Overganger 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by kammaguttioslo »

Han var med på å skrive kontrakt så Hamkam skulle få noe for han, det er absolutt helt nydelig å tenke på. Håper dog han blir en sesong, det har vi fortjent.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Går rykter om at Rogers skal være så godt som klar for RBK for 8 mill, men dette stemmer ifølge mine kilder ikke. Men noe aktivitet er det nok. Hvor mye skulle dere være villig til å evt. slippe han til RBK for? Hvor går grensa for deg?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by kammaguttioslo »

Gjør det? Har ikke lest noe om det. Vi berger hvert fall ikke plassen hvis vi selger rubbel og bit, da spiller det liten rolle om vi får 8 millioner for et spiller som potensielt er utslagsgivende for om vi beholder plassen eller ikke. Da taper vi vel mye mer enn 8 mill.


Geiran1
Posts: 44
Joined: Wed Oct 06, 2021 6:49 pm
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Overganger 2022

Post by Geiran1 »

8 mill er 2 mill for lite.
Men skulle vi rykke ned, pga vi solgte Sam er det bortkasta millioner.
Samtidig trengs det nye spillere i andre ledd.
Så en evt salgssum for Sam, må brukes på å forsterke.


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Overganger 2022

Post by BVegard »

Synes 8 er ok jeg, hadde dette skjedd for en måned siden hadde vi fått ittno. For en halv sesong siden var det ingen som visste om han, og samme kvalitet finnes sikkert mange andre plasser og. Kanskje Dunn er enda bedre?


doncalzone1918
Posts: 9
Joined: Sat Jan 08, 2022 4:32 pm

Re: Overganger 2022

Post by doncalzone1918 »

Quadrophenia wrote: Sun Jan 16, 2022 10:29 am Går rykter om at Rogers skal være så godt som klar for RBK for 8 mill, men dette stemmer ifølge mine kilder ikke. Men noe aktivitet er det nok. Hvor mye skulle dere være villig til å evt. slippe han til RBK for? Hvor går grensa for deg?
Vanskelig å takke nei til 10 millioner. Noe lavere kan vi ikke gå. Ham-Kam er i en posisjon der vi er umåtelig sterke på stopperplass. Kan selge Rogers for 10 millioner og bruke pengene til å forsterke andre lagdeler. På den annen side er Rogers god nok til å selges for enda mer (kanskje 15-20 millioner?) om både han og Kamma leverer en god sesong i Eliteserien.


doncalzone1918
Posts: 9
Joined: Sat Jan 08, 2022 4:32 pm

Re: Overganger 2022

Post by doncalzone1918 »

Mye Sam Rogers i monitor om dagen, men jeg ser få rykter om spillere på vei inn portene på Briskeby. Det har tidligere blitt snakket om Fredrik Sjølstad, Erik Brenden og Marcus Pedersen. En skadefri Sjølstad ville definitivt vært en god signering. Jeg er noe usikker på Erik Brenden, mens Marcus Pedersen blir en nei takk fra meg. Er det noen som har informasjon rundt spillere som Kamma vurderer?


Komigjenhamkam
Posts: 31
Joined: Sun May 01, 2016 1:46 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by Komigjenhamkam »

Alt under ti er uaktuelt. Både Rogers og Kamma burde vite at det kommer bedre klubber med bedre bud om et (halvt) år hvis han spiller som han gjorde siste halvåret.

Men jeg aner ikke om det ble inngått noen muntlig avtale når han signerte og kan godt være det er en utkjøpsklasul der?

Kan hende klubben tenker at de millionene kan komme godt med for å signere/lønne nye spillere?


LaFlame
Posts: 30
Joined: Mon Dec 20, 2021 2:24 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: Overganger 2022

Post by LaFlame »

Vanskelig å si. Normalt sett ville jeg vært veldig fornøyd med 8 mill for en midtstopper som kom for mye mindre og som har kun spilt her ett halvt år. Ser absolutt at Molde og RBK kan være bedre utstillingsvinduer mtp Europa, men tror en halv sesong i Kamma og salg til sommern til en større klubb fort kan skje. Han var jo nær en overgang til Standard Liege før Kamma, så Europa veit om han. Kan hjelpe Kamma sportslig og da en halv sesong.

Men er ett spm om sport kontra økonomi oppi det hele. Vi er jo nyopprykka, og ska bygge klubb - og da kommer minst 8 mill veldig godt med. Også må man jo da veie opp om konsekvensene er bedre om man beholder han nå, og evt selger han til sommern eller om ett år, både sportslig og økonomisk sett.

Jeg personlig tror det ska iaf 8 mill fra en eliteserie klubb for å selge han, fordi Europa følger med og har defintivt pengene til å hente han anytime - så blir bare dumt å selge han lavere enn det til eliteserie klubber. Men jeg tipper han blir en halv sesong, og går til sommern til en klubb i Europa. Da har forhåpentligvis vi en Candisk landslagsspiller som har blitt tilpassa briskeby og herjer baki der.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by kammaguttioslo »

Må klype meg litt i armen, nå ser det ut som Sjølstad er detaljer unna HamKam. Hadde aldri trudd han, Eriksen og Sildnes skulle spille i øverste divisjonen for Hamkam :mrgreen:


Post Reply