Brumunddal - HamKam

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Brumunddal - HamKam

Post by rusk »

Etter 3 sesonger der det ikke har vært noen særlig spenning eller noe å juble for vår del, så hadde jeg nesten glemt at det også er ufattelig vondt å være i tetstriden. Mellom hver 90 min med lidelse på kamp, så er det ei uke hvor man går og grubler og tenker på hvordan neste serierunde skal gå! :D

Neste hinder på veien er Brumunddal, og vi vet hva vi møter. Det er et meget motivert lag som øyner håpet om å berge plassen enda et år og som fryktelig gjerne ønsker å stikke kjepper i hjula for storebrors opprykksdrømmer. Nå har de jo i tillegg funnet litt form og har 2 seiere på de 3 siste kampene. Laget kjenner vi jo godt til. Det er lokale unggutter hvor en betydelig andel er spillere som er veid og funnet for lette for HamKam. Det bør derfor ikke være mange overraskelser som møter oss på lørdag.

For vår del er det en del spørsmålstegn (mest i positiv forstand) rundt lagoppstillingen. Antar vår danske nysignering er spilleklar, i tillegg hadde Nordli et veldig positivt innhopp mot Asker. Regner også med at Cordero er 100% til kampen. Da er det kun Rønnings skade som er bekymringsverdig. Vi trenger han på lørdag, samtidig som hvile sikkert er beste oppskrift for å lege skaden. Skal vi gamble med skaden eller på at laget er sterkt nok til å vinne uten han?

Skal vi beholde serieledelsen så er kun seier godt nok. Alta er i bra driv om dagen og avgir ikke poeng hjemme mot Bærum. Jeg tror faktisk Alta kan line opp en fryktelig seiersrekke nå når de i de neste 4 kampene møter Bærum(H), KFUM(H), Sundet(B) og VIF2(H). Klarer vi det samme? Vi har ikke vunnet på de 4 siste bortekampene og har levert til dels begredelige forestillinger.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1661
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 122 times
Contact:

Re: Brumunddal - HamKam

Post by Quadrophenia »

Passer vi på Helmersen i bakrom og lange innkast tar vi det her. Vi har vunnet alt mot Dala etter Knappens inntreden (inkl.treningskamper). Han kjenner det laget og Nysæther godt. Håper Nordli starter. Rise kan gjerne fortsette på backen for min del. Synes han var god mot Asker.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Brumunddal - HamKam

Post by Corrales »

Håper det mobiliseres litt på tilskuerfronten foran denne kampen. Brumunddal er ikke det beste laget, men er viktig at man er solid representert på tribunen likevel i et slikt lokaloppgjør. I og med at Brumunddal enda ikke er hektet av i nedrykkskampen og Ham Kam har et godt utgangspunkt for opprykk bør man i det hele tatt kunne forvente at det kommer en god del tilskuere på denne kampen hvis markedsføringen er god nok.

Savner også litt "mediahype" fra HA rundt oppgjøret, men det kommer vel kanskje senere i uken.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Brumunddal - HamKam

Post by rusk »

2-0 og 3 poeng i boks på Sveum. Ikke noen spesielt finspilt kamp. 1.omgang var veldig lite spennende, men tok seg opp litt i 2.omg.

Nagelstad var et utrolig hyggelig bekjentskap. Var frisk gjennom hele kampen og var involvert i det som var av farligheter. Nok en gang et flott innhopp av Nordli som nå virkelig bør være en aspirant til å starte neste kamp. Utover det synes jeg ikke det var noen som utmerket seg så veldig. Egeris virket fryktelig matchrusten og hadde en del dårlige involveringer En sliteseier mot et meget motivert Dala-lag som dessverre for de er for tynt besatt. Nå har jeg sett 4 kamper av Dala i årets sesong, og det er et under for meg at de har rotet sammen nok poeng til å fortsatt være over streken.

Registrerer at Dala fokuserer utelukkende på dommeren etter dagens kamp. Det må de jo gjerne gjøre, men de har større problemer enn en dårlig dommer. Etter å ha sett høydepunktene i reprise, så konkluderer jeg med at straffa var soleklar, og at rødt kort på Jarosinski ville vært fryktelig strengt.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1661
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 122 times
Contact:

Re: Brumunddal - HamKam

Post by Quadrophenia »

Før var det han Aa. Bjerke, men nå er det Werven. Må Dala ha noen keepertyper som ikke er i nærheten? Blåst i hodet han her. Patetisk med det påtatte Ham-Kam-hatet hans, men sikkert bitter fordi han ikke fikk kontrakt mens han var her.

http://www.h-a.no/sport/varsler-oppvask-etter-kommentar


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Brumunddal - HamKam

Post by Heis »

Både Werven og Pettersen er helt på jordet her. Har sett replayen sikkert 20 ganger, og det er åpenbart for meg at Pettersen står og dytter ræva si mot Jarosinski og prøver å stille seg i veien når han vil ut. Jeg ser ingen spark med overlegg, og dersom det er ulovlig kontakt, er det maksimalt gult. Uansett er det dømt riktig frispark til Jarosinski i forkant, og det skulle åpenbart ikke være straffe.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Brumunddal - HamKam

Post by rusk »

Jeg klarer ikke se hva som skjer når Jarosinski forsøker komme seg bort fra streken og Pettersen faller. Ser ikke noe spark der, men bildene er ikke fryktelig tydelige. Ser at Pål Jacobsen i sin blogg på HA sier han så et spark. I så fall fryktelig unødvendig av Jarosinski og vi er heldige som unngår rødt kort. Synes at Pål J bommer når han hevder at Dala skulle hatt straffespark. De blir feil å se bort fra den ene dommertabben(ikke frispark til Jarosinski før Pettersen går ned) og så henge seg opp i at dommeren i neste situasjon gjorde feil. Det kan være at frispark til Kamma og rødt kort til Jarosinski hadde vært korrekt, men noen straffe ble ikke Dala snytt for.

Sutring fra Brumunddal er man vel uansett vant til, men neste gang er det kanskje Kamma-spillere som står og sutrer over dårlige dommere. Derfor lar jeg være å "fordømme" Dalafolket for sutringa, uansett hvor pinlig det er å lese.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Brumunddal - HamKam

Post by Heis »

Etter kommentarer både fra deg, rusk, og fra Pål Jacobsen i HA, måtte jeg gå tilbake for å se hva som ble sagt etter kampen angående frisparket.
Jarosinski wrote:Dommeren blåser etter at jeg har touchet ham - og han gir frispark til meg.
al Hatem wrote:Jeg opplever at målvakten holder ballen, og at han ikke får gjort noe annet enn å prøve å komme seg utover.
Dette tolker jeg som at al Hatem blåser for den obstruksjonen/dyttingen som Pettersen uten diskusjon var skyld i. At han blåser litt senere enn han bør, betyr ikke at han blåser for noe annet. Sen blåsing er vi vant med i denne ligaen.


Post Reply