Ham-Kam - Sandnes Ulf

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Quadrophenia »

Ny hjemmekamp. Kurucay ute med skade. Opsahl inn for han. Herlig at en 19-åring med minimal erfaring på det her nivået kan komme inn og at jeg er null bekymret for det.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
limetilaget
Posts: 19
Joined: Sat Apr 29, 2017 11:00 pm

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by limetilaget »

Ser rett og slett lovende ut, tabellen nå.
Litt heldige i kveld, kunne fort gått anderledes.
Ikke lett å se på tv, men den straffa så billig ut..?
Og 2-1? Ikke lett å se der heller.
Uansett, tre poeng - og det er deilig!
Noen som vet noe om Skjævik? Så ut som et realt overtråkk.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by rusk »

Best case for oss denne runden. Kamma eneste lag på øvre halvdel som tar 3p!

Kampen i går kan vel puttes i kategorien rotete. Første halvtimen er særdeles tynt. Så har de nok selvtillit, innsats og flaks til å gnage seg tilbake inn i kampen. Straffa er katastrofal dømming. Hadde klikka om Kamma fikk en tilsvarende mot seg. Og når vi får en feilaktig goal til 2-1 og, så er det forståelig at Sandnes føler seg snytt. Blir irritert sjøl av å se sånn dømming….

Kudos til Hagen, Lindkvist og Bjørlo. Utover det er de fleste under pari. Men 3p i banken. Eneste som teller!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Quadrophenia »

Ja, enig. Fint å se Bjørlo i gang igjen nå. Blir viktig i høst. Likte ikke at Skjærvik måtte ut. Kurucay er også skadet så nå har vi bare 3 stoppere egentlig. Hva gjør vi ved ytterligere skader? Westgaard på juniorlaget har vært god på junior og rekrutt, men sliter visstnok med å spille i en treer bak. Kristiansen er bedre der, men han er bare 16 år.

Jeg tror Lindkvist eller Melga får gå inn på stopperplass rett og slett.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by antevitaic »

rusk wrote: Thu Sep 30, 2021 11:55 pm Best case for oss denne runden. Kamma eneste lag på øvre halvdel som tar 3p!

Kampen i går kan vel puttes i kategorien rotete. Første halvtimen er særdeles tynt. Så har de nok selvtillit, innsats og flaks til å gnage seg tilbake inn i kampen. Straffa er katastrofal dømming. Hadde klikka om Kamma fikk en tilsvarende mot seg. Og når vi får en feilaktig goal til 2-1 og, så er det forståelig at Sandnes føler seg snytt. Blir irritert sjøl av å se sånn dømming….

Kudos til Hagen, Lindkvist og Bjørlo. Utover det er de fleste under pari. Men 3p i banken. Eneste som teller!
Har Enkerud innrømma filming/simulasjon? Eg kan ikkje på bakgrunn av bileta seia om han blir haldt igjen eller ikkje. Det skal ikkje mykje til for å øydeleggja for ein som er i lufta/på veg opp. Med det sagt, såg det nok billig ut. Rar kamp. Omdiskutert straffe, feilaktig dømt mål og keepertabbe. Håpar Skjærvik kjem seg raskt.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Heis »

Enkerud sier han blir holdt i kragen i forkant av at han skal hoppe opp og mener han blir hindra i det. Det som finnes av TV-bilder viser ikke om det er holding, men armen og hånda til motspilleren befinner seg definitivt i det området der Enkerud sier han ble holdt (han sa det allerede i pausa, så han kan ikke ha tilpasset forklaringen til TV-bildene). Jeg synes fortsatt at den straffa var grisebillig, men Enkerud virker å ha sine ord i behold, og mener det er åpent for dommeren å blåse hvis han ser holding. Alstå ikke en graverende dommerfeil, men en voldsom medvind. Kragen er en lite elastisk del av drakta, og du kan derfor dra den ganske hardt uten at den strekker seg veldig langt ut. Derfor kan det være vanskelig å se dette i TV-bildet. Merk at dommer står utrolig godt plassert. Dommer er etter kampen klar på at han mente det var straffe og at han hadde sett holding, mens han tok selvkritikk på avgjørelse nummer to hvor han innrømmer at den var feil. Det mener jeg også tyder på at avgjørelsen om straffespark kan forsvares.

Angående 2-1, har keeper hånda oppå ballen før den blir pirka inn. Det er synlig fra vinkelen ovenfra bak mål. Altså skal det være frispark til keeper i den situasjonen. Ganske sikker på at hånda til Ekeland gjør kroppen hans unaturlig større og stopper ballen på Enkerud sin første heading. Skulle altså vært straffe først, men når straffa ikke blir gitt, er det feil å dømme mål. Her gjør dommeren to raske feil etter hverandre.

Alt i alt, blir min konklusjon at dommerfeil mest sannsynlig ikke endte opp med å avgjøre kampen, selv om det er forferdelig god gli å få straffe der.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by rusk »

Om det er filming eller ikke filming er egentlig ikke så viktig akkurat her. Den straffa er feil. Takker og bukker, men feil er den. 2-1 ser ut som straffe pga hands, men når man ikke dømmer hands så er det helt utrolig at det blir dømt mål.

I mine øyne er dommeravgjørelser helt utslagsgivende denne gangen. Og det er et problem, for det skjer så ofte. Denne gangen gikk det i vår favør, men neste gang?


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Heis »



GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by GSP »

Har sett 2-1 målet flere ganger nå, er det ikke Sandnes Ulf-spilleren som er på ballen først etter at keeperen får hånda på den?

Uansett, i denna kampen hadde vi flyt ut av en annen verden med dommeren! :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply