Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Spillere, kamper, overganger etc.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by rusk »

Ikke opprykk = fiasko, men når man skal gjøre opp status etter denne sesongen, så får man ta med seg at det tross alt er mye positivt også. Det som til slutt skiller oss fra å rykke opp er en meget treig start med bare 5 poeng på de første 4 kampene der Elverum sto med full pott og 12 poeng. Etter disse 4 rundene var vi aldri nærmere Elverum enn 7 poeng. Blant annet fordi vi kåla det til i ganske mange kamper hvor vi etter spill og sjanser skulle hatt 3 poeng, men endte med 1 poeng. Skal ikke rippe opp i det enda en gang, men hvisomatte og dersomatte, så kunne vi kjempet med Elverum helt inn!

Men selv med disse flausene, så har gutta levert bra etter at Knappen kom inn. Om vi er snille og setter en strek etter Hønefoss-tapet hjemme, så har gutta på de 16 siste kampene radet opp 12 seiere og 4 uavgjorte med en samlet målforskjell på 47-12. i 10 av kampene har vi holdt nullen. Det er opprykkstempo! Og det bør gi både Knappen og spillerne tro og motivasjon foran neste år, selv om nåløyet for opprykk er enda trangere enn for inneværende år.

2016-sesongen har for meg vært en berg- og dalbane. Det har vært mange knallkamper hvor gutta har vist at de (sannsynligvis) har 1.div-nivå inne, f.eks Brattvåg(H), Byåsen(H) og Hønefoss(B), men sesongen har også bydd på kanskje min verste Kamma-opplevelse noensinne, nemlig Elverum(B) og et par av de mest frustrerende poengtapene jeg kan huske(Molde2(H) og Gjøvik-Lyn(B)).


GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by GSP »

Ser at Fotballskanalen og SillySeason Norge har Ivar Sollie Rønning på sitt Årets lag. Henrik Lehne Olsen og Ole Erik Midtskogen på benken.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by rusk »

GSP wrote:Ser at Fotballskanalen og SillySeason Norge har Ivar Sollie Rønning på sitt Årets lag. Henrik Lehne Olsen og Ole Erik Midtskogen på benken.
Skal ikke påberope meg å ha ekspertkunnskap om alle lagene, men finner det rimelig spesielt at suverene Elverum bare har fått med 2 spillere og at den like suverene serietoeren kun har med 1 spiller. Spesielt rart at ikke Tervaniemi er med(er på benken) og på midten mener i alle fall jeg det må være veldig så godt nivå i ligaen når ikke Semou er verdig en plass på benken engang :D


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 85 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Quadrophenia »

Som rusk skriver er det en mislykket sesong, men med enkelte positive elementer. Vi viser en positiv sportslig utvikling under Knappen og selvom de driter seg ut i slutten i enkeltkamper, viser de en generell god struktur og bra angrepsfotball i de fleste kampene under høsten. I tillegg er det svært gledelig at juniorlaget klarer seg og er blant østlandets 8 beste juniorlag. Det er nok mange juniorer som ønsker å bli pga dette og mange lokale talenter som da ønsker seg til klubben. Man ser også at blant juniorene er det mange som ikke er siste års junior, som har gjort en meget god jobb, både på rekrutt og juniorlaget.

Hvis man skal forsøke seg på en liten uformell vurdering av spillerstallen, vil det for meg se omtrent slik ut. Det må dog nevnes at jeg ikke har sett alle kampene, men belager meg på rapporter og de kampene jeg har sett, enten på H-A-tv eller live.

1. Årets spiller: Franck Semou. Selvfølgelig har Ivar Sollie Rønning, som H-A kåret til årets spiller, vært svært viktig og effektiv foran kassa, men jeg mener Franck har hatt det laveste bunnivået og jeg har ikke sett han gjøre en skikkelig dårlig match. Ivar har en tendens til å bli litt mer usynlig i noen kamper og bortsett ifra mål har han ikke alltid bidratt så mye som Franck etter min mening. Franck gjør en svært viktig jobb defensivt og har i tillegg en meget god pasningsfot.

2. Ivar Sollie Rønning. 17 mål er meget sterkt og han er i tillegg en meget viktig mann, både på defensiv og offensiv dødball. Han binder opp spillere og det han mangler i tempo tar han igjen i smartness.

3. Truls Jevne Hagen. Treffer ikke alltid med innleggene, men jobber utrettelig og har i tillegg 2 meget fine mål.

4. Simen Bolkan Nordli. Er fortsatt bare 16 år, men har spilt høyreving og sentral midtbane og gjort en meget bra jobb. Har høy arbeidsfrekvens og driver tempoet opp med smarte pasninger og godt driv med ballen. En spiller vi kan forvente enda mer av i kommende sesonger.

5. John Anders Rise. Er solid og god defensivt og er mye med fremover. Sliter også noe med innleggene, men har hevet seg her i løpet av sesongen. Synes han har hatt sin beste sesong på mange år.

6. Yabre, som har vært noe ustabil, men ganske god hele sesongen. Er en bra kapteinstype som går foran med hard jobbing, gode holdninger og en positiv personlighet.

Under disse synes jeg det er vanskelig å rangere, så de resterende er tifeldig nevnt.

- Tobias Ødegård. Åpnet forferdelig, men hevet seg mange hakk i løpet av sesongen. God fysisk, med en litt italiensk forsvarsstil som er tøff å møte. Bare spør Ertsås, som så utrolig frustrert og ukomfortabel ut under høstens møte.

- Marius B. Lund. Leverte en meget godkjent førstesesong som senior. En smart stoppertype som leser spillet glimrende, men som har litt å gå på fysisk.

- Saihou Jagne. Viser et vannvittig toppnivå og putter faktisk hele 13 mål. Kommer for sent til oppkjøringen, blir skadet og bruker deretter noen uker på å komme i form. Dette var skuffende og man skulle ønske han var i sommerform hele sesongen.

- Emil Dahle. En spiller som kanskje har fått litt ufortjent mye tyn. Er aldri, og kommer aldri til å være noe arbeidsjern som går i krigen, men er en humørspiller som kan levere magi i små øyeblikk. Har en kreativitet og teknikk på et svært høyt nivå og jeg håper han får en ny kontrakt og revansjerer seg neste sesong. Men jeg skal ikke gi han for mye ære, han har ikke levert til forventningene og det er forståelig at trenerteamet vurderer om han fortjener en sesong til.

- Emil Holst. Er ung og uferdig, men om man skal se kynisk på det, har han kostet oss endel poeng i år. En god ledertype som dirigerer og tør å stikke hodet frem. Jeg håper han tør å bli i klubben og utfordre en mer erfaren utfordrer.

- Valentin Blaka. En spiller som jeg og flere hadde forventet skulle ta ytterligere steg i år. Virker ikke å ha gjort det i så stor grad, men har en meget sterk avslutning på sesongen, som gjør at ihvertfall jeg gjerne ser han videre i Grønhvitt. Han kan bli enda bedre neste år.

- Ole Erik Midtskogen. En kul spillertype som har overraskende stor fart til å være så stor. Er også god på dødballer og en fin tilstedeværelse. Fra å komme fra et lag som var såpass svakt synes jeg han har spilt seg fint inn i laget og jeg regner med at han kommer til å være mer effektiv, skapende og samspilt med resten etter vinterens trening.

Ellers har vi spillere som har spilt litt mindre.

- Mickelson, som har levert absolutt godkjent, men som har slitt med skade.
- Marius Hagen som var skuffende helt til han begynte å levere bedre og bedre før han stakk.
- Lars Jendal som har levert greit når han har fått sjansen, med unntak av et par tabber.
- Chris Mbamba, som leverte ustabilt frem til han stakk.
- Markus Solbakken som fikk fast plass og gjorde en meget god innsats i slutten av sesongen. Han har en pasningsfot som allerede er på bra 2.div-nivå og jeg håper vi får se han i Kamma også neste sesong. I tillegg har han putta på alle straffene som juniorlaget fikk i år.
- Nicolai Michalsen. Fikk en målgivende mot Hønefoss og har levert meget bra på rekrutt. Synes han også fortjener en ny kontrakt.

Ellers synes jeg ikke det er rettferdig å vurdere resten av spillerstallen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply