Sesongen 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
Kammaforfaen
Posts: 9
Joined: Wed Jul 22, 2020 1:30 pm
Been thanked: 7 times

Re: Sesongen 2021

Post by Kammaforfaen »

Da ser vi at Taaje er ferdig for de grønnhvite. Jeg kjenner jeg faktisk blir litt lei meg. Selv om det var en veldig kort periode viste han at han hadde ferdigheter dette laget tildeles har savnet - Duellstyrke i egen boks og evnen til å ofre seg i egen 16. Han passet godt inn i Rekdal-systemet, og jeg liker ikke for mye endringer spesielt bakover i banen. Kjipt at hverdagen hans ikke går opp, men samtidig setter jeg et spørsmålstegn hvis det kun gjelder en bacheloroppgave. Dette visste han da han signerte med oss. Det bør være noe mer, men det behøver vi ikke å ta del i.

Det begynner å bli veldig mange av spillerne vi har hentet de siste to årene som «avslutter» kontrakten før den går ut. Det har tilsynelatende vært av flere grunner, og det er ingen god trend slik jeg ser det. Jeg kommer på følgende spillere i farta:

Gleditsch
Brotangen
Nordby
Svendsen
Skogvang Pedersen
Lars-Gunnar Johnsen
Dieserud
Taaje

Dette er ganske ekstremt, og jeg har kanskje glemt noen i forbifarten? Svendsen blir en annen case da da han ble solgt og det var en fin deal for Hamarkameratene.

Gjør klubben god nok research før de henter spillerne? Jeg tenker på tilpasningsdyktighet (sosiale ferdigheter), motivasjon, skadehistorikk og at gutta virkelig har et brennende ønske om å tre på seg den vakre, grønnhvite drakta? Jeg mener fortsatt at alle som signeres bør bo i byen. Større eierskap til by og klubb og de kan henge med lagkameratene på fritiden. Over en lang periode er det slitsomt å pendle fra feks Oslo.

Når det begynner å bli såpass mange spillere som har avbrutt tidlig må det være
lov til å sette et spørsmålstegn. Hvor/hvem er klubbens «sosialminister»? En spiller som drar med de nye ut på ting i Hamar by og får de til og trives og forhåpentligvis blir lengre kanskje pga det. En rolle ethvert idrettslag trenger og som ikke skal undervurderes. Melgalvis kan eventuelt ta den rollen!

Guttene på Hamar vest har vært flinke her. Jeg kommer på 5-6 tilreisende for de gule og blå som har funnet lykken med Hamar-damer og slått seg til ro her. Dette har vært positivt for Storhamar som klubb!

Denne posten kan virke i overkant negativ, og det var ikke meningen å være. Men tallene er ganske ekstreme, og bør analyseres nærmere av klubben. Når det er sagt er det lenge siden jeg har gledet meg så mye som til årets kammasesong. Jeg er positiv for sesongen! Andre med innspill angående denne saken?

Kamma for faen!


tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2021

Post by tagetrommis »

Taaje sier bacheloroppgave er årsaken og at pendling vil ta for mye tid. Som det blir sagt før her så visste han om dette før han signerte. Men han har altså nå signert for Kjelsås. Er det så lurt hvis man ønsker å prioritere en bacheloroppgave?


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by GSP »

Han sparer mye tid på pendling ved å spille i Kjelsås. I tillegg trener de muligens på kveldstid? Ellers er jeg veldig enig i at det ikke bør være en overraskelse for han at han skal skrive bacheloroppgave. Uansett, synd, for gutten gjorde et godt inntrykk i høst.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Sesongen 2021

Post by artigas »

Altså, hvilke studiesteder er det som er åpne nå... de har jo Teams og Zoom på Hamar også, liksom. Den oppgava kan jo skrives på Hamar, høres litt rart ut. Uansett er dette ganske skuffende, fordi jeg hadde skikkelig troa på han. Skikkelig old school stopper. Men han lar seg nok erstatte. Uansett er jeg enig i det med tilhørighet til Hamar. Men jeg tror det er i ferd med å ta seg opp med Olsen som sportssjef, som han endelig fikk lov til å være.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2021

Post by kammaguttioslo »

Dette var fryktelig dumt, nå må vi ut å jakte på en ordentlig forsvarsbauta. :?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Jeg er enig i at Kammaspillere helst skal bo på Hamar og jeg savner også litt en sosialminister som Bjerke var i sin tid. Det var nok ikke tid å kartlegge og tenke så langsiktig når man hentet Taaje. Man trengte en duellsterk stopper ganske så fort og da ble nok fotballferdighetene prioritert. Allikevel stusser jeg også litt på unnskyldningen. Virker ikke helt som han har karakteren som trengs, desverre, men kanskje han finner tilbake motivasjonen og det blir aktuelt å hente han igjen til sommeren..?

Nå må det jaktes erstatter ja. Kontraktsløse stoppeee som kan være aktuelle er Kurucay fra Strømmen, Alm fra Raufoss og/eller Salte fra Viking. Alm ligner vel Taaje mest i spillestil, men de andre har vel litt mer potensialet. Usikker på hvem jeg vil ha. Kanskje det finnes andre kandidater også..?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2021

Post by tagetrommis »

Quadrophenia wrote: Fri Jan 15, 2021 3:05 pm Nå må det jaktes erstatter ja. Kontraktsløse stoppeee som kan være aktuelle er Kurucay fra Strømmen, Alm fra Raufoss og/eller Salte fra Viking. Alm ligner vel Taaje mest i spillestil, men de andre har vel litt mer potensialet. Usikker på hvem jeg vil ha. Kanskje det finnes andre kandidater også..?
Alm har vel kontrakt en sesong til med Raufoss, men hadde vært ei veldig bra signering.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

I dag begynner Kamma å trene igjen. Pleier å begynne første trening med tester. Regner med det i år også. Blir spennende å se hvordan Reka legger opp oppkjøringen. Vet vi skal møte Godset 26/2 ihvertfall. Kommer vel en bedre oversikt etterhvert.

Sander Eng Strand skal forøvrig trene med Moss kommende uke så regner med at han er ferdig i klubben.

Han, Solbakken, Taaje og Dieserud er med andre ord garantert ferdige i klubben. Dieserud er erstattet med Bjørlo, men ellers er det ganske tunge navn å erstatte. Olsen har en jobb foran seg. Jeg tror også Mikaelsen kan være ferdig om han ikke imponerer de første treningene.

Jeg vil gjerne ha inn en stopper og en sentral midtbane snart. Gjerne en back også.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Matland på plass!

Synes det er flott jeg. Han er både gammel og litt treg, men den foten blir deilig å se enda en sesong. Jeg liker at forventningene både er store og at de ofte innfris når det er dødballer.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Sesongen 2021

Post by Orrhanan »

Begynner å nærme seg en startellever nå. Jendal, Strømnes, Skjærvik, Alegre, ?, Bjørlo, Onsrud, Matland, Eriksen, Enkerud, Moses. Trengs en høyre vingback (Melgalvis og en spiss som kanskje tar plassen til Enkerud.

Kunne vel kanskje vært Pedersen, men når Reka melder knallhard trening i gårsdagens trening spørs det km kroppen hans tåler det.


Post Reply