Serieåpning - Asker away!

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
GSP
Posts: 756
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Serieåpning - Asker away!

Post by GSP »

Det nærmer seg serieåpning, og utifra fredagstreninga tror jeg laget blir omtrent som dette:
Jarosinski - Michelson, Yabre, Alegre, Cordero - Hagen, Semou - PVM, Sollie Rønning, Midtskogen - Beugré. Usikkerheten ligger i Hagen, som vil erstattes av enten Solbakken eller Nordli om nødvendig. Nordli kjemper nok også med Midtskogen om en plass høyere i bana. Midtskogen var forøvrig ordentlig på under avslutningsøvelsene i går.

Forøvrig regner jeg med å se alle forumdeltagerne på Føyka på mandag! :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 756
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Serieåpning - Asker away!

Post by GSP »

Simen Nordli ute med lyskeskade.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1661
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Serieåpning - Asker away!

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Sun Apr 16, 2017 5:10 pm Simen Nordli ute med lyskeskade.
Da blir det ihvertfall det laget du tippet. Fysikken til æljen fra Tynset kan bli bra å ha den.

Kjenner ikke Asker så godt, men vet ihvertfall at vi må unngå å få dødballer imot nærme vårt eget mål. Aleksander Solli har ei slegge som har putta masse mål i vinter. Vi må ligge kompakte og kontre inn baller i bakrom. Beugré, Midtskogen, Cordero og Nico må finne bakrommet bak vingbackene til Asker (de spiller 3-4-3) og vi må for Guds skyld ikke tømme oss bakover da de sannsynligvis stiller med 3 svært kjappe mann på topp.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1661
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Serieåpning - Asker away!

Post by Quadrophenia »

Forøvrig er samlestedet i dag Lancelot like ved togstasjonen.

https://www.facebook.com/Lancelotasker/


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Serieåpning - Asker away!

Post by Corrales »

Ja, hva skal man egentlig si på en kveld som denne..

Jeg ble selv forhindret fra å dra på kamp til stor fortvilelse for min egen del. Jeg fulgte derfor kampen på østlendingen og må vel ærlig talt innrømme at jeg allerede ved pause i første serierunde var i ferd med å miste bittelitt av håpet. Selv om man ved unntak av scoringen hadde god defensiv kontroll så var det offensive spillet før pause helt nakent. Jeg må være helt ærlig å si at jeg tenkte at årets Ham Kam virka usedvanlig grått offensivt og skrek etter en kreativ spillertype ala Emil Dahle. Min lille innvending mot Knappen har jo hele tiden vært at jeg har hatt en viss skepsis til hvordan han organiserer angrepsspillet.

Imidlertid så skulle det vise seg at de siste 45 minuttene av denne fotballkampen er noe av det beste jeg har sett av Ham Kam på fryyyyyktelig lang tid. Det er nesten ikke til å tro hvordan man maltrakterte et hjemmelag som har ambisjoner om opprykk i andre omgang. Nivåforskjellen på laget var faktisk de første 30 minuttene så ekstrem at jeg mener Ham Kam er direkte ineffektive som "bare" scorer 5 mål. Jeg bøyer meg bare i støvet over den innsatsen som ble lagt ned i 2 omgang. Magisk!! Man kan sikkert undergrave prestasjonen med å poengtere at Asker ikke akkurat forsvarte seg som Atletico Madrid, men jeg velger likevel å la være i kveld. Noen kvelder får man bare nyte av et lag som har hatt så fantastisk mye motgang de siste sesongene endelig imøtekommer de forventingene som stilles til dem og vel så det! Jeg kan virkelig ikke huske sist jeg ble så imponert over Ham Kam som jeg ble i dag.

Må forøvrig også rette stor skryt til alle oppmøtte kammafolk som tilsynelatende bidro til å lage et voldsomt liv på tribunen. Dere ble hørt meget godt på streamen til Østlendingen! Det er hvertfall ingen tvil om at når det gjelder bortesupportere så er Ham Kam i en egen liga i 2.divisjon.

Alt i alt: En svært god premiere. Nå gjelder det bare å holde det gående fremover. Neste gang venter Brumunddal på Sveum. Selv om det selvfølgelig kan være noe kjedelig å se et bortelag som elsker å fremstå som en blanding av Hellas anno 2004 og West Brom på sitt verste med Tony P bak roret så har jeg likevel håp om at man kan moblisere et ordentlig engasjement rundt denne kampen og at tilskuertallet derfor blir høyt. Måtte det bli 3 nye poeng til helgen!


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Serieåpning - Asker away!

Post by rusk »

Enig i alt du skriver, Corrales. Bortsett fra at neste kamp er Dala på Sveum. Jeg møter opp på Briskeby :D

Jeg, som de fleste andre, kjente nok på den gnagende følelsen av nok en stusslig sesongåpning etter de første 45. Det var ganske trist, selv tatt i betraktning at det var sesongåpning. Men siste 45 var en ren åpenbaring!

Som du er inne på, så blir det nok en helt annen kamp mot Dala til helga, men styrkeforholdet mellom disse to lagene skal være så skjevt at et skjerpet Kamma bør ta 3p.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1661
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Serieåpning - Asker away!

Post by Quadrophenia »

Det her var litt av en opplevelse. Følelsen av å se Lancelot pub fylle seg opp mer og mer til det til slutt var over 100 Hamarsinger og puben var smekkfull var helt fabelaktig. Deretter gikk vi i et tog på størrelse med 17.mai-toget i mange mindre kommuner opp til stadion. Asker var selvfølgelig ikke forberedt på det antallet som kom og hadde 1 billettbod med ineffektive og rimelig stressa foreldre på dugnad. Køen strakk seg mange meter nedover bakken og til slutt var det endel som bare gikk rett inn. Skjønner de godt. Deretter tifoen med kasteruller (litt for få desverre) og røykbomber som gjorde hele feltet grønt. For et deilig syn. Feltet var nesten helt fullt og sangene gikk kontinuerlig. Selv om spillet var svakt og man ikke fikk tatt kontroll over matchen var det et massivt trøkk. Selv etter Asker-skåringa smalt gjenklangen fra Moelvenbrakkene på den andre siden av stadion. Og da andreomgangen dro igang og Kamma virkelig viste hva som bodde i de var det helt ellevillt på tribuna. Hele feltet hoppa, sang og det var minst 3 flagg oppe bestandig. Og Ruben Alegre svarte på stemningen gjennom å redusere. Selvom det skulle ta 20 minutter til før vi gikk opp i ledelsen steg bare stemningen og volumet på sangen gjennom kampen. Og når vi putter de siste 3 målene er det et herlig og fantastisk kaos på tribuna og når vi drar igang: "reis opp hvis du er Hamarkam", reiser faen meg 1/4 av sitteseksjonen ved siden av oss seg og synger og klapper med. Da var det smått magisk og det øyeblikket viser hvilket engasjement som bor i Ham-Kams supportere. For en deilig start på sesongen.

Hvis du vil gjenoppleve eller få et lite inntrykk av stemningen kan du f.eks se den videoen her:
https://www.youtube.com/watch?v=WMfNyqicCIQ


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply