Overganger 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
Geiran1
Posts: 44
Joined: Wed Oct 06, 2021 6:49 pm
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Overganger 2022

Post by Geiran1 »

Nakkim er vel stallfyll ? :?:
Dumt med en slik kontrakt, men kan og vil dukke opp karantener/skader på de 4-5 stopperne vi har.

Men kan vel være at Kurucay blir solgt i løpet av kvelden?


tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by tagetrommis »

Geiran1 wrote: Wed Aug 31, 2022 3:04 pm Nakkim er vel stallfyll ? :?:
Dumt med en slik kontrakt, men kan og vil dukke opp karantener/skader på de 4-5 stopperne vi har.

Men kan vel være at Kurucay blir solgt i løpet av kvelden?
Han er nok ikke langt unna de som er i klubben fra før, så stallfyll er å dra det litt langt. Kurucay blir nok ut sesongen, og kanskje blir Nakkim en potensiell erstatter der?


Geiran1
Posts: 44
Joined: Wed Oct 06, 2021 6:49 pm
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Overganger 2022

Post by Geiran1 »

Bra signering, men liker ikke korttidskontrakter på spillere som kanskje ikke hever laget umiddelbart.
Vi har 4 stoppere som kanskje er like bra.
Men ingen av dem har erfaring/rutine som Nakkim.

Men alt som teller nå er å berge plassen, er han med å bidrar til det.
Kan man i ettertid si at det var en kanonsignering.


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2022

Post by Corrales »

Geiran1 wrote: Wed Aug 31, 2022 3:04 pm Men kan vel være at Kurucay blir solgt i løpet av kvelden?
Har ikke tenkt tanken engang, men håper for all del ikke det. Ville vært en voldsom fallitterklæring om man skulle selge de to beste spillerne i samme vindu.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Corrales wrote: Wed Aug 31, 2022 3:39 pm
Geiran1 wrote: Wed Aug 31, 2022 3:04 pm Men kan vel være at Kurucay blir solgt i løpet av kvelden?
Har ikke tenkt tanken engang, men håper for all del ikke det. Ville vært en voldsom fallitterklæring om man skulle selge de to beste spillerne i samme vindu.
Det er en sjanse de har veldig liten grunn til å ta. Vet de har sagt nei til bud på han tidligere i vinduet så rart om de skulle si ja nå, selvom vi har hentet Nakkim.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by tagetrommis »

Olsen sier altså i DLD-sendinga at det kan komme en til, men at det betinger at det frigjøres en utlendingsplass. Det har de også prøvd å gjøre. Mest sannsynlig blir det vel i januar.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Merkelig at ingen ville låne Daskevics, om det har vært aktuelt.

Jeg synes vinduet er et bra håndverk. Med Pedersen og Lind ser det ut som vi får inn endel spisskompetanse offensivt som vi ikke hadde i troppen fra før. De har i tillegg vært hyppige målskårere. Rilwan Hassan er rutinert og har i tillegg til Lind, også bra fart i kroppen. Han bidrar til bredde på indreløperplass om vi spiller med 3 på midten eller på ving om vi spiller med 3 på topp. Markus Nakkim tror jeg går rett inn på laget, ihvertfall når han blir fysisk klar. Han var Mjøndalens beste spiller de to årene de var i eliten i fjor og forfjor. Gir oss ekstra styrke i feltet både defensivt og offensivt på dødballer.

Vi har mistet vår beste offensive spiller i Kristian Eriksen, men troppen ser allikvel ut til å være forsterket. Et lite minus for at det kun er kortsiktige løsninger, men nå handler det om å redde plassen og deretter styrke troppen før neste sesong. Et annet pluss er at vi knapt har brukt penger på det her. Ingen overgangssumer for noen og sikkert ikke noen ville lønninger heller. Det gir rom for forlengelser og nye investeringer før neste sesong.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Overganger 2022

Post by Primus »

Vinduet er stengt, og det har vært litt fokus på hvor mange spillere vi har på utgående kontrakt.
Satt meg ned og gikk igjennom alle, for å konkludere hvilke vi vil ha med videre. Har igrunn tatt utgangspunkt i at vi spiller Eliteserie 2023 i vurderingene, men de fleste av dem gjelder dersom vi skulle rykke ned også. Kommenter gjerne dersom noen er uenig i mine vurderinger. Har ikke inkludert de tre nye vi har henta i vinduet som også er på utgående kontrakt, da vi åpenbart må se an nivået deres.


Hasan Kurucay - her vil man åpenbart forlenge, så det er litt opp til Hasan her. Tipper han går til Tyrkia etter sesongen.

Emil Sildnes - lite hadde vært triveligere enn om Silda hadde fått det til i Eliteserien, men han holder dessverre ikke mål. Regner med han er ferdig, men kommer vel litt an på lønna og om han erkjenner at han blir backup. Kan være en ålreit spiller for klubber på nedre halvdel i obos.

Kristian Lønstad Onsrud - synes LO har tatt seg opp utover sesongen, og har levert ålreit når han har fått muligheten. Jeg håper det forlenges.

Lars Jendal - grei reservekeeper, så hvis han selv er tilfreds med sin rolle i klubben idag så må han gjerne forlenge.

Jonas Enkerud - har tatt nivået på en bedre måte enn jeg trodde. Ønsker at han skal forlenge, fin spiller å ha i troppen.

Aleksander Melgalvis - regner med det forlenges her dersom Melga selv ønsker å ta en sesong til.

Morten Bjørlo - har ikke fått vist seg fram noe særlig pga skaden. Tipper at det ikke er flust av tilbud for ham i Eliteserien, og jeg ønsker å beholde ham. Forleng!

Fernan Faerron - et lite wildcard dette her. Virka fullstendig ute i kulda, men har spilt seg greit opp, og fikk forlenga lånet ut sesongen. Tipper han er ferdig i klubben, med mindre han blomstrer kraftig i høst.

Amin Nouri - man veit litt hva man får i Nouri, og han passer godt som vingback i trebackslinje. Håper det forlenges, men tipper han selv vil sjekke ut andre muligheter.

Yuriy Yakovenko - fra å være fullstendig ute i kulda etter krangel med ledelse i kaosklubben Esbjerg, til å ha familie i hjemlandet som måtte flykte fra krig omtrent samtidig som han signerte for oss. Det har nok ikke vært et lett år for Yakovenko, og selv om jeg tror han har nivået inne, så har han dessverre vært altfor langt unna å vise det hos oss. Med nye angrepsspillere inn på deadline day så virker veien inn på førstelaget lang. Ferdig i klubben etter sesongen.

Pål Alexander Kirkevold - dette skulle være sesongen Kirka beviste for alle at han ikke var en one season wonder på toppnivå, men det har ikke helt fungert. Viser kvaliteter i andre deler av spillet, og har i korte perioder briljert, men det blir for sjeldent og det blir for få mål. Tipper han er ferdig, med mindre man kommer til enighet om å forlenge kontrakten med atskillig lavere lønn.

Eduards Daskevics - så fullstendig sjanseløs ut i treningskampene i vinter, men har tatt seg opp noe når han har fått sjansen på midten. Jeg er ikke overbevist om at han er god nok, og all den tid han tar opp en plass på utlendingskvota så tipper jeg nr 73 blir veid og funnet for lett for ny kontrakt.

Jibril Antala Abubakar - hehe, hva skal man si her? Nærmest blitt en kultspiller med egen sang og alt. Meget rar signering, fikk vel noen minutter borte mot Bryne i fjor, uten å overbevise noen. Av det jeg så av ham på andrelaget så holdt han heller ikke 4. Divisjonsnivå. Trener ikke med laget, har ikke draktnummer, og det ryktes at han er tilbake i Danmark. Ifølge transfermarkt er han klubbløs, men vi betaler vel lønna hans ut året.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Primus wrote: Thu Sep 01, 2022 11:38 am
Jibril Antala Abubakar - hehe, hva skal man si her? Nærmest blitt en kultspiller med egen sang og alt. Meget rar signering, fikk vel noen minutter borte mot Bryne i fjor, uten å overbevise noen. Av det jeg så av ham på andrelaget så holdt han heller ikke 4. Divisjonsnivå. Trener ikke med laget, har ikke draktnummer, og det ryktes at han er tilbake i Danmark. Ifølge transfermarkt er han klubbløs, men vi betaler vel lønna hans ut året.
Men vil du at vi forlenger, eller ikke? ;)


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Kamma
Posts: 43
Joined: Sat Nov 07, 2020 6:48 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Overganger 2022

Post by Kamma »

Er jeg den eneste som er skuffa over overgangene i år? Etter mitt syn er vi ikke særlig styrket fra i fjor. Olsen gjorde utvilsomt gode signeringer de to siste sesongene, men bommer ofte denne sesongen. Hvorfor? Er det trenern som bruker dem feil? Bare undrer...


Post Reply