Overganger 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
Abiodun2
Posts: 31
Joined: Sun Dec 19, 2021 3:21 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by Abiodun2 »

Kjenner jeg allerede er nervøs for hva Rosenborg kommer med for Kristian Eriksen etter 1.august. Han har vel ennå ikke signert ny kontrakt, og har vel heller på ingen måte spilt seg mindre attraktiv utover sesongen. RBK har signert Kristell Mani ingason fra Vikingur nå, men de er vel fortsatt ute etter mer offensivt skyts.
Ellers er det vel liten sannsynlighet for flere spillere ut i løpet av det kommende overgangsvinduet, og da tenker jeg først og fremst på Skjærvik eller Opsahl som i det hele tatt kan være aktuelle.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2022

Post by anonymous1918 »

Når det er sagt så bør budet være godt over 7 mill. Nærmer man seg 10 millioner for Kristian Eriksen så begynner det bli veldig vanskelig å si nei. For 10 millioner sikrer man økonomien til klubben og ressurser til å handle i overgangsmarkedet.


brun
Posts: 37
Joined: Sat Jun 19, 2021 12:56 pm
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2022

Post by brun »

Abiodun2 wrote: Fri Jul 15, 2022 7:22 am Kjenner jeg allerede er nervøs for hva Rosenborg kommer med for Kristian Eriksen etter 1.august. Han har vel ennå ikke signert ny kontrakt, og har vel heller på ingen måte spilt seg mindre attraktiv utover sesongen. RBK har signert Kristell Mani ingason fra Vikingur nå, men de er vel fortsatt ute etter mer offensivt skyts.
Ellers er det vel liten sannsynlighet for flere spillere ut i løpet av det kommende overgangsvinduet, og da tenker jeg først og fremst på Skjærvik eller Opsahl som i det hele tatt kan være aktuelle.
Jeg er jo såpass naiv-optimistisk anlagt at jeg trodde selv Reka skulle takke nei til Rosenborg til slutt. Nå har jo Eriksen selv gått ut å snakket om interessen og ambisjonene, og sånn sett er det jo lett å tenke at han forsvinner i sommer. Det er vilje fra begge sider.

Håper han blir. Gi han topplønn. Fet spiller! Viktig spiller!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Vi bør absolutt beholde Eriksen ut sesongen ihvertfall. Ellers er sjansene for å gå ned langt høyere. Ellers tror jeg Kurucay kan være aktuell for bedre betalende klubber nå i sommer. Med utgående kontrakt og ingen tegn til forlengelse er det et vanskelig dilemma hvordan klubben skal løse det.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

16-åringen Enok Naustdal trener med Kamma om dagen (HA har en sak om det nå). Har vært interesse fra både Viking og Bodø/Glimt tidligere, i tillegg spilte han en treningskamp for Sogndal i vinter. Spiller i Florø, og står registrert med 18 kamper på A-laget der. Det er andre gangen han er på Hamar, og han sier til HA at han mener det vil passe perfekt å komme til Ham-Kam nå, både med tanke på det sportslige, men også fordi det lar seg kombinere med skolegang på Wang på en god måte. Storebror Torje spiller på Haugesund, mellomstebror Brage i Strømmen. Så kan det vel være at Harald Gjervik, som nå jobber i administrasjonen i Ham-Kam og tidligere har vært i både Strømmen og Florø, har noen kontakter i familien Naustdal :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

https://www.h-a.no/2022/sport/hamkam/ha ... spilleren/

Bernardo Vilar kan være på vei til Kamma. Var nære for ett år siden også. Når han gikk til IFK i stedet. Rogers var andrevalget bak han her så det lover jo godt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Quadrophenia wrote: Fri Jul 22, 2022 6:18 pm https://www.h-a.no/2022/sport/hamkam/ha ... spilleren/

Bernardo Vilar kan være på vei til Kamma. Var nære for ett år siden også. Når han gikk til IFK i stedet. Rogers var andrevalget bak han her så det lover jo godt.
Ja, jeg satte meg litt inn i han (så godt det var mulig for en daværende Värnamo-spiller :mrgreen: ), og det så bra ut. Så har han jo ikke vært i nærheten av laget til IFK en gang, uten at jeg vet hvorfor. Men, venstrebent stopper som ikke er ukjent med å spille med tre stoppere. Stor, fysisk og god med ball mener jeg å huske. Stor fordel med erfaring fra skandinavisk fotball. For øvrig har IFK forsøkt å bli kvitt han i hele sommer, så det bør være mulig å finne en løsning hvis det ikke skulle dukke opp nye interessenter.

Som med alle spillere i dagens fotball ligger det også for Vilar en "skrytevideo" på youtube: https://www.youtube.com/watch?v=DCaQZU2s6aI

PS: svensk presse melder at det handler om et potensielt utlån, og skal jeg være ærlig høres det logisk ut; en spiller IFK betalte ett par millioner for for ett år siden, ung og med lang kontrakt. Enten så slår han til i Kamma og gir IFK muligheten til å få igjen noe av utgiftene ved ett ev. salg ellers så "gir" de han bort til vinteren og vi har dekket lønna det siste halve året.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Tue Jul 26, 2022 1:51 am
Quadrophenia wrote: Fri Jul 22, 2022 6:18 pm https://www.h-a.no/2022/sport/hamkam/ha ... spilleren/

Bernardo Vilar kan være på vei til Kamma. Var nære for ett år siden også. Når han gikk til IFK i stedet. Rogers var andrevalget bak han her så det lover jo godt.
Ja, jeg satte meg litt inn i han (så godt det var mulig for en daværende Värnamo-spiller :mrgreen: ), og det så bra ut. Så har han jo ikke vært i nærheten av laget til IFK en gang, uten at jeg vet hvorfor. Men, venstrebent stopper som ikke er ukjent med å spille med tre stoppere. Stor, fysisk og god med ball mener jeg å huske. Stor fordel med erfaring fra skandinavisk fotball. For øvrig har IFK forsøkt å bli kvitt han i hele sommer, så det bør være mulig å finne en løsning hvis det ikke skulle dukke opp nye interessenter.

Som med alle spillere i dagens fotball ligger det også for Vilar en "skrytevideo" på youtube: https://www.youtube.com/watch?v=DCaQZU2s6aI

PS: svensk presse melder at det handler om et potensielt utlån, og skal jeg være ærlig høres det logisk ut; en spiller IFK betalte ett par millioner for for ett år siden, ung og med lang kontrakt. Enten så slår han til i Kamma og gir IFK muligheten til å få igjen noe av utgiftene ved ett ev. salg ellers så "gir" de han bort til vinteren og vi har dekket lønna det siste halve året.
Han er nok ganske bra. IFK er en merkelig dårlig drevet organisasjon så om man spiller der eller ikke trenger ikke å bety så mye, men synd om han ikke er i nærheten av kampform når han kommer.

Det står på spilleren nå. Kamma og IFK er visstnok enige.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Kilder? Permanent eller lån?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by GSP »

Vilar tilbake til Värnamo.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply