Overganger 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
StåhlOgBetong
Posts: 31
Joined: Fri Jan 07, 2022 10:18 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by StåhlOgBetong »

Blir i alle fall alternativ på venstresiden. Bayiha gjorde seg ikke bort mot Vålerenga i dag. Bodø foretrekker jo også å spille med en høyrebeint venstreback.


SimBak
Posts: 11
Joined: Tue Nov 23, 2021 10:52 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by SimBak »

Bayiha ser ikke dum ut og har blitt bedre utover synes jeg. Veldig positivt om det kommer enda en inn på backen, og så lenge han kan løpe så passer han jo rett inn :D


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Kamma wrote: Fri Mar 18, 2022 7:14 pm
brun wrote: Fri Mar 18, 2022 5:55 pm Bodø/Glimt har akseptert kammabud på Vegard Kongsro. Kan bekle både høyre og venstre vingback.

Sklir vel rett inn på venstrebacken denna, hvis dette går i boks.
Har hørt om spilleren, men vet lite om styrker og svakheter. Noen med info?
Vegard (forøvrig et finfint Kammanavn) er fra Porsgrunn opprinnelig. Var i Odd-systemet fra ung alder og gikk deretter til Pors i 3.div. Der fikk han verdifull seniorerfaring og gikk ganske fort til Kisa der han brukte den første sesongen til å etablere seg, men var 100% bankers sesong to. En ung norsk venstreback som utmerker seg i Obos er attraktiv og han var ønsket av mange eliteserieklubber. Valgte forståelig å prøve seg i Glimt.

I Glimt har han hatt problemer med å få noe særlig med spilletid. Det er et veldig bra lag der det kreves at man innfinner seg systemet og forhåpentligvis bidrar med spisskompetanse.

Utifra det jeg har lest og de kampene jeg så med han i Kisa har ikke Kongsro noe særlig med spisskompetanse. Han har bra fart, men er ikke villt rask, har en bra innleggsfot, men har ikke veldig mange assist eller mål de siste sesongene. Han er en jevn spiller som har sine største styrker defensivt. Bra fysikk og styrke i kroppen og veldig bra motor. Løper konstant.

Jeg liker denne overgangen av flere årsaker. Han er norsk, som innebærer at vi sparer en utlendingsplass til en potensiell sommerovergang (da flere utenlandske spillere er tilgjengelig), han er ung (23 år), men har masse Obos-erfaring allerede og han har gode defensive kvaliteter. Dette er spesielt viktig da Kobe og Bahiya er best offensivt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Og der er Kongsro klar!

https://www.h-a.no/2022/sport/hamkam/ha ... smarkedet/

https://www.hamkam.no/nyheter/vegard-ko ... ar-signert

Da har vi noe som må sies å være et veldig solid forsvarsledd.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
brun
Posts: 36
Joined: Sat Jun 19, 2021 12:56 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2022

Post by brun »

Fyr på twitter som mener Boniface ryktes til Ham-Kam på lån. Svada? Noen som har hørt noe mer om det?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

brun wrote: Mon Mar 21, 2022 12:52 pm Fyr på twitter som mener Boniface ryktes til Ham-Kam på lån. Svada? Noen som har hørt noe mer om det?
Det høres veldig tvilsomt ut synes jeg. Espejord har slitt såpass mye med skader at det tar de ikke sjansen på. Om de henter Botheim er det vel en litt større mulighet kanskje, men fortsatt tvilsomt. Mugisha på vingen har jeg mer trua på selvom jeg ikke har hørt noe om det.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Overganger 2022

Post by Top Dog »

brun wrote: Mon Mar 21, 2022 12:52 pm Fyr på twitter som mener Boniface ryktes til Ham-Kam på lån. Svada? Noen som har hørt noe mer om det?
Kan jeg vanskelig se for meg da han virker som andrevalget bak Espejord, som har en ganske heftig skadehistorikk? Basert på det jeg har sett virker han ganske så habil da, har vel et uutløst potensiale etter lang tid på benken og ansett som et stort talent tidligere.


doncalzone1918
Posts: 9
Joined: Sat Jan 08, 2022 4:32 pm

Re: Overganger 2022

Post by doncalzone1918 »

KFUM har fått henvendelse på Bilal Njie fra eliteserieklubb. Noe for Kamma? Morsom type med både teknikk og fart fremover. Noe ustabil, men en av ytterst få som spilte Melga ordentlig på hælen i fjor.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

doncalzone1918 wrote: Mon Mar 21, 2022 6:32 pm KFUM har fått henvendelse på Bilal Njie fra eliteserieklubb. Noe for Kamma? Morsom type med både teknikk og fart fremover. Noe ustabil, men en av ytterst få som spilte Melga ordentlig på hælen i fjor.
En av mine drømmesigneringer fra Obos. Så mye fart og kreativitet. Litt usikker på hvordan han er i presspillet og om han løper nok uten ball dog.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
doncalzone1918
Posts: 9
Joined: Sat Jan 08, 2022 4:32 pm

Re: Overganger 2022

Post by doncalzone1918 »

doncalzone1918 wrote: Mon Mar 21, 2022 6:32 pm KFUM har fått henvendelse på Bilal Njie fra eliteserieklubb. Noe for Kamma? Morsom type med både teknikk og fart fremover. Noe ustabil, men en av ytterst få som spilte Melga ordentlig på hælen i fjor.
Ham-Kam skal være en av flere klubber som har vist konkret interesse for Bilal Njie. KFUM skal ha avslått to bud allerede, men uvisst om det er Kamma som har lagt inn bud.


Post Reply