Ham-Kam - RBK

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Ham-Kam - RBK

Post by Quadrophenia »

Turnering: Eliteserien
Tid: søndag 22. mai 20:00
Sted: Briskeby gressbane
TV: Max

Kampen er så godt som utsolgt så kjapp deg om du vil ha billett.

Oppladningen har vært preget av mye fokus på Reka og at han forventer hets på Briskeby. Han fremstår fortsatt utrolig ignorant og at det virker som han mener hans 1,5 sesong med suksess i grønnhvitt gir han legitimitet til å pisse på klubben gjennom å gå bak ryggen deres og dra i møte med RBK og gjentatte ganger ikke respektere at klubben ikke ønsket å selge Eriksen. At exiten ble såpass skitten er bare hans egen feil. Jeg hadde dog ikke forventet noe annet av han. Han er en selvopptatt kyniker. Jeg håper dog at ingen nevner at ham kanskje kunne løst det her annerledes på tribuna i morra. Tenk om barna hans hører det og morra er nødt til å høste likes og hjerteemojis på Facebook igjen. Hadde vært en tragedie på linje med Rekas siste tid i vif.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Ham-Kam - RBK

Post by Gjendineggen »

Hva handler egentlig den saken med at hans sønner er blitt hetset på Briskeby tidligere? Det er ikke meningen å bagatellisere eventuell hets - som selvfølgelig er uhørt, men slik jeg har tolket mye av medieskriveriene om saken, så er det barna hans som tilfeldigvis har overhørt at tilskuere på tribuna har snakket dritt om han. Det er jo uheldig, men sånt man må regne med kan skje. Er det bare meg, eller er saken blåst opp av familien Rekdal og at det blir brukt for å sverte omdømmet til klubben? Det blir jo nevnt hver eneste gang Rekdal uttaler seg om HamKam. Ikke at jeg gidder å bruke mye energi på han, men den historien er det noe som skurrer ved.


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Ham-Kam - RBK

Post by BVegard »

Gjendineggen wrote: Sun May 22, 2022 2:26 am Hva handler egentlig den saken med at hans sønner er blitt hetset på Briskeby tidligere? Det er ikke meningen å bagatellisere eventuell hets - som selvfølgelig er uhørt, men slik jeg har tolket mye av medieskriveriene om saken, så er det barna hans som tilfeldigvis har overhørt at tilskuere på tribuna har snakket dritt om han. Det er jo uheldig, men sånt man må regne med kan skje. Er det bare meg, eller er saken blåst opp av familien Rekdal og at det blir brukt for å sverte omdømmet til klubben? Det blir jo nevnt hver eneste gang Rekdal uttaler seg om HamKam. Ikke at jeg gidder å bruke mye energi på han, men den historien er det noe som skurrer ved.

Jeg er stort sett enig med deg, men jeg tror ikke gutta sin mor i den opprinnelige posten på Facebook mente det så hardt. Her er det media som har blåst opp hele greia i jaget på sensasjonsjournalistikk. For ikke å nevne diverse kommentarfelt som stort sett er fylt opp av idioter som kun leser overskrifter.

Jeg setter alle sjetongene mine på at det vil komme både ukvemsord og langfingre i retning bortebenken i kveld, så det er bare å stålsette seg for krigstypene som kommer i mediene i morra om hvor kyniske, hjerterå og bortskjemte publikumet på Briskeby er.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Ham-Kam - RBK

Post by Heis »

Samma for meg hvem som har blåst opp saken, men sikkert er det at den er blåst så langt ut av proporsjoner at det er blitt parodisk. Derfor var åpningsinnlegget den perfekte oppsummering for meg.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Ham-Kam - RBK

Post by anonymous1918 »

Vi trenger en seier snart. Bare uavgjortkamper blir ikke så mange poeng. Men vi nekter å tape og vi slipper knapt inn mål, så hvis vi klarer å forbedre det offensive kan det bli riktig så morsomt utover sesongen. Jeg er redd det er to lag som låser hverandre litt i dag. Det vil bli jevnt og jeg tror på en ny uavgjort; 1-1. Kongsro og Noah Holm.


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Ham-Kam - RBK

Post by Gjendineggen »

Ser Q har lagt til et par linjer til i slutten av åpningsinnlegget nå, så da bekrefter det inntrykket jeg hadde, ja.

Kampen i dag kan bli historisk, spillerne kan bli historiske og supporterne kan bli historiske. Vinner vi i fag, vil denne kampen bli husket så lenge vi lever. Bør ikke stå på motivasjonen til noen i dag, i hvert fall. Jeg har hatt en god magefølelse inn mot denne kampen.

Mitt tips: 2-0.
Eriksen og Melga.


Komigjenhamkam
Posts: 31
Joined: Sun May 01, 2016 1:46 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Ham-Kam - RBK

Post by Komigjenhamkam »

En egoistisk handling for egen vinning vil få konsekvenser på hvordan andre ser deg og faren din er ikke den superhelten du kanskje trodde. To viktige ting å lære seg som barn. Leksjon lært, tåler man ikke høre det igjen så blir man hjemme i kveld. :)

3-0. Eriksen og Enkerud får krangle om hvem som skal score to.


NittenAtten
Posts: 4
Joined: Sun May 22, 2022 12:17 pm
Has thanked: 1 time

Re: Ham-Kam - RBK

Post by NittenAtten »

Apropos, hva faen driver Eriksen med?

Sier dette til avisen Nidaros:
https://twitter.com/emalmas/status/1528 ... j7eBQ&s=19

Og til VG sier han blant annet:
...Jeg hadde lyst til å prøve meg på et enda høyere nivå, og med enda litt bedre spillere rundt meg...

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Or9Jy ... tmeldinger

Er det kun jeg som synes dette er rart eller hva tenker dere?


Kamma for faen!
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Ham-Kam - RBK

Post by Gjendineggen »

NittenAtten wrote: Sun May 22, 2022 12:22 pm Apropos, hva faen driver Eriksen med?

Sier dette til avisen Nidaros:
https://twitter.com/emalmas/status/1528 ... j7eBQ&s=19

Og til VG sier han blant annet:
...Jeg hadde lyst til å prøve meg på et enda høyere nivå, og med enda litt bedre spillere rundt meg...

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Or9Jy ... tmeldinger

Er det kun jeg som synes dette er rart eller hva tenker dere?
Det er rart ja. For meg fremstår Eriksen som uvitende og uintelligent på måten han uttaler seg til media. Derfor velger jeg å bedømme han kun ut fra prestasjonene på banen. Det er der han er viktigst, og jeg begynner å stille meg undrende til hvor viktig han egentlig er i garderoben.

Eriksen er en spiller med mye makt nå, og han føler nok at han kan si hva van vil. En eventuell reaksjon fra klubben, hjelper han jo bare å komme ett hakk nærmere "RBK-drømmen".


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ham-Kam - RBK

Post by GSP »

BVegard wrote: Sun May 22, 2022 10:07 am
Jeg er stort sett enig med deg, men jeg tror ikke gutta sin mor i den opprinnelige posten på Facebook mente det så hardt. Her er det media som har blåst opp hele greia i jaget på sensasjonsjournalistikk. For ikke å nevne diverse kommentarfelt som stort sett er fylt opp av idioter som kun leser overskrifter.

Her tror (vet) jeg at du er på ballen. Jeg er rimelig sikker på at den facebook-posten ville vært utformet på en annen måte i dag. Grunnpoenget i innlegget er strengt tatt noe som jeg støtter; hvordan snakker vi om andre mennesker? De ordene som ble brukt om Rekdal, og som gutta altså overhørte uten at de som snakket var klar over, er en ordbruk som vi antagelig ville reagert på sjøl.

Så føler jeg vel at Rekdal nok også har brukt saken for alt den er verdt i ettertid, og at han faktisk også har en god del ansvar hvis det blir sterke reaksjoner mot han i dag.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply