Overganger 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Rekdal leverte ikke store saker ifjor de få gangene han fikk sjansen, kanskje bortsett fra i cupkampen mot Gjøvik der han hadde to assist. Allikevel sies det at han bidro til tenning og full pinne hver eneste trening og gav alltid alt selvom han måtte dra til Kolbu på en tirsdag kveld for å spille rekruttkamp. Det skal han ha for. Lykke til videre!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Costaricanske Fernán Faerron (21) er klar på lån frem til sommeren, med opsjon.

Selvom han er ung ser det ut som han har vært fast inventar i toppdivisjonen i 4 sesonger. 116 seniorkamper allerede. Spilte nå sist for Alajuelense, som vant ligaen i fjor. Forøvrig klubben til hjemvendte Celso Borges. De videoene jeg har sett tyder på en offensiv stoppertype som liker å bryte foran og som er tøff i spillet. Har 28 gule og 2 røde kort på de 116 seniorkampene han har spilt. Har forøvrig 9 mål og 3 assist.

Synes det her høres ut som en fornuftig signering på mange vis. Han ser ut til å være helt i vannskorpa til å bli landslagsspiller for et landslag som har vært i flere VM de siste årene. Costa Rica er også en nasjon der de prater bra engelsk og med mange spillere som har gjort suksess i Norge tidligere. Vi har også spillere i troppen som prater både spansk og som kommer fra mellom/nord-Amerika. I tilegg er det fornuftig med lån med opsjon. Om han ikke trives eller presterer blir det ingen stor utgift for klubben. Også en fin alder som gjør at han har potensialet til å bli et videresalgsprosjekt.

Det eneste spørsmålstegnene jeg setter er at han ikke heller er venstrebent og at han ikke ser ut til å ha spilt i en forsvarstreer, men det kan læres.


Skrytevideo: https://youtu.be/Yeu-_OOqUd8


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by tagetrommis »

En aldri så liten bombe at Eriksen ønsker seg til RBK. Olsen sier selvsagt nei med en måned igjen til seriestart. Skal bli interessant å følge utviklinga av denne saken framover. Ville vært et enormt skudd i baugen for Ham-Kam om han forsvinner nå. Reka fortsetter å raide sin tidligere klubb for folk...


Kamma
Posts: 43
Joined: Sat Nov 07, 2020 6:48 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Overganger 2022

Post by Kamma »

https://www.h-a.no/2022/sport/rbk-har-l ... ra-hamkam/

Jeg har nesten ikke ord. "Å spille for Rosenborg har vært en drøm for meg så lenge jeg kan huske". Fy f.... Dette hadde jeg ikke trodd om Eriksen.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger 2022

Post by rusk »

Måtte sjekke kalenderen jeg, men det er ikke 1.april…

Veit ikke detaljene i verken kontrakt eller muntlige avtaler, men faller ikke pladask for taktikken med å ringe lokalavisa for å legge press.


StåhlOgBetong
Posts: 31
Joined: Fri Jan 07, 2022 10:18 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by StåhlOgBetong »

Espen Olsen fortjener dobbel lønn. Han er jo sportssjef i både HamKam og Rosenborg. Dorsin virker helt avskiltet. R og F henter spillere de kjenner fra Olsen. Til og med en argentiner som de mente var speidet fra tida i Kamma. Olsen husker ikke han en gang. De andre rbk har henta er nordmenn som ikke får spille i sine utlandske klubber med u-landskamper. Det kan alle foreslå. Gi Olsen ny kontrakt.


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger 2022

Post by Gjendineggen »

: :shock: :shock: :shock:

Leste det i VG først, og var sikker på at dette bare var no clickbait-møl. Så går jeg inn på h-a, og får servert følgende :
– Kameratskap for meg er å bidra, men samtidig få noe tilbake. Det skal ikke oppleves som envegskjøring. Vi er Kamerater begge veier. Så min tanke rundt det da, er at jeg føler jeg har bidratt for klubben og at de nå har muligheten til å oppnå avkastning på meg. Noe jeg syntes hadde vært fint å kunne gi tilbake.
Hvordan får han Kamerater-konseptet til å handle om han? Høres jo ut som at han på egenhånd har redda HamKam sin videre eksistens. Sjokkerende lesning. Den siste spilleren jeg trodde kunne gulpe opp noe slik. Nå må han virkelig tenke seg om, for så å legge seg fullstendig flat og beklage. Slik oppførsel trodde jeg kun overbetalte spillere fra helt andre kontinenter, klarte å vise.


SimBak
Posts: 11
Joined: Tue Nov 23, 2021 10:52 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by SimBak »

Kampene mot RBK blir ikke mindre interessante i alle fall...
Last edited by SimBak on Tue Mar 08, 2022 12:02 am, edited 2 times in total.


Abiodun2
Posts: 31
Joined: Sun Dec 19, 2021 3:21 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by Abiodun2 »

Blir så oppgitt. Når ikke engang Kristian Eriksen står for det han har sagt blir jeg litt motløs. Hva skjedde med drømmen om spille i eliteserien for Kamma? Etter Eriksens sesong i fjor skal det egentlig ikke være mulig å si, men jeg savner litt ydmykhet her. Eriksen har heller ikke mer enn én (veldig) god sesong i Obosligaen, ellers har han spilt i lavere divisjoner frem til en alder av 26. Han var en bærebjelke i fjor, men han ser ut til å glemme at Kamma ga han sjansen når han i utgangspunktet ikke fikk lov til å spille fotball i Elverum. Er det selvmord å la han gå til en ok pris? Er så skuffet over at han vender seg mot klubben i media, men ønsker han ikke å være her så la han gå - til rett pris vel og merke.


limetilaget
Posts: 19
Joined: Sat Apr 29, 2017 11:00 pm

Re: Overganger 2022

Post by limetilaget »

Håpløst. Hva faen er vitsen med å rykke opp da? Klubb og drakt og tilhørighet og supportere betyr tydeligvis INGENTING. Ikke for Rekdal, ikke for Frigård, og aller verst; ikke for Kristian Eriksen.
Mister motet og nattesøvnen. Og gleden til seriestart.
Rakner alt sammen dette, før det har begynt. Hjelper ikke mye med penger på bok når fundamentet blir borte.
Hva har RBK lagt på bordet da? 10 mill??


Post Reply