Sesongen 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Sesongen 2021

Post by Heis »

Jeg har laga meg mitt eget regneark med tilsvarende utregninger (ja, hvem hadde trodd). For meg ser det ut til at Blink er den vanskeligste kampen vi har igjen, Sogndal nest vanskeligst og FFK tredje vanskeligst. Blink tar betydelig mer poeng hjemme enn FFK gjør borte. Samme tendens gjelder Sogndal. Når det er sagt så er vi blant ligaens jevneste lag hjemme/borte. Vi bør slå Kåffa, Ranheim, Kisa, Raufoss og Grorud i følge mine beregninger. Gjør vi det går vi opp. Tipper Ålesund ender som nummer to med 59 poeng, Jerv 3. med 57 og FFK 4. med 53.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sesongen 2021

Post by rusk »

Har vel vært inne på det tidligere, men hvor kom denne sesongen fra?? :D

I fjor på samme tid gikk diskusjonen i denne tråden på at om vi holder oss så har vi et bra utgangspunkt for 2021. Visst faen hadde vi det. Alle mine spådommer ble gjort til skamme i alle fall. Jeg så for meg at kvalikk var en realistisk målsetning. Og så fikk vi det her? Hvordan kan en mann (Rekdal) bety så mye for en spillergruppe?

Nå håper jeg Rekdal, Olsen, Frigård og resten av støtteapparat og administrasjon er med videre, og selv om vi åpenbart trenger noen forsterkninger, så håper jeg vi holder sterkt på å være Kamerater også i tiden frem til neste sesong. Det er ikke mange spillere jeg tenker vi bør kvitte oss med.


Kammaforfaen
Posts: 9
Joined: Wed Jul 22, 2020 1:30 pm
Been thanked: 7 times

Re: Sesongen 2021

Post by Kammaforfaen »

Litt sent ute, men jeg må jo sette børs for fjorårets sesong også.

Wow! For en sesong! Alt gikk veien på en meget imponerende måte, og hele klubben satte vel knapt en fot feil. Det startet med det geniale Kamerater-konseptet som vel kan sies og ha samlet klubben på en god måte.

Første plassering på øvre halvdel på nivå 2 siden 2013 og rykker opp med bravur. Et lag med stor L! Et lag mange har blitt glad i og som arbeider knallhard for hverandre. Dette er også riktig vei å gå for kameratene. Direkte fotball uten for mye dill dall går rett hjem hos de gamle gubbene på tribuna. Jeg håper for all del at denne filosofien fortsettes med under vår danske venn. Jeg gleder meg i allefall!

Kamma har vært et lag som faktisk har utviklet seg mye i løpet av sesongen - spesielt i det å føre kampene. Resultatmessig har det vært bunnsolid fra første spark på ballen. Men spillemessig har de gått fra å ligge lavt uten å føre spillet (også som serieleder), til å sette fyr på kampene fra start. Dette skal trenerteamet ha ros for å utvikle i stor grad fra sommeren av.

Det skal også sies at Kamma nesten ikke har hatt skader på de viktigste spillerne sine. Her gjør fysio Magnus Nilsen tydeligvis en kjempejobb!

Børsen er som i fjor basert på prestasjoner - ikke prestasjoner ut ifra forventninger. Jeg har sett så og si alt, men jeg vil gjerne diskutere.

Faye: 4/5. En kjip avslutning mot Aalesund, men stort sett bunnsolid på vårparten. Skovtur mot Bryne der han slapp unna. Spennende å se om han kan ta opp hansken i RBK. Kan eventuelt være en løsning dersom Nico Hagen fortsetter storspillet og blir solgt? Bra fyr tvers gjennom og profesjonell.

Nico Hagen: 5(+). Tapte ikke en eneste kamp. Rolig med beina og autoritær. Liker typen. Solid over hele fjøla, og kun en tabbe mot Sogndal. Fortsetter han i samme spor blir han solgt. SoMe-magnet.

Jendal: På utlån i Arendal. Har ikke fulgt med så mye, men jeg noterer meg at Arendal dessverre har sluppet inn en del mål til å ha et så godt lag på papiret og å være et topplag. Tabbe i kvalikken fikk jeg med meg. En type jeg liker, men som pr. dags dato ikke er noe mer enn en postnord-keeper. Begynner å opparbeide seg en del rutine til å være så ung. Bør kanskje flytte på seg.

Jaro: Takk for alt. Awaaaay! Fortsetter i Enga som keepertrener. En som kan ta over for Rolf Høgmo på sikt? Punch og vinnerskalle, noe jeg elsker!

Strømnes: 4/5. Får ikke de store overskriftene, men Godeste Strømnes var vår beste defensive spiller etter min mening. Samler troppene, god i duellspillet/klareringsspillet og passe kynisk. Gjør det enkelt med ball, noe som er helt greit for den midterste av de 3 bak. Dessverre en del skadet, men Forsvaret var som regel mest solid de kampene Steinar spilte. Kun en svak kamp - Rævfoss at home.

Kurucay: 5(+). Åpnet litt ustrukturert, men var meget god på høsten og sto virkelig fram da. Har litt x-faktor med foten sin og til å tre gjennom ledd. Sitter ikke alltid, men har det i seg. Tok sted defensivt og litt «gi faen»-mentalitet som kan være fin å ha i Eliteserien.

Skjærvik: 4(+). Liker typen veldig godt, men jeg synes han ble ganske hypet i avisa før seriestart. Om det var taktisk av trenerteamet for å presse opp pris det vet jeg ikke. Jeg må innrømme at jeg satte kaffen i halsen da det ble uttalt at han var klubbens klart beste spiller flere ganger og skulle spille anker. Best som stopper der han har spillet foran deg. Fine basisferdigheter til å være stopper. Må jobbe med inlegg i mot i boks. Her vil jeg tro han blir avslørt i ES - spesielt om vi spiller med en firer bak som er vanskeligere. Synd med skaden, men det er godt å se at lillehamringen er på beina i 2022-hallen. Håper også at han har lagt på seg et par kilo til å stå enda mer i mot i duellene. Får han på plass dette kan han bli et salgsobjekt.

Opsahl: 4. Meget bra ut i fra forventningene. Kan også fungere som anker. Kun 19 år og fra 4. div. Fikk også landslagsdebut, selv om det ble 1-5 tap mot Polen. Rolig med ball, men spiller enkelt. Bedre enn Skjærvik i klareringsspillet, men sliter av og til da han får ballen over seg i bakrom. Dette bør rettes på i vinter. Jeg tror han kan godt av et utlån. Hva med Raufoss? Spille med 4 bak og får enda flere utfordringer bak der med en åpen fotball. Jeg tror det kan være en god ide. Presterte over all forventning. Morro!

Arzani: Spilte for lite, men jeg synes han presterte bedre enn forventet. Fin fot, men har en del andre mangler. Startet et par kamper, men mest inn fra benken. Personlig synes jeg det er rart å slippe han samtidig som Rekdal blir. Virket ikke fornøyd med måten det ble gjort på. Synd. Stallen trenger alltid en kar fra Moelven.

Rekdal: Spilte for lite. Virker som en ærlig og hardtarbeidende kar. Dessverre skadeplaget. Ble hentet etter 6 kamper fra et relativt svakt postnord-lag året før. Ikke god nok for obos, og da blir det også for tøft i eliten.

Alegre: 4+. veldig fornøyd med jobben Ruben gjorde etter den merkelige åpningskampen. Begynte også faktisk å score mål. Hans beste halve sesong i grønnhvit etter min mening. 3 kasser. Kjedelig avslutning mot Aalesund dog.

Rodgers: 5+. Tvers gjennom solid. Veldig lavt bunnivå. Virker som en bra fyr som sprer glede. Kan utvikle pasningsspillet enda mer. Et kupp for kamma å få 3-års. Blir solgt om han fortsetter storspillet.

Melga: 5+. Brumundølen har imponert. Gnistrende samarbeid med Eriksen på høyresiden og jeg synes faktisk han har fått dårlig betalt etter alle de gode leggene sine. Flink på å dra seg inn i bana samtidig som han kan kamuflere harde legge ut 45. Der er han ekspert. Kan slite litt 1 mot 1, men jeg synes ikke han ble tatt altfor ofte her i dagens kammasystem. Blir spennende å se i eliten. Gjelder å holde seg skadefri. En av få med rutine. Bra mann!

Linkvist: 4. På papiret en supersognering. Svak vårsesong der han åpenbart ikke var i god nok fysisk form. Kom seg bra med utover høsten. Voldsomt tempo og bra med rutine. Personlig synes jeg klubben burde gitt svensken en 2-års kontrakt. Lykke til videre. Synd!

Onsrud: 5-. Har tatt rollen som den dype og har løst det overraskende bra. I utgangspunktet en indreløper med mye mål i seg. Han har nok aldri vært i bedre fysisk form, tar dueller defensivt og dekker store rom. Tidvis flink til å vri spillet, men må fortsatt jobbe med kroppsstilling og orientering selv om han har blitt bedre. En periode i høst var han vår beste mann.

Bjørlo: 5(+). Meget god i starten, deretter dabbet det litt av etter utvisningen mot Ranheim før han var ved sitt vante jeg de 5-6 siste kampene. En luksusspiller som har blitt en løpsmaskin - rettere sagt en deilig toveisspiller. Etter min mening en helt annen tilstedeværelse i duellspillet/andreballer enn mannen han skulle erstatte - M. Solbakken. Er i tillegg kreativ. Et godt hent av Olsen.

Eriksen: 6. Wow! Personlig har jeg aldri sett en spiller ta så store steg i løpet av ett år. 2 målpoeng på 15 kamper der han spilte alt i fjor. Runder 20 målpoeng i år. Utrolig morsomt å følge, da man vet at han har hatt en del motgang på fotballbanen tidligere i form av mange nedrykk, men ikke minst privat som han har vært åpen om. Passer som hånd i hanske som en offensiv indreløper i dagens system med sine dype løp og kreative Melga ved siden av seg. Tatt store steg i det relasjonene spillet. For en maskin han har blitt. Det blir spennende å se om han kan følge opp denne eventyrsesongen. Topp 3 spillere i ligaen i år sammen med Aga og Bolkan.

Enkerud: 5(+). Knallsterk 2/3 av sesongen og dabbet litt av på slutten. Over 20 målpoeng er knallsterke tall. Er på straffer. Vår egen Tix gjør i tillegg en mannsjobb for laget i presspillet. Meget solid i lufta. Er han litt undervurdert? Gjelder å holde seg skadefri. Klart best som spiss som nevnt i fjorårets børs ;)

Berisha: For lite spilletid. Åpnet med et brak, men fikk nesten ikke spille. Burde fått litt flere sjanser. Jeg tipper han ender opp i typ Egersund/Arendal/Hødd. En god postnordklubb med litt satsning.

Djibril: for lite spilletid. Med mindre han tar kvantesteg i løpet av vinteren bør man jobbe med en fristillelse. Opptar også en plass for de utenlandske.

Har jeg glemt noen?

Rekdal og Frigård ut og dansken inn + mye cash. En spennende vinter i vente!

Ønskeliste:

- Rask spiss som ikke er altfor gammel. Skal kunne gå rett inn.
- Jordfreser med rutine fra det øverste nivået som kan spille anker og som er litt vaktbikkje på midten. Skal kunne gå rett inn.
- Rask venstre vingback som kan drible og som kan gå rett inn i laget. Bør også kunne spille høyre.
- Anvendelig allroundspiller som er ung og som kan formes. Hovedsakelig modtbanespiller.

Jeg leser litt om spillere som er linket. Etter hva jeg har fått med meg kommer Sjølstad hjem igjen. Får han orden på kroppen kan dette bli veldig bra. Marcus P er linket. Jeg ville elsket og fått en sint og sugen Marcus P tilbake, men fungerer totalpakken for han og laget? Den nye treneren henter sikkert 1-2 danske spillere han liker.

Dette ble langt. Men vi er endelig tilbake!

Kamma for faen 💚


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by GSP »

Fasit!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Kammaforfaen
Posts: 9
Joined: Wed Jul 22, 2020 1:30 pm
Been thanked: 7 times

Re: Sesongen 2021

Post by Kammaforfaen »

Glemte et par. Det gikk litt kjapt i svingene.

Sildnes: 4+. Han hadde fått høyere børs dersom han hadde spilt mer. 8+4 er meget sterke tall da man vet at Sildnes har spilt mindre enn halvparten av minuttene i fjorårets sesong. Han har faktisk oftest målpoeng i forhold til antall minutter. Åpenbart ikke noen personlig favoritt hos Reka. Forhåpentligvis får Ridabu-gutten litt mer tillit dette året, selv om ferdighetene hans kommer enda mer til sin rett da kampene åpner seg. Derfor valgte også Reknet ofte canadieren fra start. Sildnes er en av få i dagens stall som kan danse seg forbi spillere, og jeg tror starten hans blir helt avgjørende. Sildnes er en spiller som er ekstremt avhengig av selvtillit. Da er han vanskelig å stoppe. Gledelig at han slo tilbake etter en svak 2020-sesong.

Bair: 3. Åpnet sterkt, så gikk han plutselig lang tid uten kasser. Enorm fysikk, som han bør bruke i enda større grad. Kan være fin å ha i stallen for et alternativ som kan vinde opp stopperne, men han må også utvikle denne delen av spillet. Ung, og råmateriale er der. Men han skuffet litt totalt sett, selv om han ikke tapte en eneste kamp.

Da var jeg vel gjennom alle.


Post Reply