Sesongen 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
PetterRA
Posts: 5
Joined: Thu Nov 05, 2020 11:09 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Sesongen 2022

Post by PetterRA »

LaFlame wrote: Tue Feb 15, 2022 11:33 pm Hva tenker folk om «åpenhets debatten» som pågår nå rundt klubben i HA?

Jeg personlig elsker norsk fotball nettopp fordi det bygger på åpenhet og nærhet til klubb og spillere. Det tette båndet mellom spiller, klubb og supporter er Alpha Omega om norsk fotball ska ha ett produkt som selger til den generelle norske innbygger og fan. Og norsk fotball har ligget brakk nå lenge mtp på oppslutning på stadioer.

Skjønner argumentet rundt det med personvern, men synes ikke at det har virket som noe problem heller egt. Konkurranse fordel for andre klubber å lese avisa om skader? Tjaa, men landslaget får jo også alltid lekket laget sitt flere timer før kampstart, og de klarer å vinne litt kamper læll.
Det her har dessverre slått ut helt feil, i mine øyne. Jeg aner ingenting om media osv, så jeg kan kun sammenligne med andre klubber, utifra et supporterperspektiv selvfølgelig og komme med løsninger som jeg TROR kan funke.

En ting er at det er helt greit at man ikke nevner konkret hvorfor en spiller er borte og i noen tilfeller hvor lenge, men det er vanlig på en arbeidsplass å vite hvem som kommer på jobb eller ei, og litt hvor lenge man må forholde seg til det.

Men det som er problemet nå er jo at det ser jo ut som det her har forplantet seg i alle ledd? Det skrives svært lite om treninger, oppfølging av spillere, trenere og annet diverse innhold. Også er det nesten bare en måned til seriestart! Hvor er promo-videoene? Hvor er promo-bilder? Eneste jeg ser er den oversikten over antall solgte billetter, og det er litt knapt med promotering, mener jeg. Sleng ut et bilde av hver enkelt spiller med en presentasjon og noe oppfordring om å kjøpe billetter osv osv

Det er to ting jeg tenker er grunnen til det her. Ene faktoren er at det her er del av Michelsen sitt valg (siden det ikke var sånn før han kom og ref. uttalelsene tidligere om temaet), og at vi som klubb ikke har klart å forholde oss til den balansen mellom hva han krever og hva publikum trenger. Man kan kanskje legge det på kulturforskjeller, i Danmark er det vel en kanskje en større kultur for å dra på kamp uansett, mens i Norge har man litt den «folk drar folk» og folk (spesielt hedmarkinger) trenger å bli mast og dratt i før de leer seg.
Den andre faktoren tror jeg er mediaapperatet. Robert og Garshol er helt overlegent gode! Dette er ingen kritikk av de altså, tvert imot. Jeg tror de to er så flinke at de rett og slett har fått alt for mye å gjøre. Garshol er i sin mest intensive periode, som det er for en sånn mann før sesongen. Og Robert er jo en så gyllen og fin potet at det står pottitbønder siklende og klare for å plukke han daglig. Derfor kunne jo løsningen vært å ansatt en mediamann (mediastudent f.eks) i en mindre stilling for å avløse disse to supermennene, i hvert fall for en liten periode.

Noe bør i hvert fall settes i sving, kanskje det kommer av seg selv uansett. Men det er så sjukt mange positive ting som har skjedd rundt og i den klubben her, man må passe på å ikke miste det og fortsette å minne folk på hvor flinke Kamma er!


Komigjenhamkam
Posts: 31
Joined: Sun May 01, 2016 1:46 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2022

Post by Komigjenhamkam »

Fra helt til tåpe. Fra en blivende legende til et jævla kålhue. Makan.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by Quadrophenia »

Melga ny kaptein. Grattis! Bra valg synes jeg.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Sesongen 2022

Post by BVegard »

Jeg hadde Sjølstad som favoritt, men Melga er selvsagt et godt valg. Verdt å merke seg at kapteinsteamet er de to + Eriksen.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by GSP »

At Eriksen er med her er en "nødvendighet" (i tillegg til at han frem til for et par uker siden var en av favorittene selvfølgelig), hadde han ikke vært med i kapteinsteamet ville det vært det samme som å si at "vi har gitt opp" og signalisert at han var på vei ut av klubben.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Sesongen 2022

Post by Top Dog »

Litt hygge på en søndag er det jo å lese RBK-forum om dagens treningskamp mellom RBK og TIL på Lerkendal.

https://rbkweb.no/forum/viewtopic.php?t ... 027a4c6998

På Adressa står det forøvrig om skadetrøbbel og bilde av Rogers, men artikkelen er bak betalingsmur.


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Sesongen 2022

Post by BVegard »

Jeg har ikke for vane å kose meg med andre lags nedturer, men akkurat her skal jeg gjøre et hederlig unntak!


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by GSP »

Top Dog wrote: Sun Mar 20, 2022 4:06 pm Litt hygge på en søndag er det jo å lese RBK-forum om dagens treningskamp mellom RBK og TIL på Lerkendal.

https://rbkweb.no/forum/viewtopic.php?t ... 027a4c6998

På Adressa står det forøvrig om skadetrøbbel og bilde av Rogers, men artikkelen er bak betalingsmur.
Strekk i låret.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by GSP »

BVegard wrote: Sun Mar 20, 2022 4:28 pm Jeg har ikke for vane å kose meg med andre lags nedturer, men akkurat her skal jeg gjøre et hederlig unntak!
Samtidig betyr vel det at det kommer nok et bud på Eriksen til uka...


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by Quadrophenia »

Jeg tror RBK er ferdigbydd nå. De forstår at de ikke kan bruke x antall millioner heller.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply