Overganger 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
BalleChlorin
Posts: 7
Joined: Mon May 10, 2021 4:21 pm

Re: Overganger 2022

Post by BalleChlorin »

Bare det å si at han har ønsket å spille for Rosenborg hele livet, gjør noe med hvordan jeg oppfatter han. Det skuffer enormt. Også må jeg si at det er et svakhetstegn for Rosenborg at de må se til lille Hamar og HamKam etter forsterkninger… Reka/Frigård, fornøyd med jobben som ble gjort her, men hva var poenget når det skal ødelegges igjen med det samme?

Nå må HamKam vise muskler, behold Eriksen, og dersom han surner og ikke gjør jobben, sett han på benken. Surve i media, makan!


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by kammaguttioslo »

Kamerater? Vel, man reiser heller ikke fra det man har skapt med kameratene sine 3,5 uke før seriestart. :shock: Er overrasket, skuffet, ja… Helt umulig å erstatte han nå, 3 og en halv uke før seriestart.


Bushy
Posts: 35
Joined: Mon Nov 23, 2020 11:27 am
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by Bushy »

Dette man skulle våkne opp til 3,5 uke før start... Forsiden av VG og. "Nektes drømmeovergang"

Løpe til avisa å surve seg til Trønderbart😥


Geiran1
Posts: 44
Joined: Wed Oct 06, 2021 6:49 pm
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Overganger 2022

Post by Geiran1 »

Eriksen var beste spiller i OBOS ligaen i 2021.
Ekstremt viktig spiller for Ham-Kam.
Det vel Rekdal, og prisen på Eriksen er nok deretter.
12-15 mil🤔
Eriksen har samtidig aldri spilt i Eliterserien, muligheten til at han ikke har nivået er nok tilstede.
Espen Olsen har nok vært klar over at dette er noe som kunne dukke opp.
Ingen spillere er uerstattelige, men tiden er knapp.


Komigjenhamkam
Posts: 31
Joined: Sun May 01, 2016 1:46 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by Komigjenhamkam »

For tre millioner så er det bedre å la han slite benk borte mot Faaberg og Gjøvik-Lyn 2 ut kontrakta.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger 2022

Post by Heis »

Helt enig. 3,5 millioner er MYE under halvparten av det vi bør forvente å få igjen for Eriksen.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by kammaguttioslo »

Det er et forferdelig skambud. Forventet at de hadde bydd rundt 10 millioner. Alt annet er forkastelig for en norsk spiller av dette kabliber i sin beste alder.


ZuperEngR
Posts: 30
Joined: Mon Feb 01, 2016 2:02 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2022

Post by ZuperEngR »

Eriksen, slik han har framstått helt fram til i går, er nesten uvurderlig for HamKam. Og jo nærmere seriestart, jo nærmere uvurderlig blir han. Jeg skjønner godt at Rekdal og Frigård vil ha han i RBK, også, men problemet oppstår når det kommer til prissetting. Som RBK-spiller - ville han kanskje pr. nå ha vært verdt 3 mill. - sett med RBK-øyne, og med andre "ikke-HamKam-øyne", men med HamKam-øyne er han verdt mye, mye mer. Han kan f.eks. bety forskjellen på 0 eller 1 poeng, 1 eller 3 poeng, nedrykksplass eller trygg plass. Og da snakker vi også flere millioner i form av inntekter, eller tapte sådan.

Jeg synes hele saken er trist. Jeg kan skjønne at han synes det hadde vært kult å spille for Rosenborg. Og hvis han først skal spille for de, så finnes det ikke noe bedre tidspunkt enn nå, når han kan gjøre det for et trenerteam som kjenner han fra før, som han nylig har prestert godt for, og som vet hva han står for. Men samtidig så var det også en drøm å spille for HamKam i Eliteserien, og det er det nok også fortsatt, og jeg tror han vil trives godt med det, bare han får tenkt seg om noen ganger til.

Mildt sagt uheldig med det oppslaget i HA, og der må han bare skylde seg selv og ta lærdom. Når det er sagt, så er jeg rimelig irritert på journalisten. Jeg synes det stinker av måten det virker som han skal "vise seg frem" på, gang på gang. Og da sikter jeg altså til at det lukter lang vei at han ønsker å bli lagt merke til av de store mediehusene, og gå samme vei som Skjelbæk i TV2 eller Stormoen i Eurosport (tidligere VG), og hans tidligere kollega som sist jeg så jobbet for Viaplay Sport/Fotball eller hva det var (husker ikke navnet hans i farten). Er lenge siden jeg tenkte tanken første gang. Altfor ofte velger Jacob S. N. unødig tabloide vinklinger, altfor ofte er han unødig kritisk, bare for å være kritisk, virker det som. Jeg har tidligere jobbet som sportsjournalist, så mulig det er derfor jeg reagerer.

Det er vel og bra å være kritisk, når det er grunn til det. Men jeg har også reagert på tidligere sportsredaktør, nå nyhetsredaktør Rune S. H., på samme måte. Det virker som de innimellom blir rammet av panikkangst for at de skal bli oppfattet som altfor HamKam-vennlige, og bare MÅ ha en viss andel av kritiske saker, liksom bare for å ha det. Og "skandaler" selger, det er klart. Og "kos med misnøye" virker dessverre (fortsatt) å være en del av mentaliteten på Hedmarken. Det gikk jo altfor bra sist sesong, og Gud forby at det fortsetter slik. "Gi meg no dritt, så jeg kan føle meg vel" for å sitere Oslo Ess...


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Jeg er litt delt. Jeg er forbanna på han. At han vil til RBK er skuffende, men jeg kan forstå det til dels. Synes uttalelsene derimot er helt idiotiske. Jeg håper han ikke forstår hvor mye folk bryr seg om klubben og det virker som den kjærligheten han har vist er mer hul enn det alle trodde.

Samtidig har jeg hørt at det er agent Kjølø som har pushet på for den her overgangen og det er veldig typisk en sånn mediesak som en agent kan sette igang for å få i stand en overgang.

Det er også et poeng i at jeg absolutt vil at Kamma skal klare seg i år og at jeg tror sjansen for det blir langt større med Eriksen på laget. Jeg tror absolutt det gjelder fortsatt, selv etter dette. Han er viktig for spillestilen og han står for målpoeng. Jeg tror han kommer til å fortsette å prestere. Han kommer ikke til å gå til en annen klubb nå tror jeg og jeg vet hvordan ting fungerer. Om han presterer, laget gjør det bra så kommer lagkameratene til å være fornøyd og jeg tror ikke harmonien i laget er spesielt truet. Vi supportere glemmer ikke like fort og det krever mye å tilgi noe sånt, men man husker jo f.eks Gerrard forsøkte å presse gjennom en overgang til Chelsea, uten sammenligning forøvrig.

Jeg trodde han var en litt annerledes spiller, men han var faen meg lik 99% av de andre han også. Det er ihvertfall tydelig at det er vi supportere som er hjertet i klubben. Nå og for alltid!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Fra den samme Oslo Ess-sangen finner vi også disse linjene, som i perioder har vært ganske så passende for klubben vår:

Jeg veit det har sin sjarm å være blakk en gang iblant,
men nå er det jævlig stramt.
Det finnes alltid veier for en fant.


Ellers, jeg tror faktisk ikke jeg har vært så langt nede som Ham-Kam-supporter som i dag.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply