HamKam - KFUM

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 756
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: HamKam - KFUM

Post by GSP »

Opprykk wrote: Sat May 20, 2017 6:14 pm Heldig seier ja, absolutt. Enig i det meste fra Corrales. Vil legge til at Mickelson var meget god i første omgang, og at Jaronsinski igjen viser seg som en matchvinnende sisteskanse.
Men hva er grunnen til at Solbakken ikke blir bytta ut? Han vinner nesten ingen dueller, og bidrar bare med halvpresise støttepasninger. Tør ikke Knappen sette han på benken pga Ståles økonomiske og fotballfaglige bidrag inn i klubben?
Hvem vil du ha inn i stedet?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: HamKam - KFUM

Post by Heis »

Jeg synes laget har god kontroll i dag, og når vi tar 3 poeng får det være godt nok. Målet er noe heldig, men Rønning skal ha for at han var våken og henta den etter keeperblemma. Var aldri oppriktig redd for baklengs i dag. Enig i en del av betraktningene ellers, men synes ikke Solbakken fortjener slakt selv om han ikke har sin beste kamp i dag. For alderen synes jeg at han tar utfordringen bra og at hans laveste nivå til nå er relativt akseptabelt. Han må bare bli litt mer bestemt i dueller og avleveringer.


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: HamKam - KFUM

Post by Corrales »

Solbakken blir nok meget bra han på sikt. Mickelson var ikke allverdens i fjor han heller, men har tidvis vært glimrende i år. Pdd. er nok Solbakken en av de svakere av de som får starte, men samtidig var det smått med alternativer i dag mtp. at Semou var ute. Jeg er mer enn villig til å akseptere at det går litt opp og ned for spillere på 16-19 år som prøver seg på dette nivået for første gang. Det er helt naturlig at disse vil svinge i prestasjonene og kanskje trenger tid for å dominere. Jeg tror også klubben vil tjene på å la disse spillerne bli skikket satset på i et lengre perspektiv. Når det er sagt så er det vel kanskje naturlig at Solbakken benkes neste gang mtp. at både Semou og Cordero er spilleberettiget. Hva er forøvrig status på Nordli? Uheldig for utviklingen hans om han skal være langvarig skadet.

Jeg har derimot langt mindre tålmodighet med dyre importer som man forventer skal forsterke laget umiddelbart. Jeg vet ikke hva som er greia med Beugre. Han kan kjenne på en skade, trenge tid for å bli en del av det offensive samspillet, men det som er levert så langt er dessverre meget kritikkverdig. Jeg er klart over at han primært er en bakromstrussel og aksepterer til en viss grad at ikke alle kampbilder passer for han, men jeg har derimot langt mindre forståelse for at han virker reservert i presset og tilsynelatende litt giddalaus. Blaka er ikke verdens beste fotballspiller nødvendigvis, men er i det minste mer aggresiv i stilen. Det er veldig tidlig å dømme noen etter noen få kamper, men jeg håper på snarlig bedring.


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: HamKam - KFUM

Post by Corrales »

Heis wrote: Sat May 20, 2017 9:58 pmHan må bare bli litt mer bestemt i dueller og avleveringer.
Jeg tror nok i tilegg at han kan ha godt av å legge på seg litt muskler. Han har en svært god teknikk, men er relativt spe (naturlig nok) og trenger således å bli noe sterkere i kjernemuskulaturen. Dette er imidlertid ikke det vanskeligste å trene opp, og han bør derfor ha gode forutsetninger for å få en fin karriere. Hvis jeg skal trekke frem noe spesielt positivt med Solbakken er det at han virker å være relativt ambisiøs i spillestien - også på dette nivået. Det synes jeg sier en hel del positivt om mentaliteten hans. Det tilsier at vi har med en offensiv type som trolig vil bli bedre og bedre.


User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: HamKam - KFUM

Post by bim »

Corrales wrote: Sat May 20, 2017 6:07 pm Da ble det 3 poeng etter nok en dårlig forestilling. På den positive siden har man full kontroll defensivt og gir bare KFUM muligheter med enkelte slappe tversoverpassninger. Alegre er også et funn og fremstår som den beste Ham Kam spilleren de siste 5 årene. Er fristet til å si at han holder bortimot Eliteserienivå ut i fra hva han har vist så langt.

Offensivt er det derimot helsvart. Vi skaper alt for lite, og er svært heldige som får en scoring. Mangelen på samhandling offensivt er skremmende. Så er spørsmålet hva som er årsaken til dette - er det slik at Knappen ikke har vært god nok til å øve inn et samhandingsmønster eller er det rett og enkelte spillere som underpresterer? Å spille med Beugre i nåværende form er jo nesten i realiteten som å spille med 10 mann. Ikke starter han på løp, ikke tørr/evner han å presse og ikke har han noen heldige toucher. Det kan være ulike årsaker til at prestasjonene hans har vært såpass svake så langt, men det holder hvertfall ikke om man har opprykk som mål. Når det gjelder PVM så er jeg litt fristet til å si at han disponeres tidvis feil. Jeg ser tanken med at han skal trekke inn fra høyrekanten og avslutte, men tror han ville vært enda bedre i en sentral rolle hvor han får brukt enda mer av foten sin og overblikket. Med tanke på Beugre sin form så synes jeg det høres ut som en fristende tanke å spille med Mickelson på høyrekanten og la PVM spille bak Sollie Rønning fremover.

Men det er ekstremt positivt at vi igjen plukker med oss poeng på en svak dag! Det vitner om karakterstyrke. Jeg er definitivt ikke misfornøyd med seriestarten, men savner at man viser mer offensivt slik som i 1.omgang mot Grorud og 2.omgang mot Asker.
Synes det virker som Knappen ønsker at kantene skal trekke inn i banen, mens backene kommer høyt for å legge innlegg. Og derfor har en høyrebent spiller på venstre og venstrebent på høyre, men synes ikke dette fungerer helt og det tar litt for lang tid før innleggene kommer. Så er enig med deg angående å ha Mickelson/Blaka/Midtskogen på høyre og PVM på midten eller venstre. :D


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: HamKam - KFUM

Post by rusk »

Det var ingen stor kamp i går, det skal jeg være enig med resten i. Samtidig er det utrolig deilig å se hvilken kontroll man har defensivt. I fjor slapp vi inn ett mål pr kamp, året før slapp vi inn 1,7 mål pr kamp. Nå har vi spilt over 5,5 kamp uten å slippe inn. Vi slipper også i stor grad unna disse neglebitende siste 25min der motstanderen skaper sjanser i bøttevis. Den defensive tryggheten skal vi virkelig sette på plusskontoen.

Når det gjelder diskusjon om hvordan unggutter benyttes, så er jeg av den oppfatning at en fornuftig matching er helt strålende. Nå har det vært litt få alternativer ettersom Nordli er skadet og Cordero har vært suspendert. Da blir det kanskje mer spilletid på Solbakken enn han egentlig har godt av. Men, og det er et stort men, dette er det som gir utvikling for unggutta. Se på Mickelson. Kom inn i fjorårssesongen og tok ikke nivået sånn helt umiddelbart. Det kom seg litt utover i sesongen, og nå har han etablert seg som førstevalg på backplass og leverer som faen. Se på Midtskogen som så relativt utilpass ut i fjor. Nå er han en meget viktig brikke for laget. Unge spillere som ikke har erfaring på dette nivået trenger tid og tillit. Det er helt strålende at Knappen gir de det. Prestasjonene kommer til å variere, men det må være greit. Det er spillere utpå der som leverer dårligere enn gutta født på slutten av 90-tallet, for å si det slik.

Noe jeg synes er utrolig trist å oppleve på Briskeby i disse dager, det er tilløp til piping og negative tilrop. Vi har et lag som har tatt 16 av 18 poeng så langt i sesongen og topper tabellen med ett innsluppet mål på 6 kamper. Det er en historisk god sesongåpning. I går vant laget igjen, men det sitter altså likevel enkelte folk og spyr ut dritt til spillerne. Seriøst.... hva er det man forventer? 5-0 og festfotball i alle kamper? Det er så pinlig å høre på! Dette er ikke noe helt unikt for Briskebypublikummet, men jeg tror heller ikke det er normen på andre stadioner at det kommer mishagsytringer pga en støttepasning kommer før det er spilt 2 minutter, slik jeg hørte mot Grorud i forrige hjemmekamp.


Opprykk
Posts: 20
Joined: Mon Mar 28, 2016 8:08 pm

Re: HamKam - KFUM

Post by Opprykk »

GSP wrote: Sat May 20, 2017 9:48 pm
Opprykk wrote: Sat May 20, 2017 6:14 pm Heldig seier ja, absolutt. Enig i det meste fra Corrales. Vil legge til at Mickelson var meget god i første omgang, og at Jaronsinski igjen viser seg som en matchvinnende sisteskanse.
Men hva er grunnen til at Solbakken ikke blir bytta ut? Han vinner nesten ingen dueller, og bidrar bare med halvpresise støttepasninger. Tør ikke Knappen sette han på benken pga Ståles økonomiske og fotballfaglige bidrag inn i klubben?
Hvem vil du ha inn i stedet?
Hm, er kanskje ingen bedre alternativer så lenge Nordli er ute. Må presisere at min kommentar om Solbakken gjaldt kun for denne kampen, her ble han så til de grader overspilt av Kåffas midtbane, og han burde fått hvile i løpet av andre omgang.


Post Reply