Trener 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger 2022

Post by Heis »

Husker sist gang RBK skulle ha ny trener. Den gangen var det ørten kandidater som hver eneste gang ble "lekket" til media før styret gikk ut og sa at "han skal vi ha". Det gikk i vasken hver eneste gang, og for meg virka det som om de var på kandidat nummer 10 som hadde blitt offentliggjort av media og bekreftet av styret før Åge Hareide ble ansatt. De er ikke så gode på prosess, og trur tydeligvis at offentliggjøring legger mer press på kandidaten, men det virker som om det har motsatt effekt ut ifra historien. Må være utrolig skadelig for omdømmet blant aktuelle trenere slik de styrer ansettelsesprosessene sine? Lærer dem ikke av egne feil der oppe?

EDIT: 5 minutter senere sier media at avtalen er klar. Sånn kan det gå. Nå får vi se hva slags opplegg de går for. Tar han med seg Frigård? Kan Frigård eventuelt fylle tomrommet hos oss? Hvem ellers står på lista? Har sett Isnes, Bohinen og Bakke nevnes her inne og HA har enda dratt fram et par kandidater til. Synes ikke helt at det likter svidd av noen av de nevnte kandidatene, men vi må vel sikkert godta at neste års trener blir noe mindre profilert. Kevin Knappen har gått til Bryne, ellers kunne vel kanskje han ha vært aktuell for en retur med noe mer apparat rundt seg.

EDIT2: Har hørt at en viss Milos Milojevic er tilgjengelig. Han spiller tydeligvis 3-5-2 og har ord på seg for å ha rykka opp to år på rad med Mjällby.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by kammaguttioslo »

Håper bare for Guds skyld at vi klarer å bygge videre på dette nå, at vi ikke må starte på nytt med nytt system, en trener som skal ha andre spillertyper osv…. Gikk jo helt rævva med både Olsen og Frigård i front, så tror det må på plass noe eksternt.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by kammaguttioslo »

Nå ser det ut som mister begge to. :roll:


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2022

Post by artigas »

Milojevic hadde vært kult, tror jeg. Det meldes om at Frigård er aktuell som hovedtrener og at flere spillere kunne sett for seg det. Uansett veldig bra at ledelsen i klubben ikke lar seg pisse på mtp Frigård og rbk.

Enig i det med kontinuitet: det må være noen som bygger på det samme. Både med spillestil og holdning/treningskultur. Kamma er for øvrig jo aldri gode når det ikke er «dogs of war»-kultur. Det er dna i klubben.


Bushy
Posts: 35
Joined: Mon Nov 23, 2020 11:27 am
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by Bushy »

Skjønner ikke åssen alt kommer ut i media jeg, men leser på vg nå at kamma har satt pris på Frigård, 1,1 mill. tot 1,5 mill med Reka.
Første tanken min, er det verdt det? starte helt på skratch igjen... selvfølgelig om Frigård absolutt vil være med Reka, så er det jo sikkert dumt å holde han her men...
Forsåvidt morro å følge med på RBK forumet om dagen, helt harniske mtp at Reka skal bli treneren i Rbk. blir nok ikke tatt i mot med åpne armer oppi der. skal prestere fra første stund.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1656
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 81 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2022

Post by Quadrophenia »

Bushy wrote: Fri Dec 17, 2021 3:19 pm Skjønner ikke åssen alt kommer ut i media jeg, men leser på vg nå at kamma har satt pris på Frigård, 1,1 mill. tot 1,5 mill med Reka.
Første tanken min, er det verdt det? starte helt på skratch igjen... selvfølgelig om Frigård absolutt vil være med Reka, så er det jo sikkert dumt å holde han her men...
Forsåvidt morro å følge med på RBK forumet om dagen, helt harniske mtp at Reka skal bli treneren i Rbk. blir nok ikke tatt i mot med åpne armer oppi der. skal prestere fra første stund.
Beklager, men selvfølgelig er det ikke verdt det. Det handler jo ikke om det. De er tapt uansett nå. Det handler bare om å få mest mulig penger i kompensasjon. Og i det markedet er prisene veldig mye lavere enn det er for spillere dessverre.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Bushy
Posts: 35
Joined: Mon Nov 23, 2020 11:27 am
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2022

Post by Bushy »

Det jeg tenkte og. Men for slike"småpenger" syntes jeg det var rar pris. Men da er det ikke mer å hente da sikkert. Noe blir vel sikkert ødelagt gjennom klausulen og. Slutter aldri å være "spennende" for kamma supportere iallefall....


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger 2022

Post by Heis »

For 1,5 million bør klubben nekte. Enkelt og greit. Bedre at Frigård blir daudkjøtt da.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger 2022

Post by rusk »

Skuffende dette selvsagt. Synes det har blitt sagt saker som burde tilsi at denne overgangen ikke fant sted. Men, men, sånn er det.

At Rekdal blir fristet av RBK er til å forstå. At han gjerne tar med Frigård, som han kjenner og åpenbart har tillit til, er også forståelig. Synes Ham-Kam skal selge seg svært dyrt her. Dette kan RBK betale for. Både for å få med Frigård på kjøpet og å for å få ta over Rekdal før utløp av oppsigelsesperiode. Ingen grunn til å la seg rævkjøre her.

Så noen ord om det som ikke er greit. RBK som klubb skaffer seg nok en ripe i lakken med dette. De gidder ikke forholde seg til verken formelle regler eller de mer uformelle spillereglene. Arrogansen er til å ta og føle på. De er stuck i bobla der de slår Milan på San Siro og kan hente alle de måtte ønske i norsk fotball. Sannheten er at RBK er en skakkjørt klubb. Elendig ledelse, elendige verdier, elendig økonomistyring. Egentlig bare elendig. Prosessen rundt Rekdal og ikke minst rundt Milojevic bare bekrefter inntrykket. Jeg har stor respekt for hva RBK fikk til i glansdagene og håper supporterne lykkes med å få fjernet de personene som nå kåler til alt for klubben.

Ingen er større enn klubben. Kamma overlever dette og kan fortsatt bite fra seg i ES 2022. Skuffelsen legger seg nok etter hvert, selv om jeg føler meg en smule bedratt akkurat nå. Med riktig trener i Kamma er fremtiden lys, enten vi overlever ES 2022 eller ikke. Den retningen klubben har valgt er så riktig på alle måter. Masse lokalt talent som kan få prøve seg på høyeste nivå allerede neste år. Så håper jeg virkelig at Rekdal (om han ender i RBK) har anstendighet til å ikke gå løs på disse talentene. Hagen, Rodgers, Skjærvik, Opsahl, Faraas, Eriksen.

Faen asså....


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2022

Post by kammaguttioslo »

En ting er å bytte jobb, det er forståelig og i så måte greit i forhold til kontrakten. Men han brenner alle bruer hvis han tar med seg fundamentene i klubben vår.


Post Reply