2.runde i cupen, Elverum - Ham-Kam

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

2.runde i cupen, Elverum - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Hei. Husker dere i 2016, for bare 6 år siden. Da slo Elverum oss 5-0 på hjemmebane og fikk et psykologisk overtak som ledet til at de rykket opp fra 2.divisjon til 1.divisjon på bekostning av oss. Husker dere hvor smertefullt det var? Siden da har få ofret Elverum spesielt mange tanker. Jeg har hatt litt oversikt over hvordan våre lånespillere har gjort det der, men lite ellers. De hadde en nedadgående kurve etter dette og er nå i 3.divisjon, mens vi er i eliteserien. Det skal sies at å få til å lage et 1.divisjonslag i den byen der er en meget bra prestasjon, men det var tydelig at de ikke har kulturen eller grunnlaget for å bygge noe varig på toppnivå i Norge. Jeg synes allikevel at Elverum er en fin breddeklubb som jeg håper kommer seg opp til 2.divisjon igjen og som vi gjerne må samarbeide enda tettere med enn idag.

Idag møtes vi i cupen og jeg må si at sjansene for noen cupbombe er heller liten. Elverum er i god form forsåvidt og ligger på andreplass (bak Molde2) i sin 3.divisjonsavdeling med 8 seire, 2 uavgjorte og 1 tap. Av kjente spillere husker vel endel Magnus Solum, som engang var en spennende unggutt i Kongsvinger som forsøkte veldig å provosere banden ved noen møter på tidlig 10-tall. Nå er han 29 år og selvom han har levert imponerende 40 mål på 60 kamper for Elverum var det kanskje ikke 3.divisjon han drømte om som unggutt. Uansett en spiller vi ikke må gi masse rom.

For vår del er det vanskelig å se for seg hvordan laget kommer til å se ut bortsett fra at Jendal står i mål. Jeg håper Faerron får sjansen fra start. Han bør testes og få kamptrening på høyest mulig nivå siden han er vår fjerde stopper for øyeblikket. Jeg håper også Faraas får spilletid. Han spilte 90 tøffe minutter mot Sander mandag så han starter sikkert ikke. Daskevics var ikke i rekrutttroppen på mandag så det kan bety at han starter. Det samma med Yakovenko kanskje? Men da må han levere langt bedre enn i innhoppet mot Jerv. Der traff han ikke på noe som helst.

Det blir sikkert jevnt og tett i starten før Kamma forhåpentligvis kjører de i senk utover i kampen. Jeg tipper 4-1-seier til Kamma. Mål av Sildnes, Enkerud, Faraas og Faerron. For Elverum putter Solum.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: 2.runde i cupen, Elverum - Ham-Kam

Post by Primus »

Det holdt med skrekken etter førsteomgang, deilig med avansement. Noen som veit når 3. Runde spilles? Og evt trekkes? Eller er fortsatt forbundet som skal sette opp kampene i 3. Runde?


Kamma
Posts: 43
Joined: Sat Nov 07, 2020 6:48 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: 2.runde i cupen, Elverum - Ham-Kam

Post by Kamma »

Primus wrote: Wed Jun 22, 2022 8:57 pm Det holdt med skrekken etter førsteomgang, deilig med avansement. Noen som veit når 3. Runde spilles? Og evt trekkes? Eller er fortsatt forbundet som skal sette opp kampene i 3. Runde?
3.runde trekkes(!) på en sending på fotball.no imorgen kl.20.45 og spilles 29.juni.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: 2.runde i cupen, Elverum - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Primus wrote: Wed Jun 22, 2022 8:57 pm Det holdt med skrekken etter førsteomgang, deilig med avansement. Noen som veit når 3. Runde spilles? Og evt trekkes? Eller er fortsatt forbundet som skal sette opp kampene i 3. Runde?
Vi er på vei til Ullevål!

Ganske dårlig kamp egentlig, men de gjør jobben.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply