Overganger 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by tagetrommis »

Ham-Kam skal ha sagt nei til et bud på 12 millioner fra Molde for Eriksen, ifølge VG. Glimt også interessert i Eriksen, men skal være villige til å vente til etter sesongen. Eriksen vil bort, ifølge avisa.


kimpi
Posts: 42
Joined: Fri Jan 29, 2016 8:14 pm
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by kimpi »

Spent på hva budet til glimt er, og om molde kan endre mening om å vente


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger 2022

Post by Gjendineggen »

Eriksen til HA-sporten: – Jeg ønsker en overgang til Molde nå.
Klarer ikke komme på andre spillere som har kommet med slike uttalelser midt i en sesong under kontrakt med en klubb. Ble skuffa over han før sesongen. Ble skuffa igjen nå. Virker som at han forsøker å presse igjennom en overgang.


Bushy
Posts: 35
Joined: Mon Nov 23, 2020 11:27 am
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by Bushy »

Hadde vi hatt 6 poeng til. Så hadde jeg sagt ta milliona å send han nord... Men fader for en vanskelig situasjon. De penga er ikke mye verdt ved et nedrykk. Men blir han, må dette gå ut over noe til slutt. Han er vel pisse sur på hele ledelsen snart.


kimpi
Posts: 42
Joined: Fri Jan 29, 2016 8:14 pm
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by kimpi »

Eriksen viser nok en gang at han ikke er den skarpeste, når han har utsagn i avisen om at han vil til Molde, og han vil det nå. Så er kamma samtidig i samtaler med en minst like god annen klubb, hva synes de om slike dumme utsagn fra spilleren?

https://www.h-a.no/2022/sport/enige-om- ... med-molde/


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2022

Post by artigas »

Ser ut som glimt etter sesongen og rundt ti mill ifølge h-a. Bra ikke klubben ga etter for presset før sesongen iallfall. Igjen kudos til Olsen og bra ledelse.

Men de må gjerne reinvestere i en Ekeland/Aga etc allerede nå. De må ha noen trepoengere snart.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Av unge spillere som kunne vært interessante på lang sikt; Jakob Napoleon (!) Romsaas, Skeid. Ble 18 i mai, står med 7 mål og 1 assist fra midtbanen til et av de klart svakeste lagene i 1. divisjon i år.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
kimpi
Posts: 42
Joined: Fri Jan 29, 2016 8:14 pm
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by kimpi »

https://www.h-a.no/2022/sport/avtalen-e ... rekordsum/

Jeg hadde håpet på 1-2 spillere i retur, men nå får de ihvertfall penger å handle for da


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Greit om vi blir ferdig med denne saken snart, så slipper jeg å gå rundt å være grunnleggende irritert!

Registrerer for øvrig et par ting:

1. Bodø/Glimt signerte en spiller fra Slovenia i løpet av dagen, og hadde kanskje ikke sååå lyst på Eriksen, i hvert fall jobbet de med flere løsninger samtidig.

2. Det har vært helt stille fra RBK i sommer. Ser media spekulerer i at økonomien er hovedgrunnen, i det Glimt og Molde kom på banen skjønte RBK at det ikke var mulig for de å være med på budrunden. Uansett forteller det meg at Rekdal ikke hadde sååå behov for spilleren som han la opp til i vinter/vår, det fantes visst andre alternativer allikevel. Noe som i grunnen bare gjør meg enda mer forbanna over fremgangsmåten og oppførselen til RBK.

3. Olsen vet hva han driver med! Mange i fotball-Norge som mente man hadde blitt nærmest "stormannsgale" på Hamar når man avslo budet på rundt 5 millioner fra RBK. Nå får vi over 8 millioner til umiddelbart, samt opptil 1,5 millioner til avhengig av resultatene til Molde. I tillegg har vi i akkurat denne overgangen virkelig gode kort; Eriksen er ikke en spiller vi har kjøpt, med 10, 20 eller kanskje til og med 30% til forrige klubb. Her ender bortimot alt i Ham-Kam. Det er muligens noe utdanningskompensasjon til Vang FL, men det er allikevel mye penger som kommer inn her. Hvis vi ser på hva Olsen har gjort etter at han gikk over til å være "bare" sportssjef sommeren 2020 (som kanskje er det mest imponerende overgangsvinduet jeg har opplevd av noen klubb, noen gang) føler jeg meg ganske trygg på at vi kommer til å gjøre det meste riktig videre fremover også! :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2022

Post by artigas »

Nettopp. Og er det en ting Olsen er god på, så er det sommervinduet, det viste han i Strømmen også. Vi får sjukt mye penger for Eriksen, og det er europacupspill som gjør pengesterke klubber desperate. Vil ha inn Ekeland, men der lukter det vel kanskje Viking. Tipper det ikke blir en fullgod erstatter, men flere mindre markante inn. Vi ligger fortsatt godt an til å kunne unngå nedrykk, selv om det blir tøft.

Sier som før: eneste uerstattelige i kamma er Olsen.


Post Reply