Overganger vinter 2016/2017

Spillere, kamper, overganger etc.
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Corrales »

Quadrophenia wrote:
Hva bør vi prioritere etter det? Eller er stallen bred nok?
Jeg synes at svaret på det avhenger av hvordan Knappen har tenkt å spille. Jeg synes han nevnte i media at han helst ville spille PVM som offensiv midtbane bak en eller to spisser. Hvis det er tilfellet så bør man etter mitt syn også forsterke den sentralle midtbanen. Semou er selvfølgelig meget god, men trenger nok tid for å være tilbake på fjorårsnivået og de øvrige i den posisjonen er nokså uerfarne på dette nivået. Som jeg tidligere har nevnt - så hadde ønskedrømmen min vært om man fikk tilbake Sjølstad i den posisjonen. Man er uansett nødt til å forsterke såfremt man ønsker å bruke PVM som offensiv midt.

I en optimal verden vil man selvfølgelig også kunne ha behov for en back og muligens en ving (avhenger om Knappen i det hele tatt skal spille med typiske vinger). Man må likevel prioritere ressursene på en hensiktsmessig måte og jeg ser derfor størst behov for en ny midtstopper samt en sentralt på midten.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

Den mystiske stopper-signeringen vår ser ut til å være Ruben Alegre.

http://www.h-a.no/sport/ham-kam/klasses ... for-hamkam

Kjenner ikke så godt til han, men har hørt han var veldig god i Gjøvik ihvertfall.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by GSP »

Han skal ha vært veldig god i Spania i høst. På samme nivå som Martin Ødegaard har spilt på. En Martin Ødegaard som veldig mange vil ha på landslaget, og nå skal spille i Eresdivisie. Dette her kan være den spilleren som gjør at det er vi som har dratt i fra til sommeren. Til tross for serieomlegginga. Begynner å få skummelt trua. VELDIG spent på å se treningskampen neste helg.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by rusk »

Stopperen som er i søkelyset høres jo veldig spennende ut. Får krysse fingrene for en snarlig avklaring. Enig med GSP i at dette begynner å ta bra form nå, og med en god stopper på plass, så er det et meget sterk førsteellever vi kan mønstre. I alle fall på papiret :D

Erfaringen er vel likevel at dybden i stallen også vil være viktig og kan være det som skiller en opprykkskandidat fra en middelhavsfarer. Min vurdering er at vi foreløpig virker veldig avhengig av å unngå skader. Gitt en ny stopper inn, så har vi ganske nøyaktig 11 spillere som vi vet kan levere på et stabilt toppnivå i 2.div. De som følger bak er litt opp og ned. Det som er positivt er at det er våre egne unggutter som banker på døra. Ikke noen middelmådige svensker. Det er Bratberg Lund, Aasand, Solbakken, Mickelson, Blaka m.fl. Akkurat som det skal være!

Med en stopper inn så er neste prioritet for meg et godt cover på backplass. En som primært kan bekle backplass, men som også behersker å spille på midten. Da vil vi i så fall ha 20 spillere i stallen og signeringer utover det vil være bonus.

Ser lyst på sesongen, men det kommer til å bli en jævla kamp i toppen. Har foreløpig ikke sett noe særlig på stallene til våre antatt sterkeste utfordrere, men har bitt meg merke i at KFUM har beholdt mange fra fjorårets stall, Asker har hentet inn en del meritterte spillere og at Skeid har fått signaturen til Nordlie selv om de har mistet sine to beste spillere fra i fjor. Raufoss har jeg ikke hørt så mye om bortsett fra at Magnus Solum forsvinner.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

Jarosinski
Jevne Hagen - Yabre - Alegre (?) - Rise
Midtskogen - Bolkan Nordli - PVM - Aasand Pedersen
Sollie Rønning
Beugre

Dette er laget jeg tipper hadde startet om vi hadde hatt seriestart i dag. Absolutt en sterk ellver ja. Semou hadde nok startet på bekostning av Bolkan Nordli om han hadde vært skadefri.

Hvis/Når Alegre blir klar har vi en forsterkning i hvert ledd. Vi har i tillegg forlenget med de fleste nøkkelspillerne fra i fjor. Nå blir det viktig å sette laget og kanskje kikke litt etter ytterligere bredde i lokale spillere som rusk er inne på. Nerheim og Nyhus kan være riktige typer i denne sammenhengen. Det er mange juniorer blant reservene nå og selvom de fleste av de utvilsomt har ferdigheter på et høyt 2.div-nivå er det naturlig at de fleste vil variere i prestasjonene.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by tagetrommis »

Leste et eller annet sted at han Alegre har spilt litt venstreback. Kan det være at han skal fungere som en backup for Rise dersom det trengs, og heller sette inn f.eks Bratberg Lund sentralt?


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Corrales »

Jeg står for det at det må være rom for en forsterkning til sentralt på midten. Fra i fjor er både Dahle, Hagen x 2, Jagne, Rytis, Mbamba m.fler borte. Selv om man virker å ha hentet 4 spillere som selvfølgelig vil tjene en del, så tror jeg kanskje det er økonomisk rom for enda en spiller i øvre lønnsikt. Det virker som om Knappen helst vil bruke PVM høyere i banen enn på sentrall midtbane, og med tanke på usikkerheten rundt Semou og hvor lang tid det vil ta før han blir spilleklar/i form så mener jeg at det er et stort behov for en erfaren spiller inn på midtbanen.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

Corrales wrote:Jeg står for det at det må være rom for en forsterkning til sentralt på midten. Fra i fjor er både Dahle, Hagen x 2, Jagne, Rytis, Mbamba m.fler borte. Selv om man virker å ha hentet 4 spillere som selvfølgelig vil tjene en del, så tror jeg kanskje det er økonomisk rom for enda en spiller i øvre lønnsikt. Det virker som om Knappen helst vil bruke PVM høyere i banen enn på sentrall midtbane, og med tanke på usikkerheten rundt Semou og hvor lang tid det vil ta før han blir spilleklar/i form så mener jeg at det er et stort behov for en erfaren spiller inn på midtbanen.
Ja, her har du et godt poeng. Semou, er utifra hva jeg har forstått, ikke skadefri, og man bør ta forholdsregler for at han ikke spiller mye, ihvertfall i starten av sesongen.

tagetrommis: utifra den her skrytevideoen ser det ut som Alegre har noen kamper på venstresiden ja.

https://www.youtube.com/watch?v=Z9VUWOwT_Nk


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by GSP »

Semou har visstnok trent ganske bra denne uka her, og ønsket visst selv å få noen minutter mot Gjøvik-Lyn neste helg.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by rusk »

Noe nytt om signeringen av Alegre? Blir alltid litt skeptisk når navn blåses og det begynner å ta tid...


Post Reply