Overganger 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Henrik Heggheim til Brøndby for 20 mill er jo et relativt nylig eksempel på at det er mulig å få en god del penger ut av en god spiller i riktig alder. 43 kamper for Viking, 4-5 U21-kamper. Ikke sikker på om jeg syns 13-14 er sååå urealistisk da faktisk, om det ikke akkurat er sannsynlig er det i hvert fall mulig å få til noe i den retningen. Da er jeg mer enig med deg når det gjelder sjansespillet i det her, Q ;) Det er jo en vurdering, han kan jo i teorien ramle helt igjennom i Eliteserien, og da vil det ha vært en genistrek å selge han nå. Selger vi han til et random eliteserielag som selger til utlandet for 30 mill om ett år vil det være ei kjempetabbe. :mrgreen:


For øvrig ser det ut til at Rosenborg kjøper Tobias Børkeeiet fra Brøndby, og dermed har de i hvert fall én stopper på plass i barteland. Mulig det minsker interessen for Rogers. Vil ikke selge noe som helst til RBK med det første!

Edit: har av en eller annen grunn tenkt at Børkeeiet var stopper jeg, men det er han jo ikke! Jeez...


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Henrik Heggheim var meget god for u21 mot både Østerrike og Kroatia som 19-åring. I tilegg har han spilt for et lag som har kjempet om medalje. Da går man for 20 mill.

Børkeeiet har spilt mye stopper for Brøndby. Mtp. hvor mange sentrale midtbanespillere RBK har, er han nok tiltenkt den plassen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Har benyttet litt sjukdomstid til å undersøke litt om forskjellige angrepsspillere som kan være aktuelle for Kamma. Jeg har valgt å kategorisere de i tre kategorier:

Den første kaller jeg «sjansespill med høy gevinst». Dette er hovedsakelig ganske billige spillere som er mer uforutsigbare:

Mikael Norø Ingebrigtsen, (25) fristilt fra Tromsø nylig. Har vel spilt først og fremst ving. God til å dra seg rundt på kant og legge inn. Slitt med skader, men har noe uforløst ved seg. Blir ikke så dyr mtp at han ikke har kontrakt.

Markus Johnsgård (23), Raufoss. Henter fra Senja på sommeren i fjor og leverte momentant. Har veldig lite erfaring fra det nivået her og med kun en halv sesong bak seg i Obos er det absolutt et sjansespill. Det blir trolig en viss overgangssum, men ikke veldig høye lønnsutgifter.

Bjørn Martin Kristensen (19), Grorud. Utrolig teknisk og leken angrepsspiller. Slo også igjennom på sommeren i fjor. Er uferdig som spillertype, så det kreves endel finsliping, men han kan være det neste store fra talentfabrikken i dalen.

Neste kategori er spillere som har levert i Obos, men aldri på høyere nivå. De er veldig etablerte på sine lag og vil trolig kreve endel overgangssum, men det er sikrere valg enn de overnevnte.

Joachim Holtan (23), Bryne. Ganske kjapp spiss som visstnok er ønsket av Start. Kjapp og god i presspillet. Levert bra med mål for Bryne i to sesonger.

Mame Mor Ndiaye (24), Raufoss. Vært koblet til flere eliteserieklubber. Sterk og målfarlig spiss. Er noe variabel og mistet plassen hos Raufoss i fjor etter at nevnte Johnsgård leverte så bra mens han var skadet.

Kristoffer Hoven (25 år), Sogndal. Nære Kamma på den tiden her i fjor, men sa tilslutt nei. Har aldri fått den annerkjennelsen han kanskje fortjener i Sogndal og Bakke har benyttet han lite på den posisjonen han er best i, nemlig spiss. Det kan jo ha med å gjøre at han ofte bommer på endel sjanser. Spilte mye ving i fjor og leverte ikke så bra der som midtspiss. Atletisk og arbeidssom. Usikkert om han har eliteserienivået inne.

Den siste kategorien er spillere som har erfaring fra høyeste nivå, men som trolig er dyre i drift og der det er usikkert om det er noe særlig videresalgspotensiale.

Steffen Lie Skålevik (28 år), Sarpsborg 08. En nedadgående kurve de siste årene. Ifjor med ett eliteseriemål på vårsesongen og 3 på lån i Sogndal på høsten. Han er ingen notorisk målskårer. Allikevel liker jeg han ganske godt. Presspillet hans er av veldig høy klasse og sånnsett vil han passe inn meget godt i spillestilen. I tillegg er han relativt duellsterk. Har nok ganske høy lønn i S08.

Pål Alexander Kirkevold (31)., fristilt fra Stabæk. Hans siste tid i Stabæk var preget av skader og kun ett mål. Leverte ikke der. Har levert tidligere for Hobro og ble toppskårer i superligaen i Danmark ett år. Tror vi snakker tidenes formtopp for så bra han har aldri levert før eller siden. Kirka har jo fortid i klubben og er veldig fysisk sterk og har et villt skudd. Jeg vil dog tro han krever ganske høy lønn og er jo ganske oppe i årene. Spørs om han takler vårt høye presspill.

Julian Kristoffersen (24 år), på lån i Cosenza i serie B fra Salernitana. I sin tid hentet til FCK som veldig ung av Ståle. Har etter dette spilt i Djurgården, Hobro, sør-Korea og er nå i Italia. Problemet har vært tillit over tid. Han har en enorm fysikk og er meget god på hodet. Der snakker vi høyt nivå. Allikevel har han virkelig slitt med å levere mye målpoeng. Kanskje han trenger å føle seg satset på i trygge omgivelser. Klubben han er lånt ut fra, Salernitana, har vært nære å gå konk flere ganger den siste tiden så det er sannsynlig at de slipper han billig. Dog tror jeg han har et høyt lønnskrav etter mange år ute. Verdt å satse på? Ja, kanskje.

Ukategorisert, som ikke passer i noen av de andre kategoriene finner vi:
Lasse Nordås (19), Bodø/Glimt. Meget god i Strømmen i forfjor og med overraskende mye tillit i Bodø i starten av fjorårssesongen. Mindre og mindre tillit utover og mtp at Boniface er tilbake fra skade, at de har signert Espejord og jager en spiss til virker han å bli ganske overflødig. Det spørs dog om han ønsker seg til mer etablerte klubber enn Kamma som betaler bedre. Hadde vært en veldig fin signering ihvertfall.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Abiodun2
Posts: 31
Joined: Sun Dec 19, 2021 3:21 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by Abiodun2 »

Har sett bilder fra de to internkampene som har vært nå, med en prøvespiller som blir kalt "Jonathan". Noen som vet hvem han er? Og i fare for å gjenta meg selv til det kjedsommelige så må jeg si jeg er litt overrasket over at MP ikke engang trener med klubben. Han oppholder seg vel bare i byen for øyeblikket? Da spørs det vel om man ikke snart bare kan stryke han fra listen.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Vet Jonathan er fra Uruguay ihvertfall


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Abiodun2
Posts: 31
Joined: Sun Dec 19, 2021 3:21 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by Abiodun2 »

Jonathan Gonzalez er det altså, 20 år gammel og kan spille stopper og back. U-landskamper for Uruguay og 24 kamper på toppnivå der. Alltid spennende med prøvespillere :)


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Ser han har spilt både venstre og høyreback. Det er positivt. Samtidig har han absolutt spilt mest stopper så jeg er litt usikker på det. Tviler litt på at vi bruker en av utlendningsplassene på han her. Da skal han virkelig overbevise, noe som er vanskelig på prøvespill i minusgrader, januar måned.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by kammaguttioslo »

Brenden har gått til Jerv så da ble det hvert fall ikke noe.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

kammaguttioslo wrote: Thu Jan 27, 2022 6:37 pm Brenden har gått til Jerv så da ble det hvert fall ikke noe.
Må ikke avfeie den helt enda da, så lenge det er Jerv altså... :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2022

Post by artigas »

Ikke noe nytt eller rykter om assistent? Eller om hvordan det har vært med ny trener? Merkelig at det liksom ikke lekker ut noenting om assistent, utover en liten Nesselquist-antydning for et par uker siden i h-a.

Ser Brotangen er lektor på idrettshøgskolen med ekspertise på persepsjon/øye og fotballspillere. Hadde jo vært jævla artig med han i en eller annen rolle, virker jo som en ressurs.


Post Reply