Overganger 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
BalleChlorin
Posts: 7
Joined: Mon May 10, 2021 4:21 pm

Re: Overganger 2022

Post by BalleChlorin »

In Olsen we trust. Tipper erstatteren er i klubben allerede. 6-7mill pluss videresalgs prosenter er fryktelig mye cash for HamKam.


Iaman
Posts: 10
Joined: Sat May 15, 2021 3:54 pm
Has thanked: 2 times

Re: Overganger 2022

Post by Iaman »

7 mill. pluss 15% ved videresalg må da være en god deal for Kamma. Dette er en spiller man signerte gratis (kanskje en sign-on fee?) for to måneder siden? Synes dette ser ut som en meget god jobb av Olsen.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Viktig å ikke ødelegge forholdet til Rogers agent nå også. Han hjelper oss med mange spillere


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by kammaguttioslo »

Iaman wrote: Thu Feb 10, 2022 5:18 pm 7 mill. pluss 15% ved videresalg må da være en god deal for Kamma. Dette er en spiller man signerte gratis (kanskje en sign-on fee?) for to måneder siden? Synes dette ser ut som en meget god jobb av Olsen.
Hvis vi berger plassen med god margin fremdeles så er jeg enig, for det tror jeg vi hadde gjort med Rogers. Rykker vi rett ned og forsvaret lekker som en sil, så er disse millionene ikke verdt en drit.


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Overganger 2022

Post by BVegard »

Dunn så ut som ei beist det omgangen han hadde forrige fredag, og var mange hakk over Rogers der etter min mening. Skal ikke legge altfor mye i det selvsagt, men jeg er ganske sikker på at vi ikke har solgt vår beste midtstopper.


Abiodun2
Posts: 31
Joined: Sun Dec 19, 2021 3:21 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by Abiodun2 »

Tror vi det kommer til å bli hentet en erstatter på midtstopperplass, eller er vi godt nok skodd der? Kurucay, Dunn, Skjærvik & Opsahl, + Sjølstad og Kobe. Jeg er usikker på hva man skal forvente spesielt av Skjærvik og Opsahl allerede denne sesongen, selv om ingenting ville vært råere enn dersom de tok eliteserien med storm. Ellers ser jeg venstreback og spiss er blitt nevnt, noen som har noen potensielle kandidater her?
Ser forøvrig også at Kristian Eriksen nevnes på diverse rbk-forum. I utgangspunktet tror jeg aldri at det vil skje, men mine vurderinger har blitt motbevist et par ganger allerede i løpet av den siste måneden.


GSP
Posts: 749
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Opsahl kommer til å være like god, eller bedre, enn Rogers i år.

Mye over ti ganger "verdiøkning" på to måneder. Skrev under lang kontrakt og sikret Kamma godt med penger. Hadde det ikke vært fordi han går til RBK og Rekdal ville jeg vært meget fornøyd.

Nå er jeg bare greit fornøyd.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 749
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Abiodun2 wrote: Thu Feb 10, 2022 8:23 pm Tror vi det kommer til å bli hentet en erstatter på midtstopperplass, eller er vi godt nok skodd der? Kurucay, Dunn, Skjærvik & Opsahl, + Sjølstad og Kobe. Jeg er usikker på hva man skal forvente spesielt av Skjærvik og Opsahl allerede denne sesongen, selv om ingenting ville vært råere enn dersom de tok eliteserien med storm. Ellers ser jeg venstreback og spiss er blitt nevnt, noen som har noen potensielle kandidater her?
Ser forøvrig også at Kristian Eriksen nevnes på diverse rbk-forum. I utgangspunktet tror jeg aldri at det vil skje, men mine vurderinger har blitt motbevist et par ganger allerede i løpet av den siste måneden.
Tror ikke vi skal regne med Kobe som stopper, rett og slett for liten. Skal vi spille med fem bak/tre midtstoppere bør vi se etter en erstatter. Antagelig har Olsen den klar allerede, og økonomien i denne overgangen gjør at vi også kan få på plass en rask, bakromspiller og antagelig en venstre (ving)back. Tror heller ikke vi selger flere til RBK, eneste grunnen til at vi gjør det nå er at det sikrer muligheten til å forsterke stallen totalt sett.

Eriksen selger vi utenlands ;) Men, ikke før han har spilte i eliteserien med Kamma.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by kammaguttioslo »

En ting er å selge en spiller som Rogers til RBK, men Eriksen kan de bare glemme. Det er som å rive hjerte ut av klubben.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Jeg mener vi bør hente en stopper nå. Kuru er ute til seriestart og er vel ikke i form før lite ute i sesongen og Sjølstad har en kjip skadehistorikk. Regner man bort de har vi altså 3 spillere på 3 plasser. I tilegg mangler vi en venstrebent stopper, noe som er best, spesielt når vi spiller trebackslinje.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply