Overganger 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2022

Post by artigas »

Spent på om de igjen prøver seg på Jostein Ekeland. Om Mjøndalen og Brann hekter av Sandnes Ulf så blir vel det mer aktuelt, og han passer vel bra inn mtp hva som trengs hos oss.


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Overganger 2022

Post by antevitaic »

Det er riktig at Udahl, då han skulle til Eliteserien, meinte han passa best for ein toppklubb, som låg mindre lavt i banen. Men for meg ser han ut som ein samvitsfull presspelar og ein som kan gå fint inn vårt lag, sjølv om han nok ikkje er den raskaste. Sikkert draumetenkning uansett.

Gløymde litt av Faerron i farta. Såg ut som han hadde ein fin fot dei minutta han fekk forleden? Det blir nok uansett tynt å ha fire stopparar ut sesongen fordelt på tre plassar. Det er viktig at ein får spela fordi ein fortener det, og ikkje fordi ein er den einaste tilgjengelege.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

artigas wrote: Wed Jun 01, 2022 8:33 am Spent på om de igjen prøver seg på Jostein Ekeland. Om Mjøndalen og Brann hekter av Sandnes Ulf så blir vel det mer aktuelt, og han passer vel bra inn mtp hva som trengs hos oss.
ja, der har vi bakromsspiller. Ordentlig kjapping. Liker han Sander Ringberg også. Veldig kjapp han også, yngre og kanskje lettere å hente enn Ekeland. Ekeland er tross alt kaptein der nå. Men de har jo fortsatt heng på opprykksplassene så tviler på at de slipper noen av de nå egentlig.

Om vi skulle hentet én spiller fra Obos nå, som er noenlunde realistisk, er Erik Schulze min drøm. Hadde passet perfekt inn i Kamma. Utrolig løpssterk, god ballvinner og produserer masse målpoeng. Kan spiller både indreløper og ving. Minner om Eriksen egentlig. Passer mindre bra inn i den ballbesittende stilen til Start. Ellers er Tore Andre Sørås fra Kåffa nevnt i kammasammenheng tidligere. Også en fysisk sterk, løpssterk og skapende spiller. Kan spille midtbane og angrep han også.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
StåhlOgBetong
Posts: 31
Joined: Fri Jan 07, 2022 10:18 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by StåhlOgBetong »

Synes Bjørn Martin Kristensen på Grorud er veldig spennende. Har fart, teknikk og mål i seg. Er fortsatt ustabil, men er bare 20 år.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

StåhlOgBetong wrote: Wed Jun 01, 2022 2:46 pm Synes Bjørn Martin Kristensen på Grorud er veldig spennende. Har fart, teknikk og mål i seg. Er fortsatt ustabil, men er bare 20 år.
Tror ikke han helt er den typen vi trenger nå. Vi trenger en som kan levere noenlunde stabilit og med målpoeng og gjerne fart.

Som Kristoffer Hagen påpeker her har vi vært veldig effektive i år, men skaper litt for få sjanser. Jeg tror en spiller som kan bidra i kontringsfasen hadde vært veldig bra å ha i stallen. Fillip Delaveris er på lån i Kåffa fra Brann nå og er på vei til å spille på seg selvtillit og form. Ingen ekstremkvaliteter, men ganske kjapp og teknisk. Sivert Gussiås i Sandefjord kunne også kanskje vært noe. Har levert endel mål tidligere, men må komme igang igjen. Kanskje hos oss? Henrik Udahl er allerede nevnt. men om vif skal kvitte seg med Kjartansson, som ryktene sier, spørs det om de selger begge spissene.

Jeg tror savnet av Bjørlo har svekket oss litt også nå. Han har en kreativitet som ingen av de andre midtbanspillerne har. Håper å se han tilbake snart.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
brun
Posts: 36
Joined: Sat Jun 19, 2021 12:56 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2022

Post by brun »

Faye Lund på utgående. Liker han veldig godt, både som spiller og person.

Hagen virket veldig solid når han kom inn i fjor høst, men det var på et nivå under. Ikke like god mot årets motstand. Syns han har hatt noen shaky prestasjoner og har ikke vært den tryggheten jeg skulle ønske han var.
Hva tenker dere om Faye vs Hagen?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

brun wrote: Wed Jun 15, 2022 8:33 pm Faye Lund på utgående. Liker han veldig godt, både som spiller og person.

Hagen virket veldig solid når han kom inn i fjor høst, men det var på et nivå under. Ikke like god mot årets motstand. Syns han har hatt noen shaky prestasjoner og har ikke vært den tryggheten jeg skulle ønske han var.
Hva tenker dere om Faye vs Hagen?
Faye har vel heller ikke herja når han har spilt i eliteserien, men er yngre, tar ikke opp en utenlandsplass og har trolig høyere toppnivå. Tipper dog det er flere som er ute etter han. Vif skal vel fort på keeperjakt f.eks.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
ZuperEngR
Posts: 30
Joined: Mon Feb 01, 2016 2:02 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2022

Post by ZuperEngR »

StåhlOgBetong wrote: Wed Jun 01, 2022 2:46 pm Synes Bjørn Martin Kristensen på Grorud er veldig spennende. Har fart, teknikk og mål i seg. Er fortsatt ustabil, men er bare 20 år.
Jeg tror faktisk han (i toppform) er akkurat typen vi trenger nå. En som kan holde skape litt (mye) på egen hånd, først og fremst mot slutten av kampene når Pål og Jonas er slitne og har slitt ut mostander-backrekka. Det er to ting som taler imot akkurat nå, dessverre - det ene er at han ikke virker å være helt i toppform per nå, men han virker å være på gang. Den andre er nok dessverre prisen. Etter sesongavslutningen i fjor, hvor han blant annet prisen for årets mål i Obos (og for et mål det var!), var prisen Grorud krevde altfor høy. Etter en litt laber start på sesongen, er det derimot lov å håpe at de har senket kravet litt.


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Overganger 2022

Post by antevitaic »

brun wrote: Wed Jun 15, 2022 8:33 pm Faye Lund på utgående. Liker han veldig godt, både som spiller og person.

Hagen virket veldig solid når han kom inn i fjor høst, men det var på et nivå under. Ikke like god mot årets motstand. Syns han har hatt noen shaky prestasjoner og har ikke vært den tryggheten jeg skulle ønske han var.
Hva tenker dere om Faye vs Hagen?
Synes ikkje det er der det presser mest på for Hamkam sin del. Hagen har gjort nokre hårete greier, som har kosta poeng, men har ei rolig og trygg utstråling, og det verker som han ikkje let seg affisera negativt av kritikk, men er innstilt på å bli betre. Og Hagen kjem berre til å bli betre trur eg, og eit keeperbytte verker ikkje for meg å vera heilt på sin plass. Men det er klart at keepersituasjonen hadde blitt styrka med t.d. Faye-Lund inn. Jendal er eg ikkje heilt trygg på må eg seia - utan å avskriva han i det heile. Mogleg han har mentaliteten som skal til.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Faye Lund solgt til Bodø/Glimt, så da slipper vi å tenker mer på det :lol:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply