne for å ta en kikk på talenter som dukker opp. Samme praksis bør det være i Kamma også. Det bør være lav terskel for å ha spennende hospitanter fra lokale klubber.

I samme artikkel forteller Ingelstad at de er godt i gang med samtaler med de spillerne de ønsker å ha med videre og det kan forventes signeringer fortløpende. Det høres bra ut. Jeg mener man har en mye bedre sportslig pakke å selge inn nå, så jeg tror og håper de spillerne som får tilbud takker ja.

Så får man som alltid håpe på (minst) en forsterkning i hvert ledd. :D


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1667
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 88 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

Stian Nyhus trener med Kamma visstnok. God nok?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 758
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 48 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by GSP »

Usikker, men uansett fornuftig å teste ut lokale spillere. Og raske vingspillere er alltid ålreit :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by rusk »

Holst ønsker å fortsette i Kamma, men forstår dersom klubben velger å satse på noen andre. Alt i følge HA. God selvinnsikt fra Holst, som ikke er happy med sin sesong.

Selv er jeg usikker på hva jeg mener. Synes han har stagnert og det er mulig han trenger et miljøskifte for å blomstre. Eventuelt kanskje han trenger tøffere konkurranse? Slik sesongen hans har vært i år, så sliter jeg med å se at han er keeperen som tar oss til 1.div neste år... Fremstår på ingen måte som noen matchvinner. Kommer knapt på en eneste kamp der jeg føler han var det som bikka resultatet i vår favør.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1667
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 88 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

rusk wrote:Holst ønsker å fortsette i Kamma, men forstår dersom klubben velger å satse på noen andre. Alt i følge HA. God selvinnsikt fra Holst, som ikke er happy med sin sesong.

Selv er jeg usikker på hva jeg mener. Synes han har stagnert og det er mulig han trenger et miljøskifte for å blomstre. Eventuelt kanskje han trenger tøffere konkurranse? Slik sesongen hans har vært i år, så sliter jeg med å se at han er keeperen som tar oss til 1.div neste år... Fremstår på ingen måte som noen matchvinner. Kommer knapt på en eneste kamp der jeg føler han var det som bikka resultatet i vår favør.
Kunne det vært en idé å lånt han ut til Dala eller en 3.div-klubb én sesong og hatt Jendal som andrekeeper bak en nysignering neste år?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Corrales »

PVM på veg tilbake sies det i lokalavisen. På en dag hvor jeg våknet til nyheten om at Trump har blitt president var dette virkelig et lite plaster på såret. Kammas viktigste/beste signering på 10 år?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1667
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 88 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

Corrales wrote:PVM på veg tilbake sies det i lokalavisen. På en dag hvor jeg våknet til nyheten om at Trump har blitt president var dette virkelig et lite plaster på såret. Kammas viktigste/beste signering på 10 år?
Kontraster. Har visstnok allerede kjøpt hus i Hamar. Helt vill signering i 2.div. En spiller som har mange år igjen og er et glimrende forbilde for klubbens mange talenter.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Norum
Posts: 7
Joined: Mon Mar 21, 2016 3:52 pm

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Norum »

Helt fantastisk med Petter Vaagan Moen tilbake til Hamar. Vil være veldig viktig både på sportslig plan og når det gjelder klubb og spillergruppa i form av at han drar med seg mye rutine og erfaring. Regner med at han først og fremst vil bli benyttet på sentral midtbane, med mulighet for å bli flyttet opp eller ut på venstre kanten om nødvendig.

Samtidig får dette meg til å lure på hva som skjer videre med spillere som Kristoffer Hagen og Emil Dahle for eksempel, vil de bli signert med videre med tanke på dette? Jeg mener at det er veldig viktig å signere begge disse med videre.
Kristoffer Hagen vil kan fungere utmerket både som sentral midt og stopper, samtidig som han vil være en veldig bra spiller i bredden om nødvendig.
Emil Dahle har kanskje det beste topp nivået i hele troppen, selv om han har vært litt for varierende i år. Samtidig er han en av få med bra nok teknik og playmaker ferdigheter. Føler at han kan fungere godt sammen med PVM med tanke på ferdigheter neste sesong.

Jeg mener det er avgjørende å beholde begge disse spillerne, samt store deler av årets tropp. Både med tanke på å beholde selve stammen i laget og sånn at man slipper å begynne helt på nytt igjen, sånn man har gjort de tre siste sesongene, som blir helt meningsløst.

Når det gjelder Emil Holst regner jeg med at klubben velger å signere han videre, i alle fall nå som G19/rekruttspiller Truls Blystad har gått til Løten. Dermed regner jeg med at klubben ikke vil gi slipp på Holst også. Samtidig både håper jeg og regner med at klubben vil hente en mer erfaren og rutinert keeper på nærmere 30 år i tillegg, som antatt førstevalg.


GSP
Posts: 758
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 48 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by GSP »

Enig Norum, eneste er at Holst er for gammel for G19 og andrelaget vårt er i den nye 4. divisjonen. Så det er helt avhengig av at han ser for seg å utvikle seg videre i treningshverdagen og sammen med en eventuell ny førstekeeper. Vi vet at alle at Rolf Høgmo er en utmerket keepertrener, så jeg har absolutt trua på at han kan fortsette å utvikle seg selv om det blir færre kamper på 2. divisjonsnivå.

Men, Petter Vaagan Moen a gitt!?!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply