Sesongen 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sesongen 2021

Post by rusk »

God innledning på sesongen og greit med en liten wake up call mot Grorud om at vi ikke er SÅ jævla gode heller. Jeg synes vi både i serieåpningen mot Blink og mot Grorud blir tidvis avslørt litt defensivt. 3 stoppere gir trygghet, men vi gir bort en del rom bak vingbackene som har blitt utnyttet. Offensivt synes jeg laget har levert omtrent som forventet.

Håper nye spissen har litt kvaliteter. Med den spillestilen Enkerud har, så er det ikke å forvente at han kan spille 90 min hver uke så han trenger avlastning han og.

Synes laget har ålreit fasong ellers. Det tar litt tid å få de samspilte med såpass mange nye, men synes både Melga, Kurucay, Faye Lund og Bjørlo allerede er oppe og leverer på bra nivå. Lindkvist trenger åpenbart litt mer tid for å bli match fit. Om man skal plukke på noe spesielt, så synes jeg ikke Lønstad Onsrud har fått noen god start på sesongen, og jeg er heller ikke blendet av det Skjærvik har levert så langt.

Tøff kamp mot Bryne i morra. Er fornøyd om vi står som ubeseiret også etter den kampen.


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongen 2021

Post by Gjendineggen »

Den jeg er mest positivt overrasket over, er Bjørlo. Har ikke sett så mye til han tidligere, men han ser ut som en bra spiller. Han hadde vært enda bedre med bedre spillere rundt seg.

Den som har skuffa mest, er nevnte Lønstad Onsrud. Håper dette bare er en formsvikt, og at den kommer seg fort. Han var ikke kjempeimponerende i fjor heller, men jeg vet han har nivået og viljen til å slå tilbake, inne.

Årets hype må jo være Skjærvik. Vet eliteserieklubbene i det hele tatt hva de melder interesse og hva de byr på? Skjærvik kan sikkert bli god han, men makan til hype det er blitt rundt han. Klubben selv hjelper jo til da, så det er kanskje ikke så rart. :D

De andre nykommerne har levert til forventet - verken mer eller mindre.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Synes det ser ut som Onsrud har fått mye defensivt ansvar, som i store deler av fjorårssesongen, men ser gjerne han hakket vassere og mer med offensivt jeg også. Bjørlo har rett og slett vært klasse. Fint driv med ball, gode pasninger og løper veldig mye. Eriksen har tatt enda flere steg og Melga har sett veldig frisk ut. Tror han har en viktig rolle også utenfor bana, noe man kanskje så nå sist mot Grorud.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongen 2021

Post by Gjendineggen »

Enig. Eriksen må også nevnes, ja. Har tidligere vært noe uryddig med ballen i beina, men synes han faktisk har forbedret seg der. Økt selvtillit har også mye å si. Vet han har gjort en solid dose jobb i gymmen før han signerte for HamKam. Så han har virkelig bestemt seg for å bli så god som det er mulig for han å bli. Litt som Mads Hansen - som sa han makset potensialet sitt ved hjelp av innsats og vilje.


Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Sesongen 2021

Post by Top Dog »

Er det noen som veit noe som helst om potensielle borteturer i år eller? Hvordan er mulighetene for å få seg en billett på Sør Arena 5. juli for eksempel?


GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by GSP »

Foreløpig er det ikke kommet noe fra forbund/FHI rundt bortekamper. Det betyr at inntil videre organiseres det ikke noe til bortekamper. Forhåpentligvis vil det bli muligheter i løpet av sesongen.

Så er det vel sånn at hvem som helst i teorien kan kjøpe billetter når de legges ut, litt avhengig av systemet til arrangør. :mrgreen:


Gaute
(som svarer som Supporterkoordinator her)


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Sesongen 2021

Post by BVegard »

3 tøffe kamper med Fredrikstad, Sogndal og Raufoss nå. Bør være happy med 4 poeng der, alt over det er en bonus i mine øyne.


Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Sesongen 2021

Post by Top Dog »

GSP wrote: Sat Jun 12, 2021 10:46 pm Foreløpig er det ikke kommet noe fra forbund/FHI rundt bortekamper. Det betyr at inntil videre organiseres det ikke noe til bortekamper. Forhåpentligvis vil det bli muligheter i løpet av sesongen.

Så er det vel sånn at hvem som helst i teorien kan kjøpe billetter når de legges ut, litt avhengig av systemet til arrangør. :mrgreen:


Gaute
(som svarer som Supporterkoordinator her)
Takk for svar! De fleste klubber har vel sagt nei til bortesupportere så langt. Krysser fingra for gode nyheter på torsdag da.


GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by GSP »

BVegard wrote: Sun Jun 13, 2021 11:43 am 3 tøffe kamper med Fredrikstad, Sogndal og Raufoss nå. Bør være happy med 4 poeng der, alt over det er en bonus i mine øyne.
Vi vinner to av de.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Det kommer sikkert til å komme en eller to spillere til, men foreløpig har vi 21 spillere i stallen (da regner jeg med Faraas og Kristiansen). La oss gå gjennom posisjon for posisjon.

Keeper: Nicholas Hagen har kommet inn. I tilegg til å skapt massiv oppstandelse på Facebook er dette en keeper Olsen og trenerteamet har veldig trua på. Reka sa tilogmed at han var hakket over Faye Lund. Han er veldig høy og har bra rekkevidde så feltarbeidet burde gå bra ihvertfall. Vi får se hvilket nivå han er på ellers, men jeg håper han er så god de tror. Jaro er reserve her. Er keepertrener i yngres nå så han begynner vel å se for seg et liv etter karrieren kanskje? Og med det har han kanskje akseptert rollen som reservekeeper. Om det blir skade på noen av de her, har vi Jendal på lån i Arendal, som jeg regner med kan hentes tilbake.

Stoppere: Her har vi mistet Alegre, men fått inn Sam Rogers. Ellers har vi Strømnes, Skjærvik, Opsahl og Kurucay (og Kristiansen). Fem spillere skal i utgangspunktet holde, men ideelt sett skulle jeg gjerne hatt inn en venstrebent stopper til. Veldig jevnt her nå mellom seniorene, spesielt etter Opsahls overbevisende kamper den siste tiden. Jeg tror Strømnes spiller det meste om han er skadefri, mtp at han er kaptein. Ellers er nok også Skjærvik ganske bankers. Da blir det kamp mellom Opsahl, Rogers og Kurucay om den siste plassen. Hvor god Rogers er, er vanskelig å si, men han fremstår jo som en meget god spiller. Hvordan de skal disponere den treeren bakerst nå, er jeg veldig usikker på. Vanskelig jobb.

Backer: Høyre vingback har Melgalvis navn skrevet over hele seg. Han er helt udiskutabel. Nesten for sikker på laget. Rekdal fikk spille på hans posisjon mot Gjøvik i cupen og løste det bra. Noe annet er det dog to divisjoner opp. Eriksen kan til nøds spille her han også.

På venstresiden virker det som Lindkvist er førstevalget nå. Han har hevet prestasjonene og klarer å stå kampene ut i større grad. Bak han er Arzani mannen og han har vist han holder nivået i divisjonen. Gledelig å se.

Midtbanen: Her har Onsrud og Bjørlo vært førstevalgene i første del av sesongen. De har komplementære ferdigheter og stor arbeidskapasitet. Om vi har spilt med en treer på midten har oftest Eriksen tatt den ene indreløper-plassen også har det variert litt hvem som tar den sentrale, litt mer dype rollen. Her søker de forsterkninger for å få mer bredde. Sildnes kan også ta en indreløperrolle og det samme med Krillen.

Angrep: Enkerud har vært et klart førstevalg den her sesongen og han har absolutt levert varene (6 mål i serien og 2 i cupen, i tilegg til 7 målgivende). Presspillet hans er også på et høyt nivå og det er nok derfor han har spilt samtlige minutter i årets liga. Det er veldig risikabelt å bruke en spiller som løper såpass mye i så mange kamper så jeg er glad vi har fått inn Bair her som kan avlaste han. De kommer sikkert også til å spille endel kamper sammen på topp, selvom de slår meg som ganske like spillertyper. Før sesongen så bredden i denne lagdelen skremmende tynn ut, men det har vist seg at Berisha faktisk holder nivået som bare det og at Eriksen gjør en knall innsats, både som ving og som offensiv midtbane. Jibril Abubakar ser ikke helt til å ha nivået ennå dessverre.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply