Sesongen 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Sesongen 2021

Post by Top Dog »

Å få Kamma opp igjen på toppnivå må jo være et fristende prosjekt? Ser ikke ut som om det er noe Rekdal må bruke 5 sesonger på uansett, er jo ferd med å gjøre det på en halv sesong. Synes det er et like stort spørsmål om vi har økonomien. Noen som veit hvor mye han får/har fått for denne perioden? Fikk vel 2 mill i året i Kristiansand.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2021

Post by kammaguttioslo »

Kan noen med H-A gjengi noe av det som står om Rekdals tanker om neste år?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Det står i veldig korte trekk at Reka avviser at han har tenkt på fremtiden noe lengre enn de to siste kampene. Tar det etter sesongen bla bla bla. Men han synes det er veldig artig å jobbe med fotball og innrømmer at han synes det hadde vært interessant å se hvor bra han kunne gjort Ham-Kam fordi pdd er vi et stykke unna de beste lagene.

I intervjuet etter Ranheim pratet han også om at «vi har startet en prosess» osv. så jeg synes det virker som han ser for seg Kamma også neste sesong. Hadde vært interessant.

Dog er jeg da usikker på om klubben har/tar seg råd til en sportssjef ved siden av. Reka krever garantert mer lønn enn Helstrup. Er en evt. Reka-ansettelse verdt et evt. farvel til Olsen..?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Bushy
Posts: 35
Joined: Mon Nov 23, 2020 11:27 am
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time

Re: Sesongen 2021

Post by Bushy »

Spørsmålet også blir vel om Rekdal vil være her uten disse folkene...

"men her er jeg heldig som har flinke folk rundt meg. I overgangsvinduet nå sist ble det for eksempel gjort en meget sterk jobb for å balansere stallen og justere elleveren, sier Rekdal."

Han trekker jo frem folka rundt seg flere ganger. Og trivsel og et godt samarbeid er vel noe som kanskje kan få han til å være her.

Men jeg håper ledelsen får frem noen kontrakter snart. Irriterer meg grønn med at de skal unnskylde seg om plassering hele tiden. De har klausuler om alt mulig rart. Hadde sikkert kunne fått inn en klausul mot nedrykk og. Blir nærvøs når jeg hører rykter om andre klubber viser interesse for spillerne. Er begrenset hvor lenge folk kan gå i uvisshet om de har en jobb og inntekt Etter jul


Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Sesongen 2021

Post by Primus »

Å ikke forlenge med Olsen ville vært en fryktelig dårlig avgjørelse. Dersom man må velge mellom han og Rekdal så velger jeg Olsen alle dager i uka, sålenge han får gjøre jobben han er ansatt til, noe han har løst mesterlig sålangt. Aller helst ville jeg beholdt begge to og heller kutta litt i bredden i troppen til neste sesong. Vi får vel forhåpentligvis inn penger for Solbakken, og muligens noe videresalgskroner dersom Aafk selger Bolkan, som ikke er usannsynlig.

Støtter forøvrig innlegg over her ang. forlengelse av kontrakter. Frustrerende å vite at halve troppen vår kan gå gratis om en drøy måned. Nå har vi endelig litt kontinuitet, vi må så langt det lar seg gjøre prøve å beholde den.


Cassius
Posts: 9
Joined: Sun Nov 01, 2020 4:04 am

Re: Sesongen 2021

Post by Cassius »

Kjetil Rekdal er hovedårsaken til at HamKam mest sannsynlig er et Obosliga-lag også neste sesong. Rekdal er av Norges beste trenere. Jeg mener det vil være et scoop om klubben klarer å signere ham for neste sesong og kanskje for 2 år. Målsettingen må da være opprykk til Eliteserien i løpet av de
2 årene. Rekdal vil antagelig også være i stand til å etablere HamKam i Eliteserien hvis vi rykker opp, slik han klarte i Aalesund for noen år tilbake.
Rekdal er en meget erfaren trener. Han vet hva som kreves.

Om Rekdal vil bli en dyrere investering for klubben sammenlignet med for eksempel Helstrup, vet jeg ikke. Men Rekdal har i år vist oss hva han
er kapabel til og jeg mener klubben bør strekke seg langt for å få ham med videre.

Jeg er klar over at det nok vil bli stilt noen krav hva angår signering av spillere osv., hvis Rekdal skal fortsette som trener. Men HamKam har jo
noen gode hjelpere som kanskje kan være i stand til å bidra om nødvendig.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Jeg velger Reka foran Olsen om det er spørsmålet. Jeg er fryktelig glad i Olsen og han har utvilsomt kvaliteter knyttet til spillerlogistikk, men Rekas trenerevner tror jeg er på et høyere nivå og viktigere om vi skal ta nye steg mot toppen.

Som alle andre, vil jeg selvfølgelig helst beholde de begge to.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sesongen 2021

Post by rusk »

Personlig mener jeg bygging av klubb er superviktig for å klare å etablere seg på ønsket nivå. Trenere kommer og går, men fundamentet i klubben kan bygges og bestå selv med trenerutskiftninger. Helt supert om man klarer å få Rekdal til å signere ny kontrakt, men viktigere det som bygges bak kulissene etter min mening.

I det hele tatt er kontinuitet en mangelvare i denne klubben. Ok, så har vi en meget god andre halvdel av sesongen nå, men når vi har spilt siste seriekamp, så er det på'n igjen med en helvetes spillerlogistikk der omtrent hele stallen er i spill i tillegg til trener og sportssjef. Det er et dårlig grunnlag for å bygge et lag som kan kjempe i toppen neste år, selv om ingenting er umulig.

Jeg tror ikke det MÅ være så urolig hvert eneste år. Jeg tror det er mulig å få noe mer kontinuitet og forutsigbarhet.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2021

Post by kammaguttioslo »

Er så drit kjedelig å begynne på nytt hver jævla sesong, ingen som greier å trylle med å innføre sin egen spillestil, bygge opp sin egen stall og skape en vinnerkultur på null komma niks. Bare nevner Skogheim, Grodås, Erlandsen, Knappen, Bergersen, Helstrup for å ta de første navnene som dukket opp i hodet mitt. Hadde vi greid å etablere noe med Olsen og Rekdal, så tror jeg opprykk neste år er meget sannsynlig.


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Sesongen 2021

Post by artigas »

Ikke noe hadde vært bedre enn om Rekdal og Olsen fortsatte. Det er kanskje uansett eksterne midler som finansierer Rekdal? Jeg håper likevel at dersom Reka forsvinner, så blir det ikke et nytt "ambisiøst prosjekt" a la Helstrup som tar laang tid å implementere og som kanskje ikke funker i Ham-Kam. Rekdal er selvsagt topp fordi han er så god, men det handler jo også om at han prioriterer det som alltid er en suksess i Kamma: at de jobber og løper riktig og som et lag defensivt, og spiller effektivt i lengderetning, pluss trøkk og engasjement. Sånn sett fortsetter han linja fra Solbakken og Knappen. Tenker at det er litt sjela til laget.

Jeg la merke til hvor mye M. Solbakken og Bolkan skrøt Knappens engasjement opp i skyene i stolthet og ære-podden, selv om det var Helstrup som trente dem da. Jeg synes Olsen har vært helt topp i år, men håper virkelig ikke at han skal sette i gang med en ny "prosjekt helstrup"-aktig plan om det skal hentes trener. Da tror jeg det kan gå dårlig, som det gjerne gjør når det skal "spilles fint" i Ham-kam.


Post Reply