Sesongen 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by Quadrophenia »

Jeg synes det er på tide at Olsen og co setter seg ned og vurderer hvem som skal bli med videre og skal få forlenget kontrakt nå. Vi har hele 14 spillere på utgående og de kan signere for andre klubber allerede i sommer.

Spillerne på utgående er følgende:

Amin Nouri (32)
Emil Sildnes (29)
Yuriy Yakovenko (28)
Jonas Enkerud (32)
Pål Alexander Kirkevold (31)
Aleksander Melgalvis (32)
Kristian Lønstad Onsrud (27)
Morten Bjørlo (26)
Hasan Kurucay (24)
Fernán Faerron (21)
Lars Jendal (23)
Oliver Sørensen (20)
Eduards Daskevics (19)
Jibril Abubakar (22)

Av disse er Faerron og Sørensen på lån. Faerron virker å være et stykke unna laget og Sørensen virker å være en spiller Midtjylland ønsker å satse på, men jeg synes han virker spennende så jeg sier absolutt ikke nei takk. Ellers synes jeg Kurucay bør forhandles med fort som bare det. Det går rykter om at andre klubber har han på blokka. Litt rart de ikke har forlenget tidligere egentlig. Kanskje han ikke vil..?

Bjørlo fikk en lei skade nå, men både han og Onsrud bør det forlenges med synes jeg. Ihvertfall om de ikke faller helt gjennom utover sesongen. Melgalvis, Kirkevold og Enkerud er ikke helt i det alderssegementet jeg ønsker at klubben skal ha altfor mange spillere i, men de er såpass solide og nyttige for laget at jeg absolutt vil ha de med videre.

Sildnes, Yakovenko og Nouri er også på alderens høst så de må overbevise utover sesongen for å få ny kontrakt. Det er mye opp til de selv.

Jendal, Daskevics og Abubakar er unge og relativt lovende. Jendal har fordelen av å være norsk og lokal og vi har avsolutt bruk for en såpass hardtarbeidende og spennende reservekeeper, men jeg er ikke overbevist om at Lars selv ønsker å være reserve. Jeg håper de klarer å overbevise han. Abubakar har klubben forsøkte å kvitte seg med i hele vinter så han er ferdig enten i sommer eller etter sesongen. Daskevics har visstnok levert sakene veldig bra på rekrutt, men jeg er usikker på han allikevel. Det er ikke sikkert han er så interessert i å sitte på benken i Norge selv. Da er det bedre for utviklingen å spille fast i f.eks Spartaks Jūrmala.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongen 2022

Post by Gjendineggen »

Tydelig at agenten(e) til Eriksen gjør seg selv veldig viktig for tiden. Hamkam hevder å ha initiert forhandling om ny kontrakt siden overgangsvinduet stengte, men agenten har ikke hatt tid... Bruker Eriksen samme agent som Haaland?


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Sesongen 2022

Post by Heis »

Enig Gjendineggen. Mange som sa han var tilgitt etter unnskyldningen og scoring i første runde. Jeg mener han er på vei mot tilgivelse med unnskyldningen, men han må fortsatt vise at de orda betydde noe. Jeg har ikke trøbbel med at han kan gå for en grei sum på et tidspunkt som kan være ok både for ham og klubben, men tilliten er tynnslitt, og han agenten bør ikke dra opp mange flere krumspring nå. Ærlig talt håper jeg Olsen holder seg unna spillere med denne agenten.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2022

Post by kammaguttioslo »

Har ikke Eriksen tapt seg litt etter serieåpningen også? Snakk med beina, ikke kjeften!


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Sesongen 2022

Post by BVegard »

Han har ikke prestert i nærheten av forventningene, så det er jeg helt enig i. Når det gjelder agenten så har vel midtstopperne fra Lillehammer samme selskap, så Olsen blir pent nødt til å forholde seg til dem på ubestemt tid.


Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Sesongen 2022

Post by Top Dog »

Noen som veit hvem agenten er?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by Quadrophenia »

Top Dog wrote: Wed Apr 27, 2022 12:31 pm Noen som veit hvem agenten er?
Kjølø.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Sesongen 2022

Post by Primus »

Kjenner jeg liker fryktelig dårlig at Kurucay er på utgående.


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Sesongen 2022

Post by antevitaic »

kammaguttioslo wrote: Wed Apr 27, 2022 11:12 am Har ikke Eriksen tapt seg litt etter serieåpningen også? Snakk med beina, ikke kjeften!
Litt ueinig; eller, er vel berre naturleg etter ein slik start... Fekk ikkje sett kampen borte mot TIL, men då var vel heile laget under pari. Eriksen kunne elles fort hatt eit par mål til mot Sandefjord og Kristiansund, men vore litt uheldig i boksen / kunne hatt meir hell med seg. Eg har trua vidare for hans del.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by Quadrophenia »

Primus wrote: Thu Apr 28, 2022 11:37 pm Kjenner jeg liker fryktelig dårlig at Kurucay er på utgående.
Ja. Litt dårlig håndverk av klubben for en gangs skyld. Vært bra på forlengelser de siste årene. Kan man skylde på at vi har en sportsdirektør på deltidsstilling kanskje? På tide å ansette han 100% om du spør meg.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply