Skeid - Kamma

Spillere, kamper, overganger etc.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Skeid - Kamma

Post by rusk »

Snaut 1,5t til kampstart i Oslo og jeg kjenner nervene kommer. Må dessverre se kampen fra sofaen i stedet for på stadion, men sånn er det bare....

Nå har gutta en gyllen sjanse til å feste et skikkelig grep om en av topplassene. En luke på 4 poeng til Alta og 7 poeng ned til lagene på 3. og 4.plass hadde vært helt genialt. Vi møter et lag med mye ungdommelig pågangsmot, fart og teknikk. Det de mangler mest på er vel rutinen. Og så er det et spørsmål om ramadan vil ha noen innvirkning på energinivået til Skeid-spillerne.

Tror imidlertid begge lag innerst inne vil være fornøyde med U, og opprettholder derfor tipset mitt på det.


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Skeid - Kamma

Post by Corrales »

Om kampen (fra et sportslig perspektiv):

Ham Kam starter kampen svakt og Skeid tar en fortjent ledelse på en dødball etter ca 15 minutter. I det hele tatt blir Ham Kam løpende mye mellom de første 25 minuttene og Skeid er i denne perioden klart beste. De resterende 65 minuttene skulle utarte seg på et ganske annet vis. I denne perioden er det Ham Kam som spiller og prøver å skape sjanser, men Skeid som scorer mål.

Mens man tidligere har vært svært solide på defensiv dødball - så er man i dag katastrofalt dårlig. Når man opererer på den måten Ham Kam gjør i eget felt i dag - så fortjener man ikke å vinne kamper. Det ble heller ikke lettere av at keeperen til Skeid sto en kamp ala Ivar Rønningen borte mot KIL i 2007. I det hele tatt - så var dette en dag hvor alt som kunne gå galt også gikk galt. Jeg tror at hvis disse lagene hadde møtt hverandre 100 ganger til - så ville aldri resultatet blitt så stygt som det ble i dag.

Det viktige nå vil være hvordan laget slår tilbake etter et slikt tap. Alle lag går på blemmer en gang i blant, men det er hvordan man reiser seg etter disse som definerer den reelle karakteren til laget. Hvis man klarer å bruke dagens tap som noe positivt (i form av at man blir enda mer skjerpet) - er jeg overbevist om at Ham Kam skal ha bra muligheter til å rykke opp denne sesongen.

Rammen rundt kampen:

I dag er jeg ganske stolt av å være Ham Kam patriot. Jeg registrerer at speaker mente det var 850 betalende tilskuere. Dette må innebære at svært mange fikk gratisbilletter for jeg nekter å tro at det var under 1000 stykker tilstede på denne kampen! Når man også tar i betraktning at minst 4/5 av disse har hjertet i grønt og hvitt så kan man ikke gjøre annet enn å hylle oppmøtet. Slikt er unikt i denne avdelingen! Så får det heller være at arrangøren virket fullstendig lamslått over denne enorme pågangen og på ingen måte klarte å organisere det på en slik måte at man fikk stå/sitte sammen. Ekstra ros må også gis til de syngende supporterne for å ha holdt det gående konstant til tross for den svake forestillingen man ble servert.

Jeg håper INDERLIG at et svakt resultat ikke dreper det herlige engasjementet som er rundt klubben nå. Det er etter slike kamper som i dag - at en hel fotballregion må vise at de står bak klubben i sitt hjerte og har tro på prosjektet til Knappen. Jeg håper derfor at man klarer å mobilisere på samme måte i tiden fremover.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: Skeid - Kamma

Post by Heis »

Takk for at du orket å skrive dette sammendraget. Det løftet i alle fall mitt humør litt. Enig i at dette egentlig ikke er noen stor krise og at vi ikke var så mye dårligere enn Skeid som 4-0. Akkurat den påminnelsen trengte jeg, og det var vanskelig å komme dit på egen hånd i går.


Post Reply