Overganger 2016

Spillere, kamper, overganger etc.
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2016

Post by anonymous1918 »

Da er Thobias Arnold Ndungu Ruge Post klar for HamKam! Han spilte litt venstreback da han byttet posisjon med Rise i går og klarte seg greit. På trening har han vært bra.

Fikk brått en bredere stall da han kan spille i alle posisjoner bak og tydeligvis kant.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1665
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 88 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger 2016

Post by Quadrophenia »

Selvom Ndungu ikke nødvendigvis er noen knall midstopper tror jeg med dette at forsvaret er komplett. Rise kan til nøds gå inn som midstopper og Marius Bratberg Lund imponerte meg virkelig mot Rævfoss i går. Betyr dette at stallen er komplett?

Ståle må det vel rettes en stor takk til her. Han står bak begge de to siste overgangene og har bidratt økonomisk. LItt off-topic, men det virker litt som om han forbereder Kamma til sin retur.
Last edited by Quadrophenia on Tue Mar 29, 2016 10:09 pm, edited 1 time in total.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger 2016

Post by rusk »

Må vel anta at troppen er komplett med dette. Du som har holdt track på dette underveis, Quadrophenia, kan ikke du ramse opp de spillerne som nå er i A-troppen? Blir det en egen treningsgruppe 2, eller er det kun A-lag og juniorlag.

Troppen har stor dybde, men det kan synes som det trengs med tanke på skadeproblematikk.

Når det gjelder en eventuell retur fra Ståle, så ville jeg bli meget overrasket om han har noe slik i tankene både på kort og mellomlang sikt. Han er ikke engang 50 år og er jo dermed en ganske så ung trener. Men det er selvsagt veldig hyggelig at han fremdeles jobber litt for Kamma :D


Norum
Posts: 7
Joined: Mon Mar 21, 2016 3:52 pm

Re: Overganger 2016

Post by Norum »

Jeg er litt usikker på denne signeringen! Hvor på banen skal Ndungu spille? Backup? Mangler litt på høyden for å fungere optimalt ved siden av Yabré. På venstre back vil jeg helst se Rise, i tillegg er Rise sjeldent ute! Skulle gjerne sett en spiller inn som hadde vært en oppgradering til Ødegård på stopperplass.
Ødegård var veldig opp og ned forrige sesong!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1665
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 88 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger 2016

Post by Quadrophenia »

Komplett stall:

Keepere: Emil Holst, Lars Jendal

Forsvar: Tobias Ødegård, John Anders Rise, Nicolas Michelson, Aleksander Woo Enger, Syver Karlsen, Truls Jevne Hagen, Francois Yabre, Marius Bratberg Lund, Thobias Ndungu

Midtbane/angrep: Rytis Leliuga, Christopher Mbamba, Franck Semou, Henrik Lehne Olsen, Saihou Jagne, Mikkel Gran Frankmo, Mathias Aasand Pedersen, Valentin Blaka, Ivar Sollie Rønning, Ove Lønning Solvang, Simen Bolkan Nordli, Marius Hagen, Emil Dahle

Totalt: 24 spillere

Ut: Kristoffer Hagen (Hellerup, Danmark), Kristian Eriksen (Dala), Aziz Idris (?), Daniel Bekkevold (Løten), Fredrik Sjølstad (Hødd), Bajram Ajeti (Moss), Adnan Haidar (Moss), Osei Oviasu (?)

Litt usikker på om Ove Solvang tilhører treningsgruppe 1 eller 2, men han har da vært på benken i omtrent samtlige treningskamper i vinter.

Treningsgruppe 2 mener jeg er de beste juniorene og noen få spillere som er for gamle for juniorspill, men et hakk unna a-laget.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Rewk
Posts: 20
Joined: Tue Jan 19, 2016 8:25 pm

Re: Overganger 2016

Post by Rewk »

Ove er treningsgruppe 1 spiller. Eneste rekrutt per nå er Niklas Bjørnstad. Resten av treningsgruppe 2 er juniorer.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1665
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 88 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger 2016

Post by Quadrophenia »

Rewk wrote:Ove er treningsgruppe 1 spiller. Eneste rekrutt per nå er Niklas Bjørnstad. Resten av treningsgruppe 2 er juniorer.
Du hadde bedre oversikt enn meg. En bra stall er det ihvertfall. Tror rekruttlaget skal slite med å klare seg, men tror juniorlaget klarer å beholde plassen i interkrets og at a-laget rykker opp.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 758
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 48 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2016

Post by GSP »

Jeg fikk sett tre treninger i påskeuka, og må innrømme at jeg begynner å nyansere synet mitt på Solvang. Jeg var i utgangspunktet veldig negativ, men begynner å se litt hva han kan bidra med også. Jeg tror han er er, til tross for størrelsen, en vond spiller å møte. Går hardt i, motspillerne kjenner nok at han er der. Ikke sikkert det er en så dum spiller å ha mot slutten av kamper vi ønsker å "stykke opp" litt. I forrige uke viste han til og med en del positivt med ball.

Det er flere ting som gjør at jeg syns årets stall er betydelig styrket fra i fjor. Én av disse tingene er at vi har en mer balansert stall i år. Vi har flere spillere som ikke er så like hverandre, og som dermed gir flere alternativer avhengig av kampbildet i hver enkelt kamp. De første 60 minuttene i går holdt HØYT nivå. Jeg tror, uten å overdrive for mye, at må vi tilbake til siste hele sesongen til Skogheim for å finne et Kamma-lag som spilte like bra. Muligens lenger.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger 2016

Post by rusk »

En stall på 24 spillere er bra. Vi stiller nok en førsteellever som ingen andre lag i vår avdeling matcher. Spillere som Yabre, Semou, M. Hagen, Dahle, Rønning og Jagne blir nøkkelspillere. Så er spørsmålet om vi klarer å holde disse nøkkelspillerne skadefrie. Så langt ser det litt skummelt ut. Skadelista er blytung og det må man bare få skikk på så snart som mulig. Noe av det er uflaks, men slett ikke alt.

Det jeg liker er at vi har relativt lite stallfyll. Det er vel stort sett Enger og Solvang som klart havner i den kategorien. I tillegg er den nye dansken et spørsmåltegn. Har heller aldri blitt veldig overbevist av Leliuga. Utover dette er det enten etablerte spillere som har en bra CV, eller lovende unggutter.

Det føles som man har hatt litt mer plan over signeringene nå i år. Signeringen av Ndungu fremstår kanskje som litt hastverk, men når Ståle har jobbet i kulissene, så er det verdt å ta sjansen. Usikkerhetsmomentet er som nevnt mange ganger før om de holder seg skadefri og tåler full belastning. Hvis ikke så blir det fort alt for mye ansvar på juniorene og selv om de er gode, så kommer det til å medføre at det ikke blir opprykk.

Men jeg er forsiktig optimist og gleder meg til seriestart om en drøy uke!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1665
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 88 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger 2016

Post by Quadrophenia »

Norum wrote:Jeg er litt usikker på denne signeringen! Hvor på banen skal Ndungu spille? Backup? Mangler litt på høyden for å fungere optimalt ved siden av Yabré. På venstre back vil jeg helst se Rise, i tillegg er Rise sjeldent ute! Skulle gjerne sett en spiller inn som hadde vært en oppgradering til Ødegård på stopperplass.
Ødegård var veldig opp og ned forrige sesong!
Tror nok han blir å regne som backup, ihvertfall i starten. Han kan utfordre flere spillere slik at de er på tå hev og i tillegg gå inn ved skader. Spesielt med Rise kan dette være viktig. Selvom han har levert har Rise vært en spiller som har hatt en litt dalende kurve de siste par sesongene og har gått av reell konkurranse, noe han ikke har hatt på lenge.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply