Overganger 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Iaman wrote: Thu Feb 10, 2022 5:18 pm 7 mill. pluss 15% ved videresalg må da være en god deal for Kamma. Dette er en spiller man signerte gratis (kanskje en sign-on fee?) for to måneder siden? Synes dette ser ut som en meget god jobb av Olsen.
Vi betalte nok litt for overgangen til Rogers. Husker jeg ikke helt feil tror jeg han i utgangspunktet hadde kontrakt i USA ett år til, men at i låneavtalen lå det en opsjon om kjøp. Prisen tror jeg lå på mellom 400 000 og 600 000. For øvrig har jeg hørt rykter om at Sarpsborg faktisk bød nærmere 3 millioner FØR han skrev under med Ham-Kam før jul. God klubbdrift, rett og slett, selv om jeg gjerne skulle beholdt han i klubben. Tror også at det er fullt mulig å komme betydelig styrket ut av dette, med tanke på hvilke spillere vi nå har mulighet til å hente inn.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Med friske millioner på bok endres klubbens planer på overgangsmarkedet. Planen har i utgangspunktet vært å hente en angrepsspiller, også vurdere å styrke stallen med en spiller til. Det skal en ny midtstopper inn for å erstatte Rogers, og i tillegg kan det komme opp til tre nye spillere.
https://www.h-a.no/2022/sport/hamkam/st ... utt-stopp/

En stopper skal altså inn. Jeg håper på en venstrebent. Det er mange som søker stoppere i eliteserien nå så det er vanskelig marked innenlands ihvertfall. En spiller som Heggem i Sandnes kunne jeg f.eks tenkt meg, men han har nylig signert ny kontrakt og har sikkert en pris på 3-4 mill. Det er han ikke verdt. Det ideelle nå hadde vært å hente en som både kan spille venstre stopper og venstre vingback, som Alegre, bare bedre.

Også synes jeg vi absolutt bør hente en angrepsspiller med bra fart. Vi kommer til å ligge mye lavt i år og må ha flere spillere som kan utnytte et bakrom ved kontringer. Virker som klubben tenker likt siden de har forsøkt å hente Jostein Ekeland fra Sandnes, som har stor fart. Kanskje Rogers-salget frigjør midler til et større bud på han..?

Hvilke posisjoner de skal forsterke ytterligere er jeg usikker på. Vi trenger kanskje en indreløper til..?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

4 spillere til inn tipper jeg er målet. Stopper, venstrevingback, spiss og en "fri" spiller, som godt kan være indreløper. Mener vi er ganske greit bemanna på midten, litt avhengig av hvilke posisjoner Eriksen og Sildnes kommer til å spille i. Sjølstad, LO og Bjørlo på sentral midt, med Eriksen og Sildnes om muligheter. Tror de vurderer Opsahl i en defensiv midtbanerolle også, og vil i hvert fall kunne være et alternativ i enkelte kamper.

Personlig vil jeg ha en venstrebent stopper med litt rutine, noe som gjør markedet relativt smalt. Om vingbacken har spilt mest back eller ving tidligere er ikke så viktig for meg, men rene vingbacker er det heller ikke så fryktelig mange av. Og en spiss med stor fart og evne til å gå i bakrom hadde også gjort seg :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Ser at Svele sier til HA at de er på jakt etter 1 eller 2 spillere til. Syns det høres lite ut, i hvert fall etter salget av Rogers.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Gjendineggen
Posts: 199
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger 2022

Post by Gjendineggen »

GSP wrote: Sun Feb 13, 2022 6:43 pm Ser at Svele sier til HA at de er på jakt etter 1 eller 2 spillere til. Syns det høres lite ut, i hvert fall etter salget av Rogers.
Vil tro det er ut fra det budsjettet de hadde før salget av Rogers. Er nok rom for at dette budsjettet for spillerkjøp og lønninger blir økt noe, vil jeg tro, og at flere spillere kommer inn.


tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by tagetrommis »

GSP wrote: Sun Feb 13, 2022 6:43 pm Ser at Svele sier til HA at de er på jakt etter 1 eller 2 spillere til. Syns det høres lite ut, i hvert fall etter salget av Rogers.
Mener å ha lest at det snakkes om 4 spillere til? Regner med Abubakar og Daskevics er borte ved seriestart og da består troppen av 18 spillere eller no, hvis man ser bort fra de yngste som er med nå i oppkjøringa. Bør vel være 21 spillere i hvert fall.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

tagetrommis wrote: Tue Feb 15, 2022 6:47 am
GSP wrote: Sun Feb 13, 2022 6:43 pm Ser at Svele sier til HA at de er på jakt etter 1 eller 2 spillere til. Syns det høres lite ut, i hvert fall etter salget av Rogers.
Mener å ha lest at det snakkes om 4 spillere til? Regner med Abubakar og Daskevics er borte ved seriestart og da består troppen av 18 spillere eller no, hvis man ser bort fra de yngste som er med nå i oppkjøringa. Bør vel være 21 spillere i hvert fall.
Tror du Daskevics er borte? Har startet de to første treningskampene og er fortsatt ung. Muligens et lån, men tror ikke de sender han på dør etter en halv sesong.

Jeg synes det er synd Olsen kun jobber 50% nå. Han skal jage spillere og assistent og samtidig utarbeide en periodeplan for elevene sine. En eliteserieklubb bør ha en sportssjef på 100%. Håper de innser dette og at Olsen også ønsker dette.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by tagetrommis »

Quadrophenia wrote: Tue Feb 15, 2022 2:21 pm
tagetrommis wrote: Tue Feb 15, 2022 6:47 am
GSP wrote: Sun Feb 13, 2022 6:43 pm Ser at Svele sier til HA at de er på jakt etter 1 eller 2 spillere til. Syns det høres lite ut, i hvert fall etter salget av Rogers.
Mener å ha lest at det snakkes om 4 spillere til? Regner med Abubakar og Daskevics er borte ved seriestart og da består troppen av 18 spillere eller no, hvis man ser bort fra de yngste som er med nå i oppkjøringa. Bør vel være 21 spillere i hvert fall.
Tror du Daskevics er borte? Har startet de to første treningskampene og er fortsatt ung. Muligens et lån, men tror ikke de sender han på dør etter en halv sesong.

Jeg synes det er synd Olsen kun jobber 50% nå. Han skal jage spillere og assistent og samtidig utarbeide en periodeplan for elevene sine. En eliteserieklubb bør ha en sportssjef på 100%. Håper de innser dette og at Olsen også ønsker dette.
I hodet mitt har jeg tenkt at han ikke er god nok, men som du sier har han starta to kamper nå. Forhåpentligvis får vi se det beste i han.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Ukrainske Yuriy Yakovenko (28) på vei til Grønnhvitt?

https://www.tv2.no/live/fotballborsen?feed=1208746962

https://www.h-a.no/2022/sport/hamkam/sk ... signering/

Har vært i Esbjerg de siste årene. Ikke levert superimponerende statistikk der, men Esbjerg har de siste årene vært en underpresterende kaosklubb som først rykket ned og nå ser ut til å mislykkes med å rykke opp igjen for andre år på rad på tross av å være mest ressurssterk på nivå2. Vi får håpe han har underprestert og at han får ut potensiale sitt her hos oss (om vi henter han).

Jeg trodde den neste spissen vår skulle være en yngre spiller med fart som kunne være et våpen ved kontringer. Yakovenko ser ikke ut til å være den typen helt, men får håpe han har andre kvaliteter som gjør han verdt å hente allikevel. Ser sterk ut i boksen ihvertfall.

Skrytevideo: https://m.youtube.com/watch?v=tvNbHCkI1 ... e=youtu.be


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Abiodun2
Posts: 31
Joined: Sun Dec 19, 2021 3:21 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by Abiodun2 »

Niklas Rekdal ferdig i Kamma. Kommer vel ikke som noen overraskelse, synes det var tidvis begredelige varer han leverte i løpet av sine korte innhopp i fjor. Jeg har vært kjent med han over lang tid, og ble veldig overrasket da han fikk kontrakt med Kamma i første omgang. Ønsker han lykke til videre! Rosenborg neste? :D


Post Reply