Overganger 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Midtbane:

Vår sterkeste lagdel. Føler meg ganske sikker på at Onsrud, Eriksen og Bjørlo klarer nivået ett hakk opp. De har komplementære ferdigheter og mye løpsstyrke. Om vi skal ha inn noe tror jeg det hadde vært lurt med en god defensiv sentral midtbane. Egentlig hadde Martin Høyland vært perfekt.

Backup er p.d.d Sildnes og Daskevics . Daskevics har kontrakt ut 22, men har ikke vært i nærheten av å kjempe seg inn på laget sålangt. Vi får se på slutten av sesongen. Er ung.

Nevø, Thomas Rekdal kan være en aktuell mann inn. Meget bra pasningsfot sies det. Sjølstad er nok også veldig aktuell. Lokal og utgående kontrakt.

Opsahl og Skjærvik kan jo også være backup, men synes egentlig begge er best som stopper.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Angrep: Veldig fint at Enkerud fikk ny kontrakt. Som skapt for Reka-ball. Det viste han fra første kamp under Reka, i 2020. I år har han levert karrierebeste, utvilsomt. Kan bli en meget nyttig spiller på nivået over også. Theo Bair har enormt fysisk potensiale, men mangler litt på fotballforståelse og råskap rundt mål synes jeg. Ingen opsjon så jeg har tenkt han er ferdig etter sesongen, men klubben virker mer positive enn meg. Har jo veldig bra forutsetninger og spissplassen er vanskelig å hente spillere til. Berisha har vært nyttig i år, men tipper «eventyret» ender her. Tipper eliteserien blir litt for høyt nivå for han. Jibbo Abubakar har hatt en veldig lang vei til å i det hele tatt bli vurdert på startplass, men har jo kontrakt ut 22 så det kan vel være greit å se an litt til. Endel unge spillere tar plutselig et hopp i kvalitet, og spesielt afrikanske spillere. Han må dog bruke vinteren veldig godt.

Det må inn spillere her. Om vi skal spille 3-5-2 må det egentlig inn 2, kanskje 3. Udahl er langt unna i Vif. Kanskje han er aktuell igjen? Jeg tror også Julian Kristoffersen i Salernitana kan være aktuell, men er på utlån til serieB nå. Akor Jerome Adams i Sogndal er jo en drømmesignering, men er kanskje urealistisk. Lorentzen i Åsane og Sanyang i Kåffa kan være andre alternativer, men litt usikker på om de er gode nok. Marcus Pedersen har også vært nevnt nå, men jeg tror ikke Reka er så fan av «pakka» man får med han. Kan være et sjansespill selvom han er lokal, en publikumsfavoritt og sikkert fortsatt helt sjuk i boks.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by tagetrommis »

HA melder at Mofossé Karidioula er på prøve denne uka. 23 år gammel spiss fra Elfenbenskysten. Ser ut til å ha fart og teknikk. Vanskelig å bedømme ut fra YouTube, men. Kan i hvert fall ikke bommes på signering av spiss i vinter.


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Overganger 2022

Post by antevitaic »

Joackim Jørgensen (33) ferdig i Start. Hadde kje takka nei, sjølv om han byrjer bli gamal. Undervurdert spelar.


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Overganger 2022

Post by antevitaic »

Kanskje det kunne vore mogleg og lurt til seg Besim Serbecic (23), som forlater RBK. Uforløyst potensiale der. 194 høg.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Lukasz Jarosinski (33) og Albert Berisha (27) er bekreftet ferdig i Ham-Kam. Jaro fikk to cupkamper i år og var pushende reserve for to veldig gode keepere. Berisha leverte 4 mål og 3 assist i serie og cup og viste at han hadde OBOS-nivået inne. Takk for innsatsen gutta!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by tagetrommis »

Quadrophenia wrote: Sat Nov 27, 2021 9:02 pm Lukasz Jarosinski (33) og Albert Berisha (27) er bekreftet ferdig i Ham-Kam. Jaro fikk to cupkamper i år og var pushende reserve for to veldig gode keepere. Berisha leverte 4 mål og 3 assist i serie og cup og viste at han hadde OBOS-nivået inne. Takk for innsatsen gutta!
Ser Rekdal argumenterer med at de i utgangspunktet ikke kan ha utlendinger sittende på benken og ta opp utlendingskvota. Hva skjer så med Jibril og Daskevics? Ligger vel utlån eller salg i kortene?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

tagetrommis wrote: Sat Nov 27, 2021 9:07 pm
Quadrophenia wrote: Sat Nov 27, 2021 9:02 pm Lukasz Jarosinski (33) og Albert Berisha (27) er bekreftet ferdig i Ham-Kam. Jaro fikk to cupkamper i år og var pushende reserve for to veldig gode keepere. Berisha leverte 4 mål og 3 assist i serie og cup og viste at han hadde OBOS-nivået inne. Takk for innsatsen gutta!
Ser Rekdal argumenterer med at de i utgangspunktet ikke kan ha utlendinger sittende på benken og ta opp utlendingskvota. Hva skjer så med Jibril og Daskevics? Ligger vel utlån eller salg i kortene?
Kan tenke meg at de har en lignende plan med de som de hadde med Arzani før sesongen i år. Teste de endel i tidlige treningskamper og ser om kan være backup neste sesong. Om de er et stykke unna blir de lånt ut eller solgt som du skriver ja. En vesentlig forskjell mellom de og Berisha og Jaro er jo alderen. De kan jo faktisk ta store steg i løpet av vinteren selvom lite tyder på at de får eliteserienivået inne nå.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by kammaguttioslo »

Hvor skal Martin Ramsland da? Forlater jo Start.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

kammaguttioslo wrote: Sun Nov 28, 2021 4:17 pm Hvor skal Martin Ramsland da? Forlater jo Start.
Ikke god nok for eliteserien. Vi får bedre tror jeg.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply