HamKam - Grorud

Spillere, kamper, overganger etc.
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: HamKam - Grorud

Post by Corrales »

BVegard wrote: Sat May 06, 2017 6:31 pm 1. bra, 2. tilsvarende dårlig. Forståelig at de roer ned med 3-0 i sekken, men liker ikke at Grorud får styre så mye. Forresten, trenger Dala en ny spiss nå som Ertsås har fått vaksine? #16 er ledig..
Jeg lurer på hvorvidt dette at man lar motstander ta over initiativet i kampene når man leder til pause er a) taktisk eller b) pga kondis/evner. Hvis det er av taktiske årsaker så synes jeg Knappen bommer grovt, spesielt mot motstandere som Grorud som er veldig gode hvis de får spillet på de premissene de vil ha. Vi er relativt heldig som slipper unna med baklengs i andre omgang.

Når det er sagt - så var 1.omgang i dag svært overbevisende og toppnivået til Ham Kam i år er jeg hellig overbevist om at ingen andre lag i 2.divisjon matcher. Grorud sin noe overambisiøse spillestil passet Ham Kam-presset utrolig godt, og man kunne utmerket godt ledet mer enn 3-0 til pause mot et såpass sterkt lag som Grorud. I dag vil jeg i tilegg ta meg tid til å rose to enkeltspillere ekstra. Førstemann er Ole Erik Midtskogen som jeg må være så ærlig og si at jeg inntil nylig mente ikke var i nærheten av det nivået som kreves i Kamma. Responsen fra hans side i sesonginnledningen har vært formiddabel. Han har rett og slett vært meget god så langt denne sesongen og tilfører sårt tiltrengt fysikk til laget. Den andre som fortjener ekstra ros i dag er Nico Mickelson. I fjor så det ut som han enda ikke var helt moden for dette nivået, men i år har han tatt gigantiske steg og dominerer tidvis. Her har vi med en kommende Tippeligaspiller og vel så det..


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: HamKam - Grorud

Post by BVegard »

Corrales wrote: Sat May 06, 2017 7:10 pm
BVegard wrote: Sat May 06, 2017 6:31 pm 1. bra, 2. tilsvarende dårlig. Forståelig at de roer ned med 3-0 i sekken, men liker ikke at Grorud får styre så mye. Forresten, trenger Dala en ny spiss nå som Ertsås har fått vaksine? #16 er ledig..
Jeg lurer på hvorvidt dette at man lar motstander ta over initiativet i kampene når man leder til pause er a) taktisk eller b) pga kondis/evner. Hvis det er av taktiske årsaker så synes jeg Knappen bommer grovt, spesielt mot motstandere som Grorud som er veldig gode hvis de får spillet på de premissene de vil ha. Vi er relativt heldig som slipper unna med baklengs i andre omgang.

Når det er sagt - så var 1.omgang i dag svært overbevisende og toppnivået til Ham Kam i år er jeg hellig overbevist om at ingen andre lag i 2.divisjon matcher. Grorud sin noe overambisiøse spillestil passet Ham Kam-presset utrolig godt, og man kunne utmerket godt ledet mer enn 3-0 til pause mot et såpass sterkt lag som Grorud. I dag vil jeg i tilegg ta meg tid til å rose to enkeltspillere ekstra.
I tillegg til Midtskogen og Nico vil jeg nevne polakken i mål. Han har ikke overbevist meg tidligere, men i dag hadde han flere avgjørende redninger.

Når det gjelder første avsnittet ditt er jeg usikker på hva KK tenker. Hvis de mener å sikre 3-0 er det en taktikk jeg ikke liker, såvidt meg bekjent vant
Grorud andreomgangen mot Kjelsås 4-0.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1661
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: HamKam - Grorud

Post by Quadrophenia »

BVegard wrote: Sat May 06, 2017 8:31 pm
Corrales wrote: Sat May 06, 2017 7:10 pm
BVegard wrote: Sat May 06, 2017 6:31 pm 1. bra, 2. tilsvarende dårlig. Forståelig at de roer ned med 3-0 i sekken, men liker ikke at Grorud får styre så mye. Forresten, trenger Dala en ny spiss nå som Ertsås har fått vaksine? #16 er ledig..
Jeg lurer på hvorvidt dette at man lar motstander ta over initiativet i kampene når man leder til pause er a) taktisk eller b) pga kondis/evner. Hvis det er av taktiske årsaker så synes jeg Knappen bommer grovt, spesielt mot motstandere som Grorud som er veldig gode hvis de får spillet på de premissene de vil ha. Vi er relativt heldig som slipper unna med baklengs i andre omgang.

Når det er sagt - så var 1.omgang i dag svært overbevisende og toppnivået til Ham Kam i år er jeg hellig overbevist om at ingen andre lag i 2.divisjon matcher. Grorud sin noe overambisiøse spillestil passet Ham Kam-presset utrolig godt, og man kunne utmerket godt ledet mer enn 3-0 til pause mot et såpass sterkt lag som Grorud. I dag vil jeg i tilegg ta meg tid til å rose to enkeltspillere ekstra.
I tillegg til Midtskogen og Nico vil jeg nevne polakken i mål. Han har ikke overbevist meg tidligere, men i dag hadde han flere avgjørende redninger.

Når det gjelder første avsnittet ditt er jeg usikker på hva KK tenker. Hvis de mener å sikre 3-0 er det en taktikk jeg ikke liker, såvidt meg bekjent vant
Grorud andreomgangen mot Kjelsås 4-0.
Nå har vi Rise og Nordli ute med skade og PVM, Sollie Rønning, TJH og Beugré har slitt nå innledningsvis i sesongen så at man roer det ned er forståelig og taktisk klokt. Jeg tror spillerne rett og slett stoler mer på hverandre i årets sesong og man er mer selvsikker på at man klarer å ri unna et evt press. Sålangt har jo det funka bra. Helt herlig med 3 poeng og full pott sålangt. Noen som fikk med seg tilskuertallet?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: HamKam - Grorud

Post by Gjøkenes konge »

Quadrophenia wrote: Sat May 06, 2017 9:56 pm
BVegard wrote: Sat May 06, 2017 8:31 pm
Corrales wrote: Sat May 06, 2017 7:10 pm

Jeg lurer på hvorvidt dette at man lar motstander ta over initiativet i kampene når man leder til pause er a) taktisk eller b) pga kondis/evner. Hvis det er av taktiske årsaker så synes jeg Knappen bommer grovt, spesielt mot motstandere som Grorud som er veldig gode hvis de får spillet på de premissene de vil ha. Vi er relativt heldig som slipper unna med baklengs i andre omgang.

Når det er sagt - så var 1.omgang i dag svært overbevisende og toppnivået til Ham Kam i år er jeg hellig overbevist om at ingen andre lag i 2.divisjon matcher. Grorud sin noe overambisiøse spillestil passet Ham Kam-presset utrolig godt, og man kunne utmerket godt ledet mer enn 3-0 til pause mot et såpass sterkt lag som Grorud. I dag vil jeg i tilegg ta meg tid til å rose to enkeltspillere ekstra.
I tillegg til Midtskogen og Nico vil jeg nevne polakken i mål. Han har ikke overbevist meg tidligere, men i dag hadde han flere avgjørende redninger.

Når det gjelder første avsnittet ditt er jeg usikker på hva KK tenker. Hvis de mener å sikre 3-0 er det en taktikk jeg ikke liker, såvidt meg bekjent vant
Grorud andreomgangen mot Kjelsås 4-0.
Nå har vi Rise og Nordli ute med skade og PVM, Sollie Rønning, TJH og Beugré har slitt nå innledningsvis i sesongen så at man roer det ned er forståelig og taktisk klokt. Jeg tror spillerne rett og slett stoler mer på hverandre i årets sesong og man er mer selvsikker på at man klarer å ri unna et evt press. Sålangt har jo det funka bra. Helt herlig med 3 poeng og full pott sålangt. Noen som fikk med seg tilskuertallet?
Mener speaker annonserte 1419.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: HamKam - Grorud

Post by rusk »

Corrales wrote: Sat May 06, 2017 7:10 pm
Jeg lurer på hvorvidt dette at man lar motstander ta over initiativet i kampene når man leder til pause er a) taktisk eller b) pga kondis/evner. Hvis det er av taktiske årsaker så synes jeg Knappen bommer grovt, spesielt mot motstandere som Grorud som er veldig gode hvis de får spillet på de premissene de vil ha. Vi er relativt heldig som slipper unna med baklengs i andre omgang.
Jeg synes vi skal ta med i betraktningen at det var ganske så varmt i dag, og at gutta kjørte et voldsomt press gjennom hele første omgang. Det store presset ga enorme resultater i førsteomgangen, men det var ganske klart at gutta ikke ville klare å holde det gjennom hele kampen. Grorud hadde vel ca 15 min i andre omgang hvor de fikk til litt vedvarende press og skapte sjanser. Etter det var det ganske rolig.

Jeg velger heller å fokusere på det gutta leverte i første. Det var magisk. 3-0 var ikke et mål for lite. Midtskogen og Rønning terroriserte Grorud i lufta og midtbana vant alle andreballer. Utrolig moro å se på. Likte også spillet til Jarosinski i dag. Hadde noen klasseredninger.

Enig i rosen til Mickelson og Midtskogen. To spillere som jeg var litt usikker på om ville bli noe mer enn ålreite spillere på dette nivået. Så langt i sesongen har begge vært svært toneangivende.

Var i det hele tatt jævlig hyggelig på match i dag! Ålreit tilskuertall, men er plass til flere :D


Post Reply