HamKam - Alta

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

HamKam - Alta

Post by rusk »

Da er det klart for årets hittil viktigste kamp. Mye står på spill når avdelingens eneste ubeseirede lag tar turen til Briskeby for å møte avdelingens klart sterkeste hjemmelag. For vår del vil en seier føre til en ny god luke ned til forfølgerne, mens tap fører oss ned på 2.plass. Jeg setter en del penger på at både Grorud, Skeid og Raufoss vinner til helga, så om det skulle bli tap, så er det helt åpent i avdelingen igjen.

Vi begynner vel å nærme oss en tilnærmet full tropp igjen nå som Nordli er tilbake i trening. Semou er tilbake etter karantene og går formodentlig rett inn på laget og det samme gjelder vel Mickelson? Mest spennende er det hvem Semou får med seg som makker sentralt; Solbakken, Jevne Hagen eller PVM. Jeg har et håp om at det blir Jevne Hagen. Forventer også et forsvar som er oppe i ringa igjen etter litt varierende innsats i det siste.

Alta var ikke tippet blant de aller største opprykksfavorittene, men det de har vist så langt har vært solid. Det man skal ha med seg er at Alta foreløpig ikke har slått noen av de andre topplagene. Deres seiere er mot Follo, KFUM, Nybergsund, VIF 2, Finnsnes og Kjelsås. Alle er lag fra 7.plass og ned. Det er nå vi får se hva som bor i Alta. De siste 3 kampene før halvspilt serie er mot Kamma, Raufoss og Skeid!

Om det er en mann som må passes på hos Alta, så er det Vegard Braaten. Putta 10 av lagets 18 mål på de 9 kampene han har spilt. Målsnik av dimensjoner! Spilte ikke forrige match, men uvisst for meg om det var pga karantene eller skade og om han evt er ute også mot oss. I tillegg har de tvillingbror Thomas, Makthar Thioune, Christian Reginussen og Magnus Nicolaisen av spillere med erfaring fra høyere nivå. Sikkert flere også, men det er de som er mest kjente for meg.

Håper folk kjenner sin besøkelsestid og sørger for at gutta får den supporten fra tribuna som de trenger. Jeg tror dette er en kamp ingen av lagene føler de har råd til å tape og at det derfor ender 0-0.


Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: HamKam - Alta

Post by Gjøkenes konge »

Gurimalla, hvis det skuddet til Truls hadde gått inn!


Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: HamKam - Alta

Post by Gjøkenes konge »

Denne kampen tar livet av meg.


Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: HamKam - Alta

Post by Gjøkenes konge »

For en demonstrasjon av karakter! 1-0? Vi scorer på rappen. Brenne straffe? Ikke no problem, Truls serverer.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: HamKam - Alta

Post by Heis »

100% fortjent seier. Utrolig at det er Alta som putter først. Herlig innhopp av Midtskogen. Fin corner. Så ikke ut som om vi skulle hatt straffe, men han dommeren gjorde mer feil enn riktig i alle retninger i dag.


User avatar
mr.fixit
Posts: 35
Joined: Tue Jan 26, 2016 3:33 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: HamKam - Alta

Post by mr.fixit »

Merkelig kamp med varierende banespill og stor spenning. Viser styrke å snu kampen på den måten vi gjør: etter en ikke særlig velspilt kamp, klarer vi å brette opp ermene når vi får en imot. Kanon innhopp av Midtskogen. Gjør det jeg liker aller best i fotball; trøkker til mere enn alle andre på banen i nærkamper og dueller. Viser at han virkelig vil spille!


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: HamKam - Alta

Post by rusk »

Ferietider og dermed vesentlig mindre skriblerier fra min side om dagen. :D

Var en følelsesmessig berg og dalbane på søndag. Sånn i etterkant så må jeg innrømme at det var litt deilig å kjenne på følelsen av at en kamp VIRKELIG betydde noe spesielt igjen. Er alltid litt nervøs på kamp, men dette var en følelse jeg ikke har kjent på en stund. Underveis i kampen var det imidlertid en lidelse. Trodde jeg skulle daue når Alta putta og var også rimelig nær et infarkt i det Truls brente straffa.

Men det var underholdning, spenning og et lykkelig utfall. Synd tilskuertallet var såpass lavt.


Post Reply