Sesongen 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Sesongen 2022

Post by anonymous1918 »

Eller at de ville se om Kurucay holder nivået i eliteserien før en evt forlengelse?


Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Sesongen 2022

Post by Top Dog »

Etter tre kamper har Kamma et gjennomsnittlig publikumstall på 4378. Det minste antallet kom hjemme med Aafk sist, mens det høyeste (selvsagt) kom mot LSK i serieåpninga. Det betyr at vi etter fem runder har seriens tredje svakeste bunnotering, og seriens fjerde beste toppnotering. Blant stående hjemme er vi som regel rundt 50, mens borte på Intility går det mot 800-900 stående. Hva er årsaken til de enorme svigningene? Hva skal til for at vi får et høyere bunnantall hjemme, få et stabilt høyere snitt, og flere stående/syngende?

Mine tanker:

1. Sportslige prestasjoner (over tid). Vi har vært lenge nede i sumpa, som har skrelt av flere lag av kjernen. Det tar tid å bygge opp igjen en stamme, og jeg håper at en noenlunde god sesong kan bygge det nå.
2. Mange vokste opp midt på 2000-tallet, og selv om det var en blendende tid, har manges interesse for Kamma ligget latent. Å holde seg i ES kan vekke mange.
3. Sponsa borteturer tror jeg er en god idé. Senker lista for å sitte i buss i tre timer til f.eks. Sarpsborg, Drammen e.l., og jo flere som drar, jo mer ruller ballen og flere slenger seg på. Godt eksempel er Storhamar hockey i kvartfinalen, hvor en buss ble til fem. Enormt bra reklame for klubben hva gjelder oppmøte på tribuna.
4. Ordentlig ståfelt. Mye bedre å stå hjemme mot Aafk nå sist enn når det tidligere har vært sitteplasser.
5. Legge til rette for tifosi o.l.. Her trenger jeg vel ikke skrive noe mer etter fadesen sist søndag.
6. Promotere kommende kamper bedre. F.eks. med reklame i byen, salg av billetter på CC lørdag formiddag. Rett og slett senke terskelen for å vite om kampen, og komme seg på kamp.


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongen 2022

Post by Gjendineggen »

Om man ikke er ihuga fotballsupporter, så er det jo nærmest umulig å la seg friste til å bli supporter. Det er selvfølgelig noen gamle travere som finner veien tilbake til Briskeby, men potensialet er så mye større. Jeg har fortsatt til gode å se en eneste HamKam-effekt i byen her. Er det kommunen som nekter å pynte Hamar, eller er det rett og slett ikke folk til den jobben? Det holder ikke å markedsføre kun på internett. Der er det algoritmer som bestemmer hvem som får opp denne reklamen, og de som får opp reklamen, er folk som har interesse av det. Klubben må jobbe mye bredere. Til og med selve selve Briskeby ser jo ut som noe helt annet enn en eliteseriearena fra utsiden. Grå, tung betong. Hvorfor henges det ikke opp grønn-hvite flagg, vimpler, bannere, etc?

Det er vel og bra med kameratkonseptet, men det alene holder ikke. Det trigger ikke nye medlemmer - og spesielt når de ikke får det opp på Facebooken og Instagramen sin.

Skyt meg om jeg tar feil, men jeg hadde uansett forventet en mye større aktivitet og vilje fra klubben til å vise seg frem i byen nå som vi endelig spiller i Eliteserien.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by Quadrophenia »

Gjendineggen wrote: Sat May 14, 2022 1:42 am Om man ikke er ihuga fotballsupporter, så er det jo nærmest umulig å la seg friste til å bli supporter. Det er selvfølgelig noen gamle travere som finner veien tilbake til Briskeby, men potensialet er så mye større. Jeg har fortsatt til gode å se en eneste HamKam-effekt i byen her. Er det kommunen som nekter å pynte Hamar, eller er det rett og slett ikke folk til den jobben? Det holder ikke å markedsføre kun på internett. Der er det algoritmer som bestemmer hvem som får opp denne reklamen, og de som får opp reklamen, er folk som har interesse av det. Klubben må jobbe mye bredere. Til og med selve selve Briskeby ser jo ut som noe helt annet enn en eliteseriearena fra utsiden. Grå, tung betong. Hvorfor henges det ikke opp grønn-hvite flagg, vimpler, bannere, etc?

Det er vel og bra med kameratkonseptet, men det alene holder ikke. Det trigger ikke nye medlemmer - og spesielt når de ikke får det opp på Facebooken og Instagramen sin.

Skyt meg om jeg tar feil, men jeg hadde uansett forventet en mye større aktivitet og vilje fra klubben til å vise seg frem i byen nå som vi endelig spiller i Eliteserien.
Jeg er helt enig. Det er et potensiale som ikke helt utnyttes nå. Det trengs flere folk som jobber med marked. Mot bedrifter, men i langt større grad mot privatmarkedet, som du er inne på.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
JanErik
Posts: 38
Joined: Sun Oct 17, 2021 4:30 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2022

Post by JanErik »

Er Bjørlo snart tilbake?


GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by GSP »

Han hadde et håp om å være med for fulgt til uka igjen, men ser ut som det var litt optimistisk ;)


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by GSP »

To skader hos stoppere på U21-landslaget. Aaron Kiil Olsen fra KFUM hentes inn i troppen. Så vidt jeg kan skjønne er både Skjærvik og Rødølen Opsahl i riktig alder for å kunne bli tatt ut. Flere enn meg som syns det er merkelig at de heller henter inn noen fra 1. divisjon?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Sun Sep 25, 2022 7:24 pm To skader hos stoppere på U21-landslaget. Aaron Kiil Olsen fra KFUM hentes inn i troppen. Så vidt jeg kan skjønne er både Skjærvik og Rødølen Opsahl i riktig alder for å kunne bli tatt ut. Flere enn meg som syns det er merkelig at de heller henter inn noen fra 1. divisjon?
Kan jo ha å gjøre med at Smerud er totalt inkompetent.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Kamma
Posts: 43
Joined: Sat Nov 07, 2020 6:48 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Sesongen 2022

Post by Kamma »

Noen som vet hvordan kvalifiseringen spilles i år?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by Quadrophenia »

Kamma wrote: Thu Oct 06, 2022 3:44 pm Noen som vet hvordan kvalifiseringen spilles i år?
Over to kamper. Hjemme og borte.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply