Overganger 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Ramsland har (sånn jeg ser det) kun ett pluss; han går ikke på utenlandskvota. Ser ikke på han som veldig mye bedre enn Enkerud, og den spissen vi henter inn bør være et sikrere kort enn Ramsland. Her avhenger det jo selvfølgelig helt av hva man lander på når det gjelder Theo Bair. Det virker som både Olsen og Rekdal mener at det er et potensiale der, men han har en stor jobb foran seg når det gjelder bevegelsesmønstre og samspill med de rundt seg. Han har jo i utgangspunktet en fysikk som gjør at han burde dominere mer enn han gjør i duellene, men altfor ofte kommer han for sent til selve duellen. Jeg er veldig usikker her rett og slett.

Hva man gjør med keeper-plassen er også noe jeg er veldig spent på, til tross for at det vil være snakk om rollen som andrekeeper. Det er mulig man går for Lars Jendal, og håper at det vil være mulig for han å utvikle seg selv med lite spilletid. Alternativet er å hente inn en ny keeper utenfra, som da bør være norsk og klar over at det vil være vanskelig å utkonkurrere Hagen; det blir jo et smalt marked! Jeg har hatt sansen for Idar Lysgård, men nå ser det vel ut til at han har tatt startplassen i Mjøndalen. Er på utgående kontrakt tror jeg, og kan jo bli ledig hvis Mjøndalen rykker ned. Totning, så kan vel regnes som lokal :mrgreen:

Ellers ser jeg det som relativt sannsynlig at både Jibril og Daskevics enten går på utlån eller at man forsøker å finne nye klubber til de. I så tilfelle har vi tre eller fire ledige plasser for utenlandske spillere, gitt at Lindkvist skriver under på ny kontrakt. Tror vel allikevel de starter med å se etter norske spillere.

Oliver Berg har vært meget god for Kalmar i en mer offensiv rolle enn han har spilt i Norge, også spilt flere kamper med kapteinsbindet. Også dette en relativt lokal spiller, fra Gjøvik, men med kontrakt ut neste sesong skal det vel mye til for at det skal bli aktuelt.

Simen Juklerød mer eller mindre uten spilletid i Belgia det siste året. Spilte 20 kamper under Rekdal i Vålerengens 2016. Tatt ut på landslaget senest for ett år siden, men fikk null spilletid i Royal Antwerpen etter at han skrev på for Genk.

Leo Cornic med lite spilletid i Allsvenskan i år, var veldig god for Grorud i fjor, men 231 minutter fordelt på 1 kamp fra start og 7 innhopp, kan muligens være aktuell for lån. Mener å huske at jeg har sett han både på høyre- og venstreback, så ville sånn sett vært ideelt som utfordrer til både Melga og Lindkvist. Vil anta at han blir for dyr for en permanent overgang, i hvert fall umiddelbart.


Og antagelig trekker Olsen/Rekdal/Frigård noen helt andre opp av hatten! :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger 2022

Post by Gjendineggen »

Kan grunnen til at Rekdal og Frigård ønsker Bair med videre, at han anses som viktig for det sosiale for spillere som Hagen og Rogers? Speselt Rogers og Bair ser jeg henger en del sammen på fritiden, så dette kan også være et moment som gjør at det kan være verdt å la Bair få en sesong til på seg.

Rent sportslig så er jeg enig med de fleste her om at han bør vise mer for å fortjene plassen.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Sun Nov 28, 2021 5:40 pm Ramsland har (sånn jeg ser det) kun ett pluss; han går ikke på utenlandskvota. Ser ikke på han som veldig mye bedre enn Enkerud, og den spissen vi henter inn bør være et sikrere kort enn Ramsland. Her avhenger det jo selvfølgelig helt av hva man lander på når det gjelder Theo Bair. Det virker som både Olsen og Rekdal mener at det er et potensiale der, men han har en stor jobb foran seg når det gjelder bevegelsesmønstre og samspill med de rundt seg. Han har jo i utgangspunktet en fysikk som gjør at han burde dominere mer enn han gjør i duellene, men altfor ofte kommer han for sent til selve duellen. Jeg er veldig usikker her rett og slett.
Jeg har tenkt det samme som Gjendineggen påpeker over her, at det også er et sosialt aspekt inne i bildet. Bair er etter rapportene veldig omgjengelig og viktig sosialt for den nye concacaf-gjengen (fotballforbundet i Mellom- og nordamerika altså). I tillegg virket det som det var snakk om et nytt lån og jeg vet det forrige ikke var spesielt kostbart for Ham-Kam så om vi får på plass en ny lignende avtale kan han være fin å ha i stallen, spesielt om han utvikler smartnessen og får bygd litt selvtillit gjennom vinteren.
GSP wrote: Sun Nov 28, 2021 5:40 pm Hva man gjør med keeper-plassen er også noe jeg er veldig spent på, til tross for at det vil være snakk om rollen som andrekeeper. Det er mulig man går for Lars Jendal, og håper at det vil være mulig for han å utvikle seg selv med lite spilletid. Alternativet er å hente inn en ny keeper utenfra, som da bør være norsk og klar over at det vil være vanskelig å utkonkurrere Hagen; det blir jo et smalt marked! Jeg har hatt sansen for Idar Lysgård, men nå ser det vel ut til at han har tatt startplassen i Mjøndalen. Er på utgående kontrakt tror jeg, og kan jo bli ledig hvis Mjøndalen rykker ned. Totning, så kan vel regnes som lokal :mrgreen:
Føler meg ganske så sikker på at Jendal blir andrekeeperen vår neste år. Usikker på om han holder nivået. Sett endel høydepunkter fra Arendalkamper og han har vært litt variabel, men har fått nok en sesong med spilletid og erfaring.
GSP wrote: Sun Nov 28, 2021 5:40 pm Oliver Berg har vært meget god for Kalmar i en mer offensiv rolle enn han har spilt i Norge, også spilt flere kamper med kapteinsbindet. Også dette en relativt lokal spiller, fra Gjøvik, men med kontrakt ut neste sesong skal det vel mye til for at det skal bli aktuelt.
Hadde vært en glimrende signering, men føler meg 99% sikker på at det ikke skjer. Vært gnistrende i Allsvenskan i år så det er nok større klubber enn oss som har han på blokka.
GSP wrote: Sun Nov 28, 2021 5:40 pm Simen Juklerød mer eller mindre uten spilletid i Belgia det siste året. Spilte 20 kamper under Rekdal i Vålerengens 2016. Tatt ut på landslaget senest for ett år siden, men fikk null spilletid i Royal Antwerpen etter at han skrev på for Genk.
Er vel fetter med Håkon Kristiansen og nevø av Kai også. Ikke at vi har så enormt behov for venstreback, men han er god.
GSP wrote: Sun Nov 28, 2021 5:40 pm Leo Cornic med lite spilletid i Allsvenskan i år, var veldig god for Grorud i fjor, men 231 minutter fordelt på 1 kamp fra start og 7 innhopp, kan muligens være aktuell for lån. Mener å huske at jeg har sett han både på høyre- og venstreback, så ville sånn sett vært ideelt som utfordrer til både Melga og Lindkvist. Vil anta at han blir for dyr for en permanent overgang, i hvert fall umiddelbart.
Ja, takk!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Nå melder H-A at vi nærmer oss en ny stopper. Concacaf-gjengen ser ut til å bli ytterligere utvidet.

https://www.h-a.no/2021/sport/hamkam/ha ... signering/

Julian Dunn (21) fra Toronto er mannen. Høyrebent stopper som er stor og sterk. Han ser ut til å ha spilt endel i en treer bak, men da mest til høyre. Jeg ville helst at vi hentet en venstrebent stopper nå. Han skal kanskje spille sentralt bak, men der ville jeg helst sett en ordentlig dirigent og ledertype som Strømnes var. Usikker om en 21-åring er det, men det kan selvfølgelig hende. På den positive siden ser han ut til å inneha litt av den egenskapen Taaje hadde mens han var her, nemlig defensiv x-faktor. På youtube-videoer er han veldig ofte på rett sted til rett tid og avverger med det farlige situasjoner.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Ham-Kam med bud på Jostein Ekeland i Sandnes Ulf. Født i 97, åtte mål i år, kaptein. Er vel en litt annen type enn det vi har hatt i år, er relativt rask og god til å gå i bakrom.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Fri Dec 03, 2021 9:19 pm Ham-Kam med bud på Jostein Ekeland i Sandnes Ulf. Født i 97, åtte mål i år, kaptein. Er vel en litt annen type enn det vi har hatt i år, er relativt rask og god til å gå i bakrom.
Hadde vært en glimrende signering.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Östersund rykker ned (med god margin) i Allsvenskan. Eirik Haugan har spilt fast de to siste sesongene, med kontrakt som går ut til sommeren. Kan være et godt, norsk alternativ på stopperplass. Er vel høyrebent, men virker som om det ikke er avgjørende for hvem som kommer inn. Kunne vært et spennende valg tror jeg.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2022

Post by Corrales »

Høres urovekkende lite om dagen mtp nye kontrakter for Lindqvist og Rogers. Håper virkelig det ordner seg.


Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Overganger 2022

Post by Top Dog »

Ryktes at Rogers har fått dame på Hamar. Samtidig er paret redde for hva som skjer om det blir mye reising. Kan det bli tunga på vektskåla for Kamma da?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Top Dog wrote: Thu Dec 09, 2021 7:57 pm Ryktes at Rogers har fått dame på Hamar. Samtidig er paret redde for hva som skjer om det blir mye reising. Kan det bli tunga på vektskåla for Kamma da?
Lokal dame er alltid bra.

Forøvrig er Julian Dunn klar.

https://www.h-a.no/2021/sport/hamkam/ha ... romisslos/


Visstnok litt vill i stilen og litt uvøren, men det klarer de sikkert å løse på noen måneder før seriestart neste sesong. Bra å få han på plass såpass tidlig ihvertfall.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply