Overganger 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Overganger 2022

Post by tagetrommis »

Da er altså Kobe Hernandez-Foster klar fra 1.januar.

Blir spennende å se i vinter hvor mye utskiftninger det blir i stallen. Reka uttalte selv etter kampen mot Raufoss at det viktigste blir å beholde de som er, men fylle på litt. Olsen har sagt kanskje 3-4 spillere.

For Kamma sin del er det vel naturlig å hente spillere fra klubber på nivå med Åsane og Jerv kanskje? Ellers har Raufoss noe som er spennende. FFK har Ismaheel, selv om han kanskje blir for dyr å løse ut fra kontrakta si, gjeldende ut 2023. Sogndal har Adams på utgående kontrakt, mens hos Jerv er kanskje Furtado aktuell om opprykket skulle glippe for dem. Ikke sikkert noen av de nevnte er aktuelle og det bare er ønskesigneringer fra min side, men er forhåpentligvis det nivået klubben legger seg på.


brun
Posts: 36
Joined: Sat Jun 19, 2021 12:56 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2022

Post by brun »

Nå må Quadrophenia finne frem blokka og notere ned noen aktuelle kandidater/drømmesigneringer. Morsomt å lese forslag og kommentarer :D


Geiran1
Posts: 44
Joined: Wed Oct 06, 2021 6:49 pm
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Overganger 2022

Post by Geiran1 »

Synes Rekdal bør gjøre som han sier, beholde de fleste fra dagens stall. De har alle fortjent muligheten til å vise at de duger, neste år også.
Men 3-4 mann må inn
Synes Elias Melkersen fra Ranheim/Bodø, bør være en interessant spiller.
Han har ett steg og en innsats som bør passe HamKam.🙂
Men spørs om ikke han er for dyr.🤔


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Sjølstad.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Abel William Stensrud står med 22 mål for Skeid denne sesongen, med én kamp igjen å spille. Dette har han oppnådd på 21 kamper, hvorav kun 13 (!) er kamper han har startet. Det vil sikkert være mye interesse for denne spilleren, men må innrømme at jeg har latt meg imponere de to kampene jeg har sett på nett. Siden Skeid rykker opp vil det sikkert være vanskeligere økonomisk også, men spennende type i hvert fall.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Abiodun
Posts: 3
Joined: Wed Sep 29, 2021 11:57 pm
Has thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by Abiodun »

https://www.h-a.no/2021/sport/hamkam/ha ... den-saken/
Kristoffer Hagen mener at Jarosinski, Lindkvist, Berisha, Antala & Bair er de av utlendingene som er ferdig i klubben etter denne sesongen. En ok vurdering? Jeg ville i utgangspunktet hatt med Lindkvist opp på grunn av erfaringen hans fra både eliteserien og allsvenskan. Til tross for at vi kanskje ikke har sett det beste av han i år har han vist glimt av en forholdsvis solid CV.
Ellers er jeg enig med Hagen i at avtalen til Rogers bør gjøres permanent så raskt som mulig. Dette bør vel også være nokså realistisk å håpe på?


tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by tagetrommis »

Abiodun wrote: Thu Nov 11, 2021 6:40 am Jeg ville i utgangspunktet hatt med Lindkvist opp på grunn av erfaringen hans fra både eliteserien og allsvenskan. Til tross for at vi kanskje ikke har sett det beste av han i år har han vist glimt av en forholdsvis solid CV.
Enig, men kommer helt an på hva slags lønnsavtale Olsen klarer å forhandle fram. Lindkvist er ikke god nok til å være av de best betalte spillerne i klubben. Han er vel kanskje den best betalte per dags dato, men syns ikke han forsvarer lønna.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Jeg er helt enig med Hagen i vurderingene hans, også gjeldende Lindkvist. Lindkvist har absolutt hevet seg utover høsten og han har erfaring fra høyeste nivå. Allikvel synes jeg det er flere argumenter for å slippe han nå:

1. Han har jo tross alt ikke vært blant lagets beste gjennom sesongen, selvom han nok har blant klubbens høyeste lønninger. Han er ganske lavt nede på alle børsene jeg har lest og selvom man kan tenke at 2 mål og 4 assist er bra har Melga til sammenligning 6+4. Forventet før sesongen at de skulle være omtrent på samme nivå, men det synes jeg ikke de har vært.

2. Vingbackens posisjon i spillestilen vår er veldig viktig og spesielt om vi sliter litt med å bryte gjennom. Når nivået kneppes opp ett hakk neste år synes jeg det er ganske tydelig at Lindkvist ikke kan spille en nøkkelrolle i laget. I tillegg synes jeg han ikke alltid løser rollen veldig bra defensivt heller. Faktisk litt treg opp i press og dette til tross for veldig raske ben.

3. Begynte sesongen dårlig og hadde en lang periode der han måtte byttes ut hver eneste kamp. Slet visstnok med pusten pga allergi. Jeg føler meg ganske sikker på at det kommer pollen neste år også.

4. Han fyller 32 til våren og selvom han sikkert holder i mange år til foretrekker jeg at vi hovedsakelig fyller på med yngre formbare spillere som kan trene mye. Vi har allerede hentet Kobe Hernandez som er best på venstreback. I tilegg har Arzani kontrakt ut 22 selvom jeg er usikker på om han har eliteserienivået inne p.t.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Overganger 2022

Post by antevitaic »

Eg ville helst sett at ein behaldt Rasmus Lindkvist. Veit ikkje heilt forhistorien, kva som skjedde i AIK siste to sesongane med dalande speletid, men han har nok fått trent seg godt opp denne sesongen. Han har vore involvert i 23 av 28 kampar, kjenner nivået i Eliteserien, og han kjenner laget som Hamkam no er. Med Lindkvist og Kobe Hernandez (og Arzani, som eg har stor tru på) på vingback er den posisjonen dekka greitt. Det ville vore rart, synest eg, om ein gjekk ut og sa at ein skulle behalda flest mogleg, for så og kvitta seg med svensken. Tipper det ikkje er hovudpri, at dei ser det litt an mtp. venstrebacken, om det skulle dukka opp ein spelar som er klart betre enn Lindkvist så går dei for det...Mot pollenallergi kan eg elles anbefala Aerius.

Uansett kva som skjer, stoler eg på Rekdal og Olsen. Heilt utsøkt korleis dei har truffe på signeringar og man management gjennom sesongen.

Har elles sans for Albert Berisha. Liker trynet. Det er vel ein spelar som kan pirka inn eit mål òg i Es? Kanskje eit utlån? Synd han ikkje er fem år yngre.


levken
Posts: 52
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by levken »

Jeg har også veldig sansen for Berisha. Ikke minst fordi han tydeligvis har blitt en slags ærestrysling og har fått opp interessen for Kamma der borte. Viktig å trekke folk fra hele regionen til Briskeby. Men er også usikker på hva han kan utrette på Eliteserie-nivå.


Post Reply