Sesongen 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by GSP »

Treningskampen mot Kisa avlyst grunnet positiv corona-test på Jessheim.

Uten at noen kan noe for akkurat dette (med mindre Brann) kjenner jeg at jeg begynner å bli skikkelig drittlei Kisa...


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sesongen 2021

Post by rusk »

Halvspilt serie og så langt leveres det langt over forventning. Det er så imponerende det den gruppa har fått til i år, og det er så deilig å se/lese sportsnyheter der Kamma omtales positivt gang etter gang. Det er ikke hverdagskost!

Det mest imponerende her er å se hvor mye spillertyper/holdninger betyr i en gruppe, på bekostning av profilerte navn og fine CV-er. Om jeg hadde fått gårsdagens startoppstilling i henda i mars i år og blitt fortalt at dette er laget som skal forsvare klubbens ære, så tror jeg ikke optimismen hadde vært stor. For å være ærlig er det vel kun 2-3 stykk som folk utenfor Hamar i det hele tatt har hørt om. Hørte statistikken på at Kamma har minst possession i Obos-ligaen, men skulle ikke forundre meg om laget har løpt mest så langt i sesongen.

Gårsdagens kamp var også et bevis på hvilke magiske holdninger Rekdal har dytta inn i denne gruppa. Det hadde vært så enkelt på 4-0 å senke seg bittelitt, spare seg litt i en duell og få en redusering i mot. 4-0 vs 4-1 eller 4-2. Hva er forskjellen liksom? Men man hørte Rekdal manet spillerne for å holde nullen og det er så bra.

Ingenting skal tas på forskudd her. Det er en halv sesong igjen og tett mellom lagene i toppen. Jeg skal uansett driste meg til å si at denne sesongen allerede er en suksess. Den byggingen av lag og kultur som jeg har etterlyst en stund har kommet på plass på rekordtid. Man har lykkes til de grader med "Kamerater"-konseptet, mye fordi gutta ute på bana fremstår som kamerater. Uavhengig av utfall i årets sesong så må erfaringene fra i år forvaltes godt og brukes i videre bygging av klubben.

"Stolthet og ære" står nå som en påla igjen!


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongen 2021

Post by Gjendineggen »

Sinnsykt imponerende! "Typisk HamKam"-holdninga når vi slipper inn mål er byttet ut med tro på laget gjennom 90 minutter. Rekdal & Co har klart å snu alt på rekordtid. Jeg klarer faktisk ikke å se for meg at dette laget kollapser i høst. Det er noe for bunnsolid over det.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Regner med at alle har fått med seg det her:

https://www.eurosport.no/fotball/obos-l ... ideo.shtml

Storartet underholdning og ikke minst god PR for klubben. Det fremstår folkelig og ordentlig selvom Olsen er et rotehode. Han har kontroll på spillerlogistikk ihvertfall.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2021

Post by kammaguttioslo »

Kjempeartig. Rett og slett ! 😁


Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Sesongen 2021

Post by Top Dog »

Ikke den sjukeste matchen i går tross resultatet, men fyfaen. Folk på tribb klagde over for lavt tempo på 3-0 etter 75 min, Rogers og Eriksen som prater og signerer for målløse unger, og et lag fullt av spillere alle har sansen for. Resultater er en ting, men det er liksom noe med alt ved Kamma i år som gir meg frysninger ass!


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Sesongen 2021

Post by Heis »

Innspurten på OBOS-ligaen 2021 blir spennende. Det er tre lag som skiller seg ut i toppen, med Fredrikstad som outsider hvis de klarer å bygge opp en skikkelig sluttspurt med trepoengere borte. Tatt i betraktning hjemmeform, borteform og motstandere i innspurten, ser det for meg ut som HamKam har den mest overkommelige innspurten av alle lag i topp 5. Sogndal er hektet av, Fredrikstad må opp mange hakk borte for å henge på samtidig som de har noen av de vanskeligste hjemmekampene til gode. Ålesund har heng, men ser heller ikke ut som ligaens råeste bortelag og har igjen Jerv og Fredrikstad på bortebane. Jerv har igjen Start på Levermyr i runde 25. Der er det bare å håpe at Start har igjen noe som kan minne om ærgjerrighet for å kunne kalle seg best på sørlandet selv om det toget har gått for lenge siden.

Det blir vanskelig, men det ser unektelig lovende ut så langt. Vi har igjen alle de fire neste på tabellen, så det er bare å ta på seg hansker!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Skjærvik ute resten av sesongen. Hvordan vil de løse en evt. ytterligere skade på stoppere nå? Det blir en ganske desperat situasjon.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by GSP »

Går over til 4 bak, men så jævlig uflaks skal vi ikke ha :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Jeg tar den her noen ganger i uka nå.

https://www.worldfootball.net/table_cal ... -divisjon/

Det ender som oftest bra. Jeg ser for meg at vi potensielt kan gå på poengtap mot Sogndal borte (men trolig ikke), et desperat Kisa borte (men trolig ikke), Raufoss hjemme (trolig) og FFK hjemme (om FFK har noe å spille for og ikke ender på fjerde uansett, som kan være tilfelle). Kåffa, Blink, Ranheim og Grorud ser jeg ikke for meg at vi taper poeng mot. Det er kanskje hovmodig, men føler vi har et såpass høyt minstenivå nå.

Jeg tror Aafk mister poeng borte mot FFK, kanskje Kåffa borte og muligens et desperat Blink borte i siste runde, men også de vinner nok det aller meste.

Jerv har et relativt lett program, men har vist litt sviktende form, har ikke vunnet på 3 kamper faktisk. Bryne og Blink borte og Start hjemme kan potensielt bli tøft tror jeg.

Det eneste vi kan være sikker på med OBOS er at det jeg tror her er omtrent motsatt av slik det ender opp. En grøsser av de sjeldne blir det ihvertfall.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply