Overganger 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2021

Post by Quadrophenia »

Fikk lyst til å lage en liste over spisser som kan være aktuelle:

- Mathias Bringaker. Uten kontrakt etter å ha spilt i Start siden 2018. Litt liten, men veldig arbeidssom spiss. Kan være nyttig i presspillet. Har dog altfor lite mål de siste sesongene. 4 på 20 involveringer i fjor og bare 7 året før, selvom han var ganske fast for Start i OBOS-ligaen. Bare 23 år så et visst utviklingspotensiale finnes jo, men langt ifra noen drømmespiss.

- Steffen Lie Skålevik. Under kontrakt med Sarpsborg 08, men trolig en spiller de slipper billig. Også en veldig arbeidssom spiss som jobber hardt for laget. Desverre med en veldig negativ utvikling de siste årene. 1 mål på 21 kamper på utlån for Start i fjor og akkurat samme statistikk for Sarpsborg året før. Har har dog levert i OBOS tidligere. På lån i Start i 2017 leverte han 10 mål på 11 kamper, noe som må sies å være godkjent. Langt bedre på hodet enn Bringaker og kan passe både i en duo og i midten av en trio. 27 år så litt på hell. Ingen vidersalgspotensiale.

- Alexander Ruud Tveter. En Olsen-favoritt som har vært linket til klubben tidligere. Nylig frigitt fra Sarpsborg etter at kontrakten hans gikk ut der. Involvert i 12 kamper for S08 ifjor, men ingen mål. Generelt vært lite mål de siste sesongene, men har vært mye plaget av skader. Sist han leverte tosifret var for Halmstad i superettan i 2016 (13 mål). Er også en lagspiller som gjør resten av laget bedre, men med tanke på alle skader og hans relativt høye alder (29), håper jeg vi går for noen andre.

- Erling Myklebust. Spiller i Vard Haugesund. 24 år. Leverte 13 mål på 19 kamper i fjor for Vard. Høres kanskje ikke villt imponerende ut, men ble faktisk toppskårer i avdelingen. Rask spiss som fortsatt kan utvikle seg.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Ble litt mye forskjellig i sesongen 2021-tråden så begynte denne tråden som kan omhandle overganger. Så kan sesongen omhandle de som allerede spiller i klubben og andre aktuelle saker.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by GSP »

Geir André Herrem uten kontrakt. Spilt for Kalmar FF de siste sesongene, uten nevneverdig suksess. Dog levert ålreit på OBOS-nivå tidligere.

Andre spillere uten kontrakt i Sverige (totalt uten peiling på om de kan være aktuelle) er blant annet Moses Ogbu, som scoret godt med mål for Mjällby, Aron Jóhannsson, som ble toppscorer for Hammarby, men allikevel ikke var ønsket videre av klubben og ikke minst tidligere Rosenborg-spiller John Chibuike.

Vil anta at at Herrem er den eneste som potensielt kan ende på Hamar. :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Bushy
Posts: 35
Joined: Mon Nov 23, 2020 11:27 am
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time

Re: Sesongen 2021

Post by Bushy »

Moses Ebiye (23) kan ha spilt sin siste kamp for HamKam.
Saken oppdateres!

"på veg til tromsø" Sakset ifra H-A
Vis dette stemmer, så begynner det å bli skrapet i front...


Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Overganger 2021

Post by Top Dog »

På Twitter spekulerer Hagen på hvorvidt UDAHL kan være aktuell for Kamma, dersom Herrem returnerer til Åsane. De spilte vel forrige sesong stort sett med en spiss? Samtidig ser jeg ikke helt for meg at de slepper forrige sesongs toppscorer til en mulig kvalikkonkurrent, så ser ikke den gå. Eller? Trenger sårt en kryddersignering på topp her nå…


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Top Dog wrote: Fri Jan 22, 2021 12:55 pm På Twitter spekulerer Hagen på hvorvidt UDAHL kan være aktuell for Kamma, dersom Herrem returnerer til Åsane. De spilte vel forrige sesong stort sett med en spiss? Samtidig ser jeg ikke helt for meg at de slepper forrige sesongs toppscorer til en mulig kvalikkonkurrent, så ser ikke den gå. Eller? Trenger sårt en kryddersignering på topp her nå…
Ja, spesielt om Moses er på vei ut. Olsenbanden må ha en plan som er helmaks nå.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Overganger 2021

Post by Top Dog »

Quadrophenia wrote: Fri Jan 22, 2021 1:20 pm
Top Dog wrote: Fri Jan 22, 2021 12:55 pm På Twitter spekulerer Hagen på hvorvidt UDAHL kan være aktuell for Kamma, dersom Herrem returnerer til Åsane. De spilte vel forrige sesong stort sett med en spiss? Samtidig ser jeg ikke helt for meg at de slepper forrige sesongs toppscorer til en mulig kvalikkonkurrent, så ser ikke den gå. Eller? Trenger sårt en kryddersignering på topp her nå…
Ja, spesielt om Moses er på vei ut. Olsenbanden må ha en plan som er helmaks nå.
Annonseres Udahl skal jeg faen meg farge håret rødt og tatovere Olsen på brystet.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Det hadde vært villt, men forstår ikke helt hvorfor TIL henter Moses fremfor Udahl egentlig.

Udahl har jobba så steinhardt for å bli en toppspiller da og han kommer ikke til å gi seg nå. Den driven han har der vil jeg tatt 9 av 10 ganger.

«– Ja, rett og slett. Jeg bestemte meg for å kjøre på, og levde vel som en eliteseriespiller på nivå fire. Ordnet meg personlig trener, mentaltrener og en ernæringsveileder, og det skulle vise seg å gi resultater, fortsetter han.»

På nivå4 der altså. Da vil du bli god.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2021

Post by kammaguttioslo »

Bare å få bort Moses hvis han ikke vil blø for HamKam. Har sagt det før, men vi trenger spillere som VIL spille for HamKam, så hvis han vil videre allerede er det bare å la han åke. Litt synd, for jeg hadde trua på både han og Pedersen. Håper det nå foreligger en plan om minst en spiss inn, helst to. Mulig Moses sa at han kun ville fortsette om det ble med Pedersen som makker?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Quadrophenia wrote: Fri Jan 22, 2021 2:31 pm Det hadde vært villt, men forstår ikke helt hvorfor TIL henter Moses fremfor Udahl egentlig.
Forklaringen kom i HA:

«Spissen forteller at han har sett for seg to forskjellige alternativer. Han vil enten til en «bra» Eliteserie-klubb i en backup-rolle, eller spille for en ambisiøs klubb i OBOS-ligaen.

– Det er uaktuelt å gå til et bunnlag i Eliteserien. Mine styrker kommer ikke frem i lag som ikke produserer og har initiativ i kampene. Blant alternativene som passer til den beskrivelsen i OBOS-ligaen, så har jeg sett på HamKam som en mulighet, sier Udahl.»


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply