Sesongen 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Keeper: Jendal?

Blir han førstekeeper neste år? Eller henter vi en ny? Mbaye trives godt. Kanskje han kan hentes permanent? Eller lånes en sesong til? Hva med Fagereng?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2021

Post by tagetrommis »

Hvis vi henter Mbaye, noe jeg syns man bør gjøre hvis muligheten er der, tror jeg Jendal vil bort. Han ønsker nok ikke å være andrekeeper.


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Sesongen 2021

Post by BVegard »

Melga ferdig i LSK melder VG. Får ikke så mye penger i banken hvis man setter en hundrings på at han havner på Briskeby


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Ja, om Melga kommer inn har vi følgende forsvarsspillere på kontrakt neste sesong:

Jesper Taaje, Steinar Strømnes, Vetle Skjærvik, Kristian Strande, William Mikaelsen og muligens Melga da.

Ut går definitivt Nouri.

Ellers har vi Alegre, som jeg tror desverre ikke får ny kontrakt mtp hvor mange stoppere vi har. Matland er jeg også usikker på. Eng Strand og Arzani har fått få sjanser i år så jeg er veldig usikker der også.

Vi trenger venstreback om alle de her forsvinner. Mikaelsen kan vikariere på begge backer og Melga kan til nøds også spille venstreback så kanskje det holder med en knallgod venstreback inn?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by GSP »

"Lars Jendal er inne på laget. Det begrunner Kjetil Rekdal slik: Jeg synes han fortjener det. Han hadde en stigende kurve da vi hentet Mbaye, men det ble da naturlig at Mbaye stod. Jendal er en keeper vi ønsker å ha med videre, og jeg synes det er greit at han får denne kampen".

Legger merke til bruken av ordet "vi" her...


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by GSP »

Quadrophenia wrote: Sat Dec 12, 2020 3:08 pm Ja, om Melga kommer inn har vi følgende forsvarsspillere på kontrakt neste sesong:

Jesper Taaje, Steinar Strømnes, Vetle Skjærvik, Kristian Strande, William Mikaelsen og muligens Melga da.

Ut går definitivt Nouri.

Ellers har vi Alegre, som jeg tror desverre ikke får ny kontrakt mtp hvor mange stoppere vi har. Matland er jeg også usikker på. Eng Strand og Arzani har fått få sjanser i år så jeg er veldig usikker der også.

Vi trenger venstreback om alle de her forsvinner. Mikaelsen kan vikariere på begge backer og Melga kan til nøds også spille venstreback så kanskje det holder med en knallgod venstreback inn?
Melga inn vil ikke være et sekund for tidlig! Mye håpløs timing tidligere, nå passer det mer eller mindre perfekt.

Alegre ville jeg før sesongen sagt at det hadde vært helt greit om man slapp nå. Nå er jeg absolutt mer usikker, syns han har spilt seg STORT opp i høst, i tillegg så kan han vikariere på backplass. Har stor respekt for den jobben han gjorde etter den tidvis grusomme starten han (med mange) hadde på sesongen. Det samme gjelder i grunnen Matland også. Han sliter med farten, men som vingback er han ikke så sårbar og har rutine til å klare seg én sesong til også tror jeg. Også venstrefoten da så klart!

Når det gjelder Eng Strand og Arzani er det fryktelig vanskelig å si noe særlig, uten en kamparena er det nesten umulig å vite hvor de ligger. Litt avhengig av hvordan neste sesong blir kunne det vært en mulighet å beholde de i stallen med "plassere" de i hver sin andredivisjonsklubb. Det samme gjelder Fagereng og Kvernstuen.

Det kommer åpenbart til å bli en del utskiftninger i stallen også denne sesongen, og da er det i mine øyne viktig å beholde flest mulig av de som har spilt mye i år. LO kan forsvinne, Pedersen og Solbakken det samme. Skal vi i tillegg bytte ut 4 av de 5 bakerste går vi et massivt skritt bakover.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by GSP »

H-A med nok en "Kan ha spilt sin siste kamp for Ham-Kam"-sak, når Enkerud svarer at han absolutt er interessert i å være med videre, men vil ha en avklaring på trenerplass. Samme variant har de gjort med LO tidligere. Overskriften får det til å virke som at spilleren ikke ønsker å være med videre, men leser man saken er spillerne høyst positive til å fortsette i grønnhvit.


Nøkkelspilleren kan ha spilt sin siste kamp for Ham-Kam.

"- Kontraktsforhandlinger blir nok mer intensivert nå etter sesongen. Jeg er innstilt på å fortsette. Jeg trives i Hamar og HamKam, men så er det spennende å skje hva som skjer på trenerfronten. svarer han".

Eriksen er tilbudt ny kontrakt: – Må tenke litt

"– Er det gode muligheter for at du er HamKam-spiller i 2021?

– Det er nok gode muligheter, hvis ikke det plutselig kommer et mer eksklusivt tilbud. Jeg er HamKam-gutt, så det skal komme noen skikkelig tilbud for at jeg skal forlate det her, svarer Eriksen".

Enkerud scoret og serverte i seieren som sikret 9. plassen – nå kan han ha spilt sin siste kamp for HamKam

"– Det absolutt ikke uaktuelt å forlenge med HamKam, men jeg synes en del ting bør falle på plass først. Men denne høstsesongen har definitivt gitt mersmak for min del, sier han".



Hvert eneste år...


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2021

Post by kammaguttioslo »

Tror fryktelig mye er avhengig av Rekdal. Jeg håper han forlenger med en sesong eller to, og at han fortsetter å sette sitt preg på laget i positiv forstand. En hel sesongoppkjøring og evaluering av hvem han ønsker å ha med videre, samt forhåpentligvis noen friske midler til spillerkjøp gjør at vi bør kunne ha kvalifisering som realistisk mål neste sesong.


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Sesongen 2021

Post by artigas »

Det pågår forhandlinger med Rekdal nå iallfall. Mye handler vel om hva kamma klarer å legge på bordet i form av sportslig satsing. Jeg stusser jo litt hvis tross alt utprega OBOS-spillere som Enkerud og Onsrud skal sitte og vente på om de får Rekdal eller ikke, så kresne kan de da ikke være. Men jeg forstår veldig godt at de forventer kontinuitet. Om det ikke blir Reka bør de gå for noen som prioriterer de samme tinga (typ Knappen...?) Håper begge de to nevnte spillerne blir. Solbakken regner jeg dessverre som tapt (litt stusselig at han ender opp med å spille i LSK når han kunne bodd i en så flott by som Bologna, hvis de fortsatt er interessert, men det er nå min usaklige mening). Er det for ambisøst, eller kunne kanskje Sjølstad restarta litt hos oss etter en trøblete og skadeforfulgt sesong med lite spill?

Enkerud imponerer med guts og lojalitet til spillestilen og faktisk ikke så verst mange mål. Spissene ble vel stående på ti til Pedersen, og åtte på hhvis Enkerud og Moses.


Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Sesongen 2021

Post by Top Dog »

Må si jeg har vært imponert over Matland siste halvdel av sesongen. Har i grunn vært kritisk til ham, defensivt svake forsvarsspillere som blir hypa for offensive kvaliteter irriterer meg mer enn noe anna. Men sånn som han har tatt seg opp og resten av laget/formasjonen klarer å demme opp for sirupbeina hans kombinert med hvor latterlig god dødballsfot han har synes jeg det er verdt å få med ham videre. Som jeg har skrevi over her, kontinuitet i troppen er verdt mye i seg selv.


Post Reply