Overganger sesongen 2019

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
ail
Posts: 29
Joined: Sun Jan 27, 2019 9:30 pm

Re: Overganger sesongen 2019

Post by ail »

Vellkommen til Ridabus Iniesta. Q, du er ikke tilgitt.

Faen å ræva Vaagan Moen er forresten.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

Patrick Alfei Sæbø med toårskontrakt.

https://m.h-a.no/sport/ham-kam/lokal-ka ... Fv9BxaUmEc

Herlig med en Ottestadgutt til i stallen. Var juniorlagets beste spiller på høsten i fjor og det er helt riktig at han får en sjanse. Utifra det lille jeg har sett av han er han en spiller som tar ansvar og plass på bana. Ledertype som er fysisk sterk for alderen. Kanskje noen som har sett mer av han utfylle? GSP?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

La oss ta en titt på stallen pr.nå:

Keepere:
Lukasz Jarosinski, Andreas Hippe Fagereng

Skulle gjerne hatt inn en keeper til, men samtidig tittet jeg nå på statistikken til Jaro siden han kom til Norge og utifra det jeg kan se har han vært utilgjengelig i den totale sum av 1 kamp, mot Tromsdalen i fjor. Han er aldri skadet. Om han skulle bli skadet har det kommet nye retnigslinjer fra NFF som sørger for at vi kan låne spillere gjennom hele sesongen. Så å hente inn Faye-Lund fra RBK (med to sesonger i obos bak seg) i 3-4 kamper er ikke urealistisk. Jeg sier vi kan spare de pengene jeg.


Forsvaret:
Steffen Skogvang Pedersen, Hans Norby, Ruben Alegre, Odmar Færø, Jacob Egeris, Patrick Alfei Sæbø

Trenger en back til, gjerne en venstrebent. To spørsmålstegn sånn jeg ser det. Er Egeris god nok til å steppe inn for Alegre eller Færø? Og hvordan vil han takle å sitte på benken en sesong til? Det er synd at en så stor del av lønningspåsan skal gå til en reserve synes jeg.


Midtbanen:
Petter Vaagan Moen, Kristian Lønstad Onsrud, Markus Solbakken, Lars Gunnar Johnsen, Simen Bolkan Nordli, Emil Sildnes, Abubakar Ibrahim

Litt avhengig av hvilken formasjon vi bruker tror jeg Sildnes og Bolkan Nordli er førstevalg på vingene. Abubakar Ibrahim, Petter Mathias Olsen, Vaagan Moen, Enkerud og kanskje Lønstad Onsrud kan utfordre her. Spiller vi en treer på midten tror jeg Lønstad Onsrud, Johnsen og Solbakken vil spille mest. Jeg tror faktisk klubben ser etter en sentral midtbane/indreløper til. Solbakken skal trolig på endel landslagssamlinger og han blir også kanskje solgt i sommer. Da er det fabelaktig å ha en erstatter på plass allerede. Ellers er denne lagdelen meget sterk og med god dekning.

Angrep:
Jonas Enkerud, Ole Erik Midtskogen, Petter Mathias Olsen

Her er det dårligst dekning sålangt. Enkerud er en nyttig spiller som er meget god på hodet og kan spille både spiss og ving, men med tanke på dekningen på vingplassene tror jeg han får mest spilletid som spiss. Midtskogen har spilt mye i treningskampene og blir en nyttig spiller i år også. Æljen er alltid en outsider, men tipper det blir endel spilletid på han i år uansett. Begynner å bli en kulthelt for meg. Petter Mathias Olsen er et lite wildcard og spesielt fordi han har spilt 10 minutter bare i treningskampene sålangt. Han er skadefri nå og får trolig litt spilletid mot Godset på fredag. Det trengs en spiss inn her, gjerne en som kan levere massevis av mål.

Olsen sa til Hamkam.no i dag at stallen på 17 mann skal økes med et par mann til. Jegt tror det blir en spiss og en back. I tillegg kan det fort komme en eller to på lån tipper jeg. Spissen de henter inn nå blir den viktigste signeringen. Jeg synes stallen ser meget bra ut.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 48 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by GSP »

Patrick Alfei Sæbø har vært en ledertype på juniorlaget sånn jeg ser det. Har et par år med seniorfotball i Ottestad før han kom til HamKam også. God med ball i beina, både når han tar med seg ball forbi første pressledd og med gode oppspill fra stopper. God fysisk tilstedeværelse. Kan la seg påvirke litt av egne feil, viktig at han klarer å fokusere fremover på resten av kampen hvis han skulle gjøre noen feil.

Forøvrig mener jeg at dette er en fryktelig riktig signering av klubben. Som antatt fjerdestopper bør det helst ikke være behov for at han skal spille mye fast, samtidig så er det i sånne roller vi må gi unge, lokale spillere sjansen.


Off topic: tidligere kunne man legge inn en slags "sladd" så man slapp å se enkelte innlegg. Går dette fortsatt?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Thu Feb 07, 2019 7:42 pm Patrick Alfei Sæbø har vært en ledertype på juniorlaget sånn jeg ser det. Har et par år med seniorfotball i Ottestad før han kom til HamKam også. God med ball i beina, både når han tar med seg ball forbi første pressledd og med gode oppspill fra stopper. God fysisk tilstedeværelse. Kan la seg påvirke litt av egne feil, viktig at han klarer å fokusere fremover på resten av kampen hvis han skulle gjøre noen feil.

Forøvrig mener jeg at dette er en fryktelig riktig signering av klubben. Som antatt fjerdestopper bør det helst ikke være behov for at han skal spille mye fast, samtidig så er det i sånne roller vi må gi unge, lokale spillere sjansen.


Off topic: tidligere kunne man legge inn en slags "sladd" så man slapp å se enkelte innlegg. Går dette fortsatt?
Nei, tror ikke det. Vi får bare produsere nok innlegg slik at vi kommer til neste side.

Helt enig angående Alfei Sæbø. Det har vært litt stille etter den gyldne trioen med Solbakken, Bolkan Nordli og Godsetfyren slo igjennom, men med Sæbø, Eng Strand og Jendal der de to sistnevnte forhåpentligvis får endel spilletid også ser det ut som det fortsatt er talenter som kan slå igjennom på a-laget etterhvert. Håper Arzani og Sven også fortsetter utviklingen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
artigas
Posts: 137
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by artigas »

Utrolig kult med sildnes, bortimot rørende. Denne stallen begynner se lovende ut. Johnsen og solbakken skal vel spille på midten, men hva er rolla til onsrud, kanskje sesongens beste i fjor? Som indreløper i en treer på midten? De har vel spilt 4-4–2 i treningskamper med han lenger framme, så vidt jeg har forstått (har dog sett for lite), men han er vel best når han spiller sentralt lenger bak, og kommer med løp fra dypt? Johnsen er vel helt klart hentet for å spille? Alle de tre er vel «for gode til å benkes»? Og onsrud kommer vel ikke helt til sin rett som ving eller bak spissen? Mulig jeg tar feil asså.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

artigas wrote: Fri Feb 08, 2019 12:02 am Utrolig kult med sildnes, bortimot rørende. Denne stallen begynner se lovende ut. Johnsen og solbakken skal vel spille på midten, men hva er rolla til onsrud, kanskje sesongens beste i fjor? Som indreløper i en treer på midten? De har vel spilt 4-4–2 i treningskamper med han lenger framme, så vidt jeg har forstått (har dog sett for lite), men han er vel best når han spiller sentralt lenger bak, og kommer med løp fra dypt? Johnsen er vel helt klart hentet for å spille? Alle de tre er vel «for gode til å benkes»? Og onsrud kommer vel ikke helt til sin rett som ving eller bak spissen? Mulig jeg tar feil asså.
Kan fort bli en 4-2-3-1 med Sildnes, Lønstad Onsrud og Bolkan Nordli rundt spissen. Lønstad Onsrud tror jeg kan være veldig god der og han kan gå på dype løp og motta pasninger fra alle de gode ballspillerne sentralt der han blir satt opp rettvendt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Orrhanan »

Hva skjer med spiss da? Får vi inn noen? Og hvem? Det er mange som jakter spisser så vi må være litt raske på ballen. Håper litt på Ruud Tveter som har blitt nevnt.

Jeg synes treningskampene har båret preg av at vi er noe bedre i vår egen boks, men at det fortsatt mangler endel i motstanderens. Og det er der vi må ta et steg opp fra i fjor.


User avatar
ail
Posts: 29
Joined: Sun Jan 27, 2019 9:30 pm

Re: Overganger sesongen 2019

Post by ail »

Nå har vi hentet Enkerud og Sildnes som begge kan spille spiss, tror Sildnes spilte spiss i Strømmen. Synes vi har mye å velge i offensivt med Abu, Nordli, Midtskogen, Enkerud og Sildnes. Selv om det ikke er noen rendyrkede spisser kan de fleste av dem bekle spissrollen. Kan heller hente Frankmo dersom det skulle bli tynt. Har Lønstad Onsrud og Vaagan Moen også, som kan spille kant eller i en hengende spissrolle.

Vi har tydeligvis en som heter Petter Mathias Olsen også, så tror vi bør klare oss.


User avatar
ail
Posts: 29
Joined: Sun Jan 27, 2019 9:30 pm

Re: Overganger sesongen 2019

Post by ail »

Noen vi burde kvitte oss med før sesongstart?


Post Reply