Overganger 2021

Spillere, kamper, overganger etc.
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2021

Post by tagetrommis »

Jendal ute ei stund med skade. Hvem kan være aktuell for keeperplassen nå?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Kongshavn har ingen kontrakt pdd. Muligens han?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

Merkelig at det ikke skjer noe med Moses. Han burde da ha signert for Tromsø for lenge siden. Merkelig. Vil tro en evt. signering av Hoven og/eller Udahl avhenger av salg av Moses. Uansett hva som skjer med han må vi ha inn en angrepsspiller til. Vi har bare Moses, Enkerud og Kvernstuen som er rene angripere i stallen nå. Tilgjengelige spillere kan f.eks være Udahl, Hoven, Skålevik, Hustad. Kanskje Nordås i Strømmen også (fordi han spiller i Strømmen ;) ).

Neste på prioriteringsslista nå er en keeper. Vi må jo ha det nå som Jendal er ute. Ihvertfall frem til sommeren. Jarosinski er jo på Hamar og trener på egenhånd, men er han god nok? Kongshavn har jeg nevnt. Mbaye ser vanskelig ut. Også har vi jo Ranmark som kanskje er lysten på et opphold uten skade denne gang..? Idar Lysgård nevnte jo Gaute her. Kan det skje da?

Jeg vil ideelt ha inn en sentral defensiv midtbaneanker. Segberg har ikke signert ny kontrakt med Start og ble utnenvt til kaptein da Reka trente Start.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 749
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by GSP »

Jorge Manuel Vieira trener med klubben om dagen. Portugisisk, spilt i Mjøndalen de siste to åra, Ørn-Horten (sic!) før det. Ingen kjente klubber ellers, stort sett spilt på Kypros før han kom til Norge. Usikker på om dette er mannen som skal ta førstekeeperplassen hos oss, to kamper hos Mjøndalen i fjor.

Når det gjelder Moses må jeg si at jeg begynner å bli litt "bekymret"; ikke er'n på trening og ikke er'n i Tromsø ser det ut til. Mulig han har en avtale med klubben om oppmøte, men jeg kan ikke huske å ha lest/hørt noe om det i hvert fall.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2021

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Wed Feb 03, 2021 6:33 pm Jorge Manuel Vieira trener med klubben om dagen. Portugisisk, spilt i Mjøndalen de siste to åra, Ørn-Horten (sic!) før det. Ingen kjente klubber ellers, stort sett spilt på Kypros før han kom til Norge. Usikker på om dette er mannen som skal ta førstekeeperplassen hos oss, to kamper hos Mjøndalen i fjor.

Når det gjelder Moses må jeg si at jeg begynner å bli litt "bekymret"; ikke er'n på trening og ikke er'n i Tromsø ser det ut til. Mulig han har en avtale med klubben om oppmøte, men jeg kan ikke huske å ha lest/hørt noe om det i hvert fall.
Moses er i karantene på Hamar. Null stress.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger 2021

Post by rusk »

Keeper og spiss inn nå er prekært. Forhåpentligvis får Eliteserieklubbene satt sine staller nå som det internasjonale vinduet er stengt og man kan få en oversikt over hva som er tilgjengelig. Keeperplass er kanskje det vanskeligste og vi har ikke akkurat enorm track record på keepere de siste årene. Føler vi må tilbake til Rønningen for å finne siste gang vi hadde en stabilt god keeper, selv om Jarosinski hadde sine sider. Og angående nevnte Jaro, så synes jeg nok at man kan hoppe over han denne gang selv om han har lansert sitt kandidatur. Ikke helt patent siste tiden i klubben, og trekker på årene. Men her avhenger vel alt av hva man tror om Jendal og/eller Fagereng Hippe. Har ikke peiling på hvem som kan være ledige rundt omkring heller.

Satser på at Rekdal og Olsen kan bruke sine gode navn og rykter til å få inn kvalitet. Samtidig så tenker jeg vel at 2021 ikke er året hvor man trenger å tyne satsingen helt ut. Det er så mye usikkerhet rundt korona og hvordan det vil påvirke både samfunnet generelt og fotballen spesielt. Helt greit å lande trygt på tabellen i år og bruke tiden godt inn mot 2022.


Gjendineggen
Posts: 199
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger 2021

Post by Gjendineggen »

Er nok mange klubber som tenker "safety first" i år, og det kan vi utnytte. Jeg tenker å kjøre på for fullt for en topplassering nå som vi har Rekdal og hans ambisjonsnivå. Så får det briste eller bære. I år er muligheten større enn neste år. :D


tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2021

Post by tagetrommis »

GSP wrote: Wed Feb 03, 2021 6:33 pm Når det gjelder Moses må jeg si at jeg begynner å bli litt "bekymret"; ikke er'n på trening og ikke er'n i Tromsø ser det ut til. Mulig han har en avtale med klubben om oppmøte, men jeg kan ikke huske å ha lest/hørt noe om det i hvert fall.
Hører no rykter om at Moses ikke blir enig med Tromsø om kontrakt. Satser på han skriver ny på Hamar i stedet, da.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger 2021

Post by rusk »

Vel, gjendineggen.... det er vel den "briste"-dimensjonen jeg er litt skeptisk til da. :D Vi har vært der nok ganger de siste 10 årene og usikkerhet er ikke akkurat mindre i år enn tidligere år for en fotballklubb.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2021

Post by kammaguttioslo »

Har ikke fått lest H-A saken men skjønte at han hadde krevd for mye i lønn av Tromsø? La han gå et eller annet sted, hjerte hans ligger tydeligvis ikke i HamKam. Jeg håper vi klarer å mønstre et lag som kan blø for drakta.


Post Reply