Andrelaget

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Andrelaget

Post by Heis »

Dramatikk i andrelagskampen mot Flisa i dag. Sander Eng Strand med en suser i krysset som det luktet Brannstorph av før Priis-Jørgensen får rødt kort for å kopiere Heinz Müller idet han setter kneet pling i bolla på Andreas Håbakk. I tillegg gåller Tobias Gran for første gang i grønn drakt. Kampen endte 3-1.


Opprykk
Posts: 20
Joined: Mon Mar 28, 2016 8:08 pm

Re: Andrelaget

Post by Opprykk »

Syns Priis-J. hadde mange risikable involveringer i dag, er ute på 20 m og header i farlig område osv. Og den knetaklinga er grusom. Moro å se Eng Strand. Og håper Gran får sjøltillit av skåringa.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Andrelaget

Post by Quadrophenia »

Det er utrolig gledelig å se andrelaget i den formen de er i nå. Juniorene har gjort det bra etter ferien, både på juniorlaget og rekrutt og de seniorene som er nede ser ut til å ta det seriøst.

Det stod forøvrig i OA her om dagen at Gjøvik-Lyn G16 har trukket laget som følge av spillerflukt til Ham-Kam. Synd for Gjøvik, men der ser man hva Wang gjør med attraktiviteten. Man skal ikke hype 16-åringer, men Håvard Aasjord Lomsdalen er kanskje den mest spennede av de. 16 år og allerede 12 kamper for Gjøvik i 3.divisjon. Spiller midtstopper eller midtbane. Blir artig å følge.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Kamma
Posts: 43
Joined: Sat Nov 07, 2020 6:48 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Andrelaget

Post by Kamma »

Har vi gitt opp Antala?
Ser at han stadig starter på benken for andrelaget, senest idag mot Faaberg. Tapte forøvrig 1-0


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Andrelaget

Post by Quadrophenia »

Kamma wrote: Wed Nov 03, 2021 9:23 pm Har vi gitt opp Antala?
Ser at han stadig starter på benken for andrelaget, senest idag mot Faaberg. Tapte forøvrig 1-0
Tipper han er ferdig etter sesongen ja. Om noen vil ha han. Så langt unna å være aktuell for innhopp i OBOS. Bør ta enorme steg om han skal være aktuell for innhopp i eliten. Årets eneste bomkjøp?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Andrelaget

Post by GSP »

Mye spennende spillere på andrelaget (det syns jeg for så vidt hvert år egentlig :mrgreen: ), i tillegg til de tre med proffkontrakter, altså Thorbjørn Kristiansen, Julian Gonstad og Benjamin Faraas, kan det være verdt å merke seg noen navn til. Da tenker jeg først og fremst på Kristoffer Ring Voldstad, en MASSIV stopper fra Lillehammer (doh!) med det som ser ut til å være en god fot på oppspill og vending av spill og en fysikk som jeg ikke kan huske å ha sett hos en junior i Kamma noen gang og Arne Hopland Ødegård, som virkelig styrer andrelaget fra plassen som sentral midt, stort sett sammen med Thomas Borza. Utfyller hverandre godt, og ser tidvis nærmest telepatiske ut når de styrer presset. I de siste kampene (med unntak av Faaberg-kampen, som jeg ikke så og ikke vet noe om) har også en spiller som Kristian Nordbye imponert meg på backplass. Til slutt vil jeg også ta med Farzam Dadras, som nærmest er en Sildnes-kopi og vel bare akkurat har fylt 17, spilte i hvert fall på det 2004-laget som herja så fælt for Ham-Kam for noen år siden. Det gjorde forresten nevnte Nordby også, i tillegg til 3-4 andre med kamper for andrelaget i år.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Andrelaget

Post by Primus »

Andrelaget snubla igjen borte mot Lillehammer, og er dermed avhengig av hjelp fra Valdres i Lillehammers siste kamp for å kunne ha håp om opprykk. Lillehammer må vel vinne den matchen med tre eller flere mål, noe som ikke er usannsynlig da Valdres er jumbo. Faen så irriterende at vi kasta bort de to matchballene her.


Abiodun
Posts: 3
Joined: Wed Sep 29, 2021 11:57 pm
Has thanked: 1 time

Re: Andrelaget

Post by Abiodun »

I Valdres vant Lillehammer 5-0. Dermed er det Lillehammeringene som får mulighet til å møte Engerdal til kvalik til 3.div. Må si det var utrolig klønete av Kamma og miste dette.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Andrelaget

Post by GSP »

Ja, skuffende, og gjør hele spillerkabalen for neste år enda vanskeligere. Fordelen er vel at vi fra eliteserien har lov til å låne ut unge talenter på kortere kontrakter til klubber i divisjonen under. Ser for meg at det kan være lurt om man raskt tar en prat med klubber som Skeid og Strømmen for å høre hvordan de stiller seg til å samarbeide litt rundt dette. Vi har en god del spillere som i løpet av neste sesong bør spille på høyere nivå enn 4. div. Elverum og Lillehammer (hvis de rykker opp) kan også være fornuftig å snakke med.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply