Trener 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Trener 2022

Post by artigas »

Ble sittende og se litt på treningen. Han virker jo veldig «på» og engasjert. Trente på «maks to touch» og «kun lov framover» etc, uten at jeg vet hva de er vant til.

Kan jo virke som Nesselquist er mest nærliggende som assistent…? Hvem vet. De er gode på å holde kortene skjult iallfall.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Trener 2022

Post by GSP »

Førsteinntrykk fra treninga (kom etter ca 20 minutter) er at han er veldig tydelig i hva han ønsker ut av en øvelse. Både hva man skal oppnå og hvordan ble tydelig (og raskt, som faktisk kan være ganske viktig) forklart. Har stort sett lært seg alle navnene på forhånd, hørte ikke at han bomma med navn en eneste gang, men litt spørrende på et par junior-spillere. Men faen heller, sett Benjamin Faraas i mange kamper jeg, men pokker ikke sikker på om jeg hadde kjent'n igjen i en annen setting! :mrgreen:

Uten at de nødvendigvis vet noe mer enn alle andre så snakket jeg litt med noen av journalistene fra Discovery/Tv2, og de hadde veldig trua på at Nesselquist i hvert fall hadde lavest odds på jobben som assistent. Var litt "bekymret" når han ble nevnt som hovedtrener, men som assistent kan jeg se for meg at han vil være en god match med Michelsen. Han vil i hvert fall ha en del av de kvalitetene/kunnskapen vi ikke kan forvente at Michelsen har (enda), med tanke på kunnskap om motstandere, norsk fotball, frosne kunstgressbaner, snøføre og så videre.

Ellers likte jeg, som mange andre, det JM sier på pressekonferansen og i intervjuene i dag. Han virket oppriktig mest opptatt av å vinne fotballkamper, og er ikke så opphengt i spillestil som enkelte andre trenere kan være. Dermed tar han utgangspunkt i det som tross alt førte til et rimelig klart opprykk i fjor, og ser hva av det han og teamet tror kan fungere i Eliteserien, og hva som bør/må forbedres. Elsker det han sier om at det skal være "motbydelig" å spille mot Kamma! Så lenge Hamar, og distriktet rundt, elsker Kamma, kan resten av Norge hate å spille mot Kamma så mye de vil for min del!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Abiodun2
Posts: 31
Joined: Sun Dec 19, 2021 3:21 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Trener 2022

Post by Abiodun2 »

Sitter igjen med et veldig godt førsteinntrykk av Michelsen. Det er selvfølgelig de ordene han bør si, men liker at han trekker frem kameratskapet og det kollektive samarbeidet som kreves for å utvikle klubben i riktig retning. Muligens var det bare flørt gjennom hele pressekonferansen, men jeg har ihvertfall gått rett på. Jeg tar det også som et tydelig signal at han tar med familien med kone og barn til Hamar. For meg indikerer det at dette at han omfavner hele Kamma-prosjektet og ikke kun ser for seg å få raske resultater forså å pakke snippsekken igjen, som mange andre ville gjort. Ser også ut som at vi har landet en mye større fisk enn hva ihvertfall jeg var klar over (https://www.h-a.no/2022/sport/hamkam/fr ... torfisken/). Dette blir fryktelig moro å følge med på.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Trener 2022

Post by GSP »

Det er jo en helt grei liste med trenere dette her:

2018 Åge Hareide
2017 Kasper Hjulmand
2016 Ståle Solbakken
2015 Jakob Michelsen
2014 Kent Nielsen
2013 Jess Thorup
2012 Kasper Hjulmand
2011 Ståle Solbakken

Vinnere av "Årets træner", hentet fra nettsiden til DBU. https://www.dbu.dk/om-dbu/fodboldpriser ... s-traener/


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
TerriBrill
Posts: 8
Joined: Fri Jan 22, 2016 5:08 pm
Been thanked: 1 time

Re: Trener 2022

Post by TerriBrill »

Må berømme Olsen, Svele og kompani her også. Hadde en negativ følelse rundt at vi mista mye på en gang, og fryktet at det skulle komme inn et uinspirerende navn. I stedet har lagt de riktige kriteriene til grunn, og tydelig jobbet godt for å finne en god match fra en hylle over det jeg trodde var mulig, ref. tidligere klubber han har trent. At de har klart å snu Rekdal/Frigård-avgangen nærmest til noe positivt på så kort tid, det er godt gjort. Også skal vi jo vente med de største ordene til vi ser at dette faktisk fungerer i praksis, men synes dette ser spennende ut! Så spørs det hva som vil skjer videre, han må vel ha inn en assistent?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Trener 2022

Post by Quadrophenia »

Yngve Sandbuløkken nyansatt som keepertrener rundt juniorene og a-laget. En ambisiøs og bra type som det er bra å ha i teamet. Bra Høgmo får litt avlastning også.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Trener 2022

Post by GSP »

DET er en sterk ansettelse på trenersida. Rett og slett.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Overganger 2022

Post by BVegard »

I følge VG blir Tom Dent ny assistent. Den så jeg ikke komme, men et spennende valg.


tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Trener 2022

Post by tagetrommis »

Tom Dent skal ha sagt opp kontrakta si med Stjørdals Blink for å bli ny assistent i Ham-Kam, melder Arilas Saada på Twitter.


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Trener 2022

Post by artigas »

Dette må da være innertier..? Akademiet i glimt siden 2016, klarte å holde Blink oppe i ligaen….?


Post Reply