NM. Start - Ham-Kam

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1667
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 89 times
Been thanked: 126 times
Contact:

NM. Start - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Da er det snart tid for kamp i Kristiansand. Bandebussen går med en forventningsfull gjeng. Det er fortsatt ledige plasser. I tillegg kommer det visstnok folk fra vest og øst med tog og bil. Det her kan bli meget meget bra.

På tross av (eller kanskje delvis på grunn av) en drøss med bettingfinansierte spillere inn har Start åpnet svært skuffende i årest Eliteserie. De ligger på nest siste plass med 2 seire og 2 uavgjort. 7 av disse 8 poengene har de fått på hjemmebane. De ansatte Kjetil Rekdal nå nylig for å få litt sving på sakene, dette ledde til ett poeng mot Godset i en kamp der gjestene fra Drammen visstnok dominerte. I cupen hanglet de seg videre fra forrige runde med en 1-0-seier over Egersund. Bortimot alle spillerne har underprestert i forhold til forventningene i år, men 18 år gamle Tobias Christensen har gjort sakene sine ålreit. Han må ikke få for mye spillerom.

For vår del er Mickelson tilbake i trening, men denne kampen kommer nok for tidlig. Alegre er ute og Ivar Sollie Rønning er nok litt usikker da han trøblet med leggen mot Mjøndalen i går. Det blir interessant å se hva Knappen gjør med keepersituasjonen. Priis Jørgensen har stått alle cupkampene sålangt, men Jaro er i knallform og etter all sansynlighet mer matchfit. Også interessant med venstrebacken, får Brotangen fornyet tillit på tross av en litt varierende kamp mot Mjøndalen. Det er vel ikke så mange andre alternativer kanskje.

Det her blir spennende. Jeg gleder meg til sørlandstur og jeg føler sjansene til avansement er absolutt til stede selvom Start selvfølgelig er favoritt på hjemmebane.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Komigjenhamkam
Posts: 31
Joined: Sun May 01, 2016 1:46 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: NM. Start - Ham-Kam

Post by Komigjenhamkam »

Går denne kampen på TV/nettet? Skulle veldig gjerne ha vært der, men dengang ei..


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: NM. Start - Ham-Kam

Post by BVegard »

Komigjenhamkam wrote: Mon Jun 11, 2018 5:30 pm Går denne kampen på TV/nettet? Skulle veldig gjerne ha vært der, men dengang ei..
Hvis ikke jeg tar feil har NRK rettighetene til cupen, så da regner jeg med den streames på NRK.no.


GSP
Posts: 758
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 48 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: NM. Start - Ham-Kam

Post by GSP »

Solbakken ute (landslagsspill). Tipper Jevne Hagen går inn sentralt og Nersveen inn på høyreback.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Heis
Site Admin
Posts: 263
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 29 times
Been thanked: 18 times

Re: NM. Start - Ham-Kam

Post by Heis »

Godt gjort med 1-1 og så straffekonk mot start. Godt gjort å komme seg til 4. Runde. Straffekonk er likeverdig med myntkast. Litt flaks som skilte til slutt. Synd vi ikke får avgjort før straffene.


Post Reply