Overganger 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Da går Moses, etter all sannsynlighet til Tromsø allikevel.

https://www.h-a.no/2021/sport/nok-en-ov ... ndt-moses/

Likte Moses litt jeg, men tar heller penger og en mer effektiv erstatter nå enn at han signerer på bosman til sommeren og er superdemotivert hele høstsesongen


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2021

Post by kammaguttioslo »

Irriterende med sånne vingefitter... Men det kan tyde på at jeg hadde rett i tidligere påstander uansett, bare få han bort. Spørsmålet er jo om vi nå rekker å få tak i en god erstatter. Mangler vel i grunn to spisser. :twisted:


GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by GSP »

Går Moses skal vi ha inn to spisser, sitat Olsen i H-A.

Hoven vil jeg anta er klart førstevalg akkurat nå, mer usikker på hvem nummer to vil være.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

kammaguttioslo wrote: Mon Feb 15, 2021 2:08 pm Irriterende med sånne vingefitter... Men det kan tyde på at jeg hadde rett i tidligere påstander uansett, bare få han bort. Spørsmålet er jo om vi nå rekker å få tak i en god erstatter. Mangler vel i grunn to spisser. :twisted:
Jeg vil ha ideellt få inn en etablert som har levert mye mål i divisjonen tidligere. Her snakker vi Hoven, Hustad, Lillebo, Tobias Lauritsen og muligens også Skålevik. Ved siden av han vil jeg gjerne ha en litt yngre spiller med fart. Drømmen er Groruds Oscar Aga, men det blir kanskje for dyrt. Andre kan være Herman Jappée Henriksen fra Eidsvold Turn. Blitt 23 år, men mye mål på stigende nivå de siste årene. Simen Hammershaug i Godset. 20 år. Spennende talent som de kanskje ikke slipper ennå. Vi har jo Kvernstuen og Enkerud som backup så det er ålreit dekning om vi får inn én klassespiss og et litt mer usikkert kort tror jeg.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2021

Post by kammaguttioslo »

Kunne jo tatt en liten forespørsel på Erik Botheim om han ikke ender opp i Tippeligaen.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

kammaguttioslo wrote: Mon Feb 15, 2021 9:56 pm Kunne jo tatt en liten forespørsel på Erik Botheim om han ikke ender opp i Tippeligaen.
Har vel allerede vært eliteserieklubber og snust på han så tviler på at Obos er aktuelt. Tror det generelt er mange som venter på eliteserietilbud før de sier ja til en Obos-klubb. Derfor det drøyer også. Men kjenner utålmodigheten vokser i meg hver dag nå.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Kamma får en drøy halv mill for Moses og videresalgsprosenter. Synes det er ganske ålreit jeg. På litt over ett år har klubben tjent penger på Bolkan Nordli, Svendsen, Solbakken og Moses. Er vel over 3 mill tilsammen omtrent. De pengene håper jeg er og blir investert i spillere som gir oss enda mer penger og selvfølgelig også poeng. Uansett en positiv utvikling sammenlignet med tiden før Olsens inntreden.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Overganger 2021

Post by Top Dog »

Quadrophenia wrote: Tue Feb 16, 2021 8:39 am
kammaguttioslo wrote: Mon Feb 15, 2021 9:56 pm Kunne jo tatt en liten forespørsel på Erik Botheim om han ikke ender opp i Tippeligaen.
Har vel allerede vært eliteserieklubber og snust på han så tviler på at Obos er aktuelt. Tror det generelt er mange som venter på eliteserietilbud før de sier ja til en Obos-klubb. Derfor det drøyer også. Men kjenner utålmodigheten vokser i meg hver dag nå.
Sånn som han har prestert så langt begynner han vel å bli en OBOS-kandidat? Synes ikke han kan forvente det helt store i ES, må i så fall bli en bunnklubb eller klink andrevalg. Med mindre han forventes å plutselig skulle begynne å levere i år da. Tror ikke det hadde vært dumt av ham å gjøre det Tøyta var i ferd med - bli førstevalg i en satsende og offensiv klubb som forventes å havne i toppen av OBOS.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Top Dog wrote: Tue Feb 16, 2021 1:53 pm
Quadrophenia wrote: Tue Feb 16, 2021 8:39 am
kammaguttioslo wrote: Mon Feb 15, 2021 9:56 pm Kunne jo tatt en liten forespørsel på Erik Botheim om han ikke ender opp i Tippeligaen.
Har vel allerede vært eliteserieklubber og snust på han så tviler på at Obos er aktuelt. Tror det generelt er mange som venter på eliteserietilbud før de sier ja til en Obos-klubb. Derfor det drøyer også. Men kjenner utålmodigheten vokser i meg hver dag nå.
Sånn som han har prestert så langt begynner han vel å bli en OBOS-kandidat? Synes ikke han kan forvente det helt store i ES, må i så fall bli en bunnklubb eller klink andrevalg. Med mindre han forventes å plutselig skulle begynne å levere i år da. Tror ikke det hadde vært dumt av ham å gjøre det Tøyta var i ferd med - bli førstevalg i en satsende og offensiv klubb som forventes å havne i toppen av OBOS.
Jo, jeg er enig, men Botheim er, merkelig nok, på vei til Glimt nå. Forstår ikke helt det, men.

Tror det er mye agentpåvirkede overganger der ute. Mange går etter pengene med en gang og tror de er gode nok for topplag i eliten etter én god Obos-sesong, men for mange er det lurt å ta ett steg av gangen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2021

Post by tagetrommis »

Nærmer seg visstnok overgang for Hoven til Kamma. Sikkert snakk om en låneavtale.


Post Reply