Overganger 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2021

Post by tagetrommis »

Kamma wrote: Sat Jun 26, 2021 5:04 pm Av det lille jeg har sett av Jibril klarer jeg ikke å se hva vi skal med han. Virker klønete med ball og taper for mange dueller i forhold til størrelsen. Selvsagt tidlig å konkludere, men jeg syns det ser lite lovende ut til nå.
På HA i dag under kampkommenteringa står det stort sett at Jibril er i offside, feller motstander, taper dueller og er generelt på etterskudd, etter at han kom inn. Jeg føler det oppsummerer han så langt i karrieren i klubben. Tidlig å konkludere, som du sier, men jeg tror ikke Ham-Kam har råd til å gå og vente hele sesongen på at han skal spille seg i form. Enkerud og Eriksen kommer til å ha dårlige dager, og da må klubben ha en spiss som kan levere med en gang.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Det meldes på flere spanske nettsteder at Ruben Alegre er klar for Club Deportivo Coria hjemme i Spania. Synes det isåfall er veldig synd jeg. En kontuinitetsbærer i klubben som hadde fortjent en høst med opprykksjag. Kan spille flere posisjoner også. Håper det først er etter sesongen i såfall, men det ser ikke sånn ut.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
TerriBrill
Posts: 8
Joined: Fri Jan 22, 2016 5:08 pm
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2021

Post by TerriBrill »

Gratis 1. Juli sier transfermarkt


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger 2021

Post by rusk »

En tynn stall er i ferd med å bli enda tynnere. Matland allerede terminert, Alegre forsvinner i sommer. Jibril akkurat så svak (foreløpig) som man kunne frykte og Lindkvist heller ikke på forventet nivå. Blir et viktig overgangsvindu. Liker at vi har unggutter å fylle på med, men trenger også noe mer rutine. Knallhardt kampprogram og skader vil komme.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Det skal inn en stopper i sommer. Tar gjerne en Taaje-type. En robust og sterk stopper som kan være en trussel på offensiv dødball. Gjerne en fra lavere divisjoner som er i kampform og kan levere fra første stund.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Ser at Kristoffer Hagen er ute i H-A og lanserer noen navn som kan være interessante for Kamma. Tenkte å gå gjennom navnene med mitt synspunkt på de.

Kent Håvard Eriksen. Veldig naturlig at han linkes til Kamma. Hedmarking med masse OBOS-erfaring. Har levert 79 mål på 177 OBOS-kamper, noe som er knallsterke tall. Er fysisk robust og har bra arbeidskapasitet. Min følelse er dog at han ønsker å spille seg til fast plass i LSK og ønsker å vente til etter sesongen før han evt. bytter klubb. Jeg kan tenke meg at LSK er lystne på å beholde mest mulig bredde også mtp. en hektisk høst. Men jeg håper Olsen forhører seg om evt. mulighet.

Ivar Sollie Rønning. En mann vi kjenner godt. En gammel favoritt for min del. Meget fotballklok og med nese for mål. En fin type også, som bidrar med mye i garderoben. Min tanke er allikevel; er han god nok? Mangler akselerasjonen og egentlig også duellstyrken (selvom han er lang). Gikk nylig til Klaksvik, men har spilt ganske lite der. Så enten er han skadet eller så er han ikke god nok for en fast plass der.

Jonas Deumland. Om Faye må tilbake til Lerkendal, ja takk! Ledertype og undervurdert keeper som har hatt vanskelige arbeidsforhold med svake organiserte lag foran seg.

Tore Sørås. Tror han kommer til å ha problemer med å danke ut Onsrud og Bjørlo, men sesongen er lang og han kan bidra med veldig ønskelig bredde i laget. Typisk Rekdal-spiller som løper til han stuper og som gjør en godkjent jobb uansett hvor han spiller. Ikke verdt noen store overganssummer dog. Det finnes liknende typer som sikkert kan hentes relativt billig.

Simen Hestenes. Ganske lik type som Sørås med arbeidskapasitet og løpskraft som beste egenskaper. Sett lite Skeid i år og i fjor, men jeg rapportene sier han holder godt OBOS-nivå. Jeg er positiv, om han ikke er dyr.

Matarr Kah. Offensiv back med stor fart og som er fostret opp i Skeid-systemet. Det høres i utgangspunktet veldig positivt ut. Jeg tror det kan være en bra spiller å hente jeg. Litt betenkelig at han i en alder av 26 "bare" spiller i postnord, men noen blomster blomstrer på sensommeren også.


I tilegg til disse navnene synes jeg noen flere navn er interessante.

Steffen Lie Skålevik. Bergenseren får minimalt med tillit i Sarpsborg og er en spiller jeg trodde hadde passet pefekt inn i spillestilen vår nå. Han er rask og meget god i presspillet. Har levert lite mål i eliteserien de siste årene, men har vist at han kan levere mye mål tidligere sesonger. Jeg tror han har et uforløst potensialet som vi kan få ut av han. En herlig spillertype. Bør være mulig å hente, enten på lån eller for en ikke så dyr overgangssum.

Fredrik Tobias Berglie. Kaptein i Skeid. Kan spille sentral midtbane og midtstopper. Best som sistnevnte. Minner visstnok litt om Skjærvik i spillestil og er visstnok for god for PostNordligaen. Vi trenger stopper nå som Alegre ser ut til å forsvinne og her har vi en som kan gjøre en jobb fra første stund. Ikke helt sikkert Skeid slipper han mens de jager opprykk dog. Usikker på kontraktslengde.

Albert Makiadi. Kvik Halden-spiller. Kan spille vingback og venstreving. Skadet i hele fjorårsesongen. Hadde han ikke vært det hadde han utvilsomt spilt i OBOS eller eliteserien nå. Meget god i 2019-sesongen. Rask og smart fotballspiller i en posisjon vi kan trenge forsterkninger nå med Matland og trolig Alegre ute. Kontrakt ut sesongen så det bør være mulig å hente han. Kun 23 år.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by GSP »

Quadrophenia wrote: Wed Jun 30, 2021 2:50 am Det skal inn en stopper i sommer. Tar gjerne en Taaje-type. En robust og sterk stopper som kan være en trussel på offensiv dødball. Gjerne en fra lavere divisjoner som er i kampform og kan levere fra første stund.
Jens Berland Husebø fra Kisa kunne vært en spennende variant.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Wed Jul 07, 2021 8:51 pm
Quadrophenia wrote: Wed Jun 30, 2021 2:50 am Det skal inn en stopper i sommer. Tar gjerne en Taaje-type. En robust og sterk stopper som kan være en trussel på offensiv dødball. Gjerne en fra lavere divisjoner som er i kampform og kan levere fra første stund.
Jens Berland Husebø fra Kisa kunne vært en spennende variant.
Det er få på Kisa jeg synes hever oss. Magnus Knudsen og Elias Solberg evt, men Knudsen er LSK-eiendom og Solberg skal vel til Juventus.

Reka har ihvertfall fått grønt lyst til å forsterke.

https://www.h-a.no/2021/sport/hamkam/he ... gsvinduet/

Han vil ha inn en venstrebent stopper og en spiss først og fremst. Matland og sannsynligvis Alegre går ut. Antala går kanskje på lån ut..? Også er vi avhengig av en ny keeper inn om ikke lånet med Faye Lund forlenges. Håper virkelig det kan forlenges. Synes han er fryktelig solid.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by GSP »

Jeg føler meg rimelig trygg på at Faye Lund får bli på Hamar hvis han vil selv. Klarer ikke å se at Hareide kommer til å bruke tre sekunder på å tenke på keeperplassen, det er nok av andre ting å jobbe med i RBK om dagen.

Registrerer at Midtskogen stort sett har sittet på benken etter trenerskifter og ansettelse av "Sporting Director" Jim Magilton og generelt litt kaos i Dundalk. Ser gjerne "Æljen" i grønt og hvitt igjen jeg altså :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Bushy
Posts: 35
Joined: Mon Nov 23, 2020 11:27 am
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2021

Post by Bushy »

Det sier vel seg selv, men Alegre har nok sin siste kamp mot Aalesund. Ser på insta at fruen hans har nedtelling til de sees igjen. 9 dager... Synd men forståelig.


Post Reply