HamKam - Asker

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

HamKam - Asker

Post by rusk »

Tett mellom hjemmekampene nå, og denne gangen blir den suverene statistikken på Briskeby satt på en skikkelig prøve når Asker kommer på besøk.

Asker hentet ganske mange store navn(i 2.div-sammenheng) og var før sesongen tippet som en av utfordrerne til opprykk, men fikk en fryktelig dårlig start på sesongen hvor de tapte 2 av de 3 første kampene og første seier først kom i 9.serierunde. Men de har altså gått 10 kamper på rad uten å tape nå, så dette er ikke noen lett match. Forrige kamp klarte de "bare" 1-1 borte mot Kjelsås, men slik jeg forsto det så burde de vunnet den kampen basert på spill og sjanser. De manglet også en del faste spillere(Solli, Grewahl, Lyngen), samt at førstekeeper Udjus forlot banen med skade og Sanyang fikk rødt kort. Sanyang er selvsagt suspendert, mens jeg ikke har klart å finne noe om status på de øvrige spillerne. Asker kommer uansett til å mønstre et sterkt mannskap på søndag med rutinerte folk som Demba Traore, Sokolowski og kaptein Stian Stray Molde. Sistnevnte rundet nylig 100 kamper for Asker til tross for at han bare er 22 år. Dette er en spiller som fort vekk spiller på et høyere nivå neste år. Usikker på om brumunddølen Bencsik er med i troppen mot oss. Han drar til USA for å studere.

Når det gjelder gutta våre, så har de levert helt sinnsykt bra på hjemmebane med 7 strake seiere og 14-1 i målforskjell. Selvtilliten bør derfor være høy før søndagens kamp. Laget forventer jeg blir tilnærmet uendret fra kampen mot VIF2, men ser at det settes et spørsmålstegn ved Cordero som tråkka over i går. Med Rise som erstatter, så er jeg ganske rolig der. Det er selvsagt også et spørsmål hvordan man komponerer midtbana i Semou sitt fravær. Synes ingen konstellasjoner der har vært helt optimale foreløpig. Hadde også vært fryktelig moro om Beugre fikk en pinne igjen. Vi trenger å få fart på han i høstsesongen.

Jeg tror dette fort kan bli den vanskeligste hjemmekampen vi har igjen i sesongen. Vi kommer til å trenge 3 poeng for å beholde serieledelsen, for jeg kan ikke se for meg at Alta avgir poeng mot Follo. Regner også med at både Grorud, Raufoss og Skeid tar full pott i sine hjemmekamper mot lag på nedre halvdel så poengtap her gjør at vi plutselig har en mange lag som er på skuddhold igjen.

Til tross for ferietider så håper jeg på 1500 på tribuna, god stemning og et Kamma-lag som holder liv i go'-følelsen på hjemmebane.
Matchtips: 2-0 - Rønning og Beugre


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1661
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 122 times
Contact:

Re: HamKam - Asker

Post by Quadrophenia »

Hjemme tar vi alt! Asker har en spillestil som passer oss bra. Det så man tydelig i andreomgang i serieåpningen. Håper på en 2-0 jeg også. Mål av Yabre og Rise.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1661
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 122 times
Contact:

Re: HamKam - Asker

Post by Quadrophenia »

2-1 ble det. Vi e uovervinnelige på hjemmebane. Fabelaktig førsteomgang. Slapp oss litt ned i andre, men Bolkan Nordli og Midtskogen jobber iherdig og klarer å holde på kula og stresse Asker slik at de ikke turte å slippe altfor mange menn fremover. Herlig seier! Nå tar vi Dala borte.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: HamKam - Asker

Post by bim »

Synes vi leverer nok en solid forestilling i dag mot et godt Asker lag der spesielt spissene og kantene våre står frem. Med dansken på plass håper jeg vi blir like bra på bortebane utover høsten og at gutta presterer like bra som vi til tider har gjort på tribunen.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: HamKam - Asker

Post by rusk »

Starter med skryten først. Første omgang var enorm. Innsats og gode prestasjoner hele veien. Da så vi ut som en million og Asker skapte omtrent ingenting. Andre omgang var mer på det jevne. Jeg synes fortsatt innsatsen var herlig å se, men det ble slurvet mye mer og en del feilvalg som ga Asker overganger. Litt unødvendig at dette til slutt skulle bli en såpass spennende kamp.

Håper den nye dansken er bra, for vi har behov for mer defensiv kraft på sentral midtbane. I går ble vi gjentatte ganger overspilt på midten.

Mange som fortjener ros i går. Yabre var helt rå i duellspillet, Nordli sitt innhopp var fryktelig positivt og Beugre sin førsteomgang var av det beste han har levert i år. Jeg gir likevel en ekstra stjerne til Midtskogen. En arbeidshest av dimensjoner og drev Asker til vanvidd med hodespillet sitt. Stakkars Stian Solberg tapte alle dueller mot Midtskogen.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: HamKam - Asker

Post by Heis »

Enig, rusk. Vi klora oss fast i 3 poeng på søndag, men på slutten hadde vel asker initiativet. Synes det ble mye mellomrom for dem å spille i og sette opp trekanter og veggspill i andre omgang. Gleder meg til det kommer inn en for å tette igjen der.


Post Reply